Column van Luc

Gestart door Eric, 12 november 2003 - 20:35:24

« vorige - volgende »

Terugkeer van Luc zijn column?

ja
36 (85.7%)
nee
6 (14.3%)

Totaal aantal stemmen: 34

Poll gesloten: 12 november 2003 - 20:35:24

Eric

Citaat van: tazpas
Citaat van: eric

Vandaar dat het een column is, luc zijn persoonlijke kijk op de zaken.
Natuurlijk mag je reageren op het forum, ieder zijn zegje doen en liefst zonder persoonlijke aanvallen en ik weet dat het best kan.

Eerlijk gezegd verdenk ik sommige Ferrarifans ervan dat ze graag het duel met Luc aangaan en ik denk dat het andersom ook zo is. :lol:  :wink:

Ben ik volledig met je eens maar een persoonlijke mening geven lokt  reacties uit op je persoon, als je de draak steekt met alles en iedereen valt het zo nie op, als je altijd hetzelfde verteld over Schumacher wel natuurlijk. En ik hou ook van die duels met luc, zelfs sommige veldslagen met een heel leger tegen hem en zijn strijders zijn fantastisch en ik ben er zeker van dat andere forummers dat ook graag lezen. Maar nog eens: als je een persoonlijke mening schrijft in een collumn ipv op het forum moet je niet op je tenen getrapt zijn als er persoonlijke (relatief natuurlijk) reacties komen.

Luc is niet op zijn tenen getrapt omdat men met hem in discussie ging, integendeel, Luc gaat volgens mij maar al te graag een discussie aan.
Luc heeft hier in het verleden heel wat naar zijn hoofd gekregen, het was dat wat Luc beu werd en toen heeft hij besloten om er mee te stoppen.

Luc behoort nu eenmaal tot het grijze kamp en zijn commentaar is best op het randje, maar op Autosport.com (denk ik) is er ook een columnist die nog veel harder te keer gaat tegen het rode team.
het is natuurlijk niet te vergelijken.
:wink:

tazpas

T is misschien ook Luc onder een andere naam en is hij een verslaafde?

Eric

Citaat van: tazpasT is misschien ook Luc onder een andere naam en is hij een verslaafde?

Nee maar Luc weet wie ik bedoel...ik kan spijtig genoeg niet op zijn naam komen... :oops:  :oops:  :oops:

Alan Blues

Luc heeft hier in het verleden heel wat technische uitleg kunnen geven over de werking van een F1-bolide. Ik ben niet technisch aangelegd, maar Luc kon het schrijven in een taal die zelfs ik begreep.

Ik herinner me niet dat Luc in zijn columns (dus: in zijn columns, ik spreek niet over zijn reacties op het forum toen hij de redactie al verlaten had) ooit MS rechtstreeks heeft aangevallen. Hij trok wel regelmatig de eerlijkheid van Ferrari in vraag. Ik begrijp zeker dat het kwaad bloed zet bij Ferrarifans. Maar een normale discussie en het weerleggen van bepaalde punten op het forum lukte niet.

Als Luc schreef: 'MS heeft die bocht fout ingeschat', was de reactie: 'BOEBOEBOE!!! Luc is tegen Ferrari en MS'.

Als luc schreef: 'MS heeft een knappe prestatie geleverd', was de reactie: 'BOEBOEBOE!!! Luc is cynisch bezig en zit MS weer te beledigen'.

Mijn voorstel is: Luc terug in de redactie en columns schrijven op voorwaarde dat hij er de scherpe kantjes een beetje afvijlt om op die manier niet op gevoelige teentjes te trappen en zodoende de goede sfeer van F1pits te behouden.

Zwetend Rund heeft gesproken. *Ugh*

unknown

Ik heb zn columns nooit gelezen, maar dat van partijdigheid die er wel af en toe in kwam, kan k geloven. Hij kent er veel van, maar soms moet je de zaken van twee kanten bezien.

Wat ik ook gemerkt heb op een ander forum waar luc ook komt, weinig tegenstand krijgt als t op technische zaken aankomt. Voor een hele groot deel te verklaren door zijn technische kennis en t 'onweten' van de rest. Maar soms heeft hij toch es ongelijk.

FerrariMan

Citaat van: Alan Blues
Maar een normale discussie en het weerleggen van bepaalde punten op het forum lukte niet.

Toch wel, alleen werd Luc's mening aangezien als een feit, ongeacht tegenargumenten en had hij destijds een horde kippen zonder kop achter hem aan.  :lol:

unknown

Citaat van: FerrariMan
Citaat van: Alan Blues
Maar een normale discussie en het weerleggen van bepaalde punten op het forum lukte niet.

