Virusscanner

Gestart door McChouffe, 11 november 2003 - 22:09:27

« vorige - volgende »

Welke virusscanner gebruik jij?

Norton
15 (60%)
McAfee
5 (20%)
Kaspersky
0 (0%)
Panda
0 (0%)
Avast
1 (4%)
AntiVir
0 (0%)
AVG
1 (4%)
Ik gebruik geen virusscanner
3 (12%)

Totaal aantal stemmen: 21

Poll gesloten: 11 november 2003 - 22:09:27

McChouffe

Ik ben op zoek naar een nieuwe virusscanner (gebruikte tot nu toe Norton). Maar aangezien er nogal veel op de markt zijn, teveel om ze allemaal te testen, ben ik benieuwd naar jullie ervaringen.
Mijn ervaring met Norton is dat hij nogal veel geheugen gebruikt, vooral tijdens het opstarten. Hoe zit dat bij andere scanners?
Zijn er mensen die overgeschakeld zijn van Norton naar bv. McAfee? Tevreden?
Is er een grote verbetering tussen Norton 2003 en 2004?

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

JimPunkRawker

Ik gebruik altijd norton. een erg goed antivirus programma updates zijn eigenlijk altijd goed optijd (voordat het virus schade kan richten op internet/mail enz.)
bij norton blijven zou ik zeggen. :roll:

F1 REM
5 zeges, 16 podiums, 7 poles, 227 punten
27 zeges, 85 podiums, 29 poles, 1860 punten, 443 races

Eric

Ik heb ook Norton, best tevreden over.

Ik heb ergens gelezen dat Panda en Kapersky (???), heel goed zijn.

McAffee heb ik ook eens aangekocht...veel te ingewikkeld en constant die vervelende pop ups met ambetante vragen.
Kan natuurlijk zijn dat ik het niet goed ingesteld had, maar ik ben geen PC genie, dus het moet simpel blijven bij mij...zoals ik dus.  :lol:  :wink:

Martin

Mijn provider, Casema heeft nu ook een toezicht op mijn mail.
Als er een virus in mijn mail zit krijg ik een waarschuwing.
Laatste weken al een paar onderschept.
Prima service.
Zelf heb ik McAfee.
Werkt ook goed.

eppie

Ik ben overgeschakeld van McAffee naar Norton en ik vind de laatste toch beter.Met McAffee heb ik net als Eric veel zitten klungelen en uiteindelijk is mijn computer toch besmet geraakt.Ik vind dat het opstarten met Norton wel meevalt en ik ondervind ook geen hinder ervan.

FerrariMan

Citaat van: WebMachineIk ben op zoek naar een nieuwe virusscanner (gebruikte tot nu toe Norton). Maar aangezien er nogal veel op de markt zijn, teveel om ze allemaal te testen, ben ik benieuwd naar jullie ervaringen.
Mijn ervaring met Norton is dat hij nogal veel geheugen gebruikt, vooral tijdens het opstarten. Hoe zit dat bij andere scanners?
Zijn er mensen die overgeschakeld zijn van Norton naar bv. McAfee? Tevreden?
Is er een grote verbetering tussen Norton 2003 en 2004?

Via mijn job heb ik al heel erg veel goeie reacties gehoord over Norman Antivirus.

http://www.norman.com/

Bart VD

Doe mij maar McAfee.  Heb destijds Norton gehad, maar ik was er niet tevreden over.  Hij kwam dan bvb zeggen dat mijn laatste update van de viruslijst 1893 dagen geleden was (???), vervolgens deed ik een update, en dan kwam hij mij meteen weer lastigvallen met de boodschap dat het alweer 1254 dagen geleden was.  En dat moet dan mijn PC beschermen?  I don't think so.

McAfee is (dacht ik toch) goedkoper en werkt perfect.  Als je er wat meer centen tegenaan wilt gooien, kan je ook nog Sophos in je lijstje zetten.
This space for rent

JimPunkRawker

Citaat van: FerrariMan
Citaat van: WebMachineIk ben op zoek naar een nieuwe virusscanner (gebruikte tot nu toe Norton). Maar aangezien er nogal veel op de markt zijn, teveel om ze allemaal te testen, ben ik benieuwd naar jullie ervaringen.
Mijn ervaring met Norton is dat hij nogal veel geheugen gebruikt, vooral tijdens het opstarten. Hoe zit dat bij andere scanners?
Zijn er mensen die overgeschakeld zijn van Norton naar bv. McAfee? Tevreden?
Is er een grote verbetering tussen Norton 2003 en 2004?

Via mijn job heb ik al heel erg veel goeie reacties gehoord over Norman Antivirus.

http://www.norman.com/

norman  is idd ook een hele goede! heb ik vorig jaar winter mee gewerkt op stage. en dat beviel ook heel erg goed.

het enige wat ik een minpuntje vind van Norton antivirus is dat hij heel erg veel werkgeheugen vraagt. met het opstarten vooral. het kan erg lang duren voordag de pc volledig opgestart is. doordat hij norton protect ook moet opstarten en dat kost soms erg veel tijd. (denk niet in de minuten hoor :wink: )

F1 REM
5 zeges, 