Toch wel, alleen werd Luc's mening aangezien als een feit, ongeacht tegenargumenten en had hij destijds een horde kippen zonder kop achter hem aan.  :lol:
Ik heb vaak een andere houding, ik zoek de gaten in zn argumenten en daar kom k mee af. Ik volg niemand blindelings, ik heb mn eigen mening.

Amateur

ik heb slechts een paar columns gelezen, omdat we nog niet zo héél lang internet hebben.  Toen kwam ik nog niet makkelijk op het forum omdat het er soms wel héél heftig en persoonlijk aan toe gaat.  Daar moet je aan wennen.  Intussen heb ik ontdekt dat een weerwoord hier en daar, waar ik het meer mee eens ben, mijn gevoel voor humor ten goede komt.   :lol: Ik ervaar de algemene tendens hier, als positiever dan op andere forums.  Daarom riskeer ik het om af en toe in te loggen om een woordje toe te voegen.  :wink: Mijn favoriek is MS.   :D Defensief ben ik al lang niet meer en (op een enkele uitzondering na) ben ik niet fanatiek ingesteld.  Misschien daarom herinner ik me van Luc's artikels vooral dat ze voor mij interessant waren en goed geschreven.  JA, dus en ik hoop dat hij in de komende maanden van gedachte verandert en er toch terug (misschien af en toe, als test?) terug invliegt.

DerMika

"Niet voor 't één of 't ander" zoals ze bij ons zeggen, maar tot nu toe stemt 85% "Ja". Waaronder ook ik.

Laat ons eens eerlijk zijn, Luc heeft veel kritiek gehad over de teamorders bij ferrari, bepaalde twijfelachtige beslissingen van de FIA en heeft het supertalent Schumacher altijd gerelativeerd.

Maar wat "men" (sorry voor deze veralgemening) blijkbaar niet wil onthouden is dat hij OOK kritiek gaf op McLaren (bv. in 2001) en op het gebrek aan vechtlust van Hakkinen, of over bepaalde stommiteiten.

Ja, hij heeft zijn favoriete team, ja hij heeft zijn bronnen maar aan één kant, ja, er is een teambaas die hij niet kan zien, maar hij had ook veel interessante informatie en was altijd bereid om zaken uit te leggen. En tenslotte waren het COLUMNS die hij schreef.
The Dude abides

unknown

Citaat van: DerMika

Maar wat "men" (sorry voor deze veralgemening) blijkbaar niet wil onthouden is dat hij OOK kritiek gaf op McLaren (bv. in 2001) en op het gebrek aan vechtlust van Hakkinen, of over bepaalde stommiteiten. .
Het belangrijkste is in welke mate hij het doet. Kan hij dus evengoed de prestaties van zn eigen team als die van andere teams aanvallen/relativeren...

Roel

Waar kan ik zo een van die felbesproken columns nog terugvinden?
God save Mclaren

Martin

Citaat van: RoelWaar kan ik zo een van die felbesproken columns nog terugvinden?

Ik denk dat Geert nog wel iets kan opgraven.
De columns zijn misschien fel besproken maar wel op waarheid berust.

Geert :?:  :?:

Geert

Probleem is dat zelf ik ze niet meteen vind. Luc heeft me toen gevraagd alles weg te doen...wat ik uiteindelijk ook gedaan heb.

Luc

Ik heb ook niks meer.

Maar laat het me duidelijk stellen, het waren niet meer dan uitingen van mijn gedachten, mijn meningen over dingetjes...meer niet.

En die meningen riepen bij sommige mensen dusdanige veel aggresiviteit op dat het niet wenselijk was om er mee door te gaan. :evil:


Neen, ernstig...ze waren eigenlijk niet de moeite waard om te bewaren.
En het waren niet zo zeer de columns maar de reacties erop, waarop ik dan weer dacht te moeten reageren (zie andere topics van vandaag en gisteren en je snapt het ;)) die me te veel moeite kosten.

En dat is de reden waarom ik niet meer aan columns begin. Want ik weet nu al dat ik weer dagen na mekaar zal moeten reageren en smeken om antwoorden om vervolgens toch weer door één of ander door het slijk te worden gehaald. Vooral dan dat diegene die met het slijk op komt dagen zich meestal afzijdig houdt in de argumentatiediscussie.

Wie het schoentje past....trekke het aan.

:idea: Het gaat goed met de spreekwoorden hé :?
mijn gedacht op www.eze.be

Ramses

Ik heb nog enkele columns staan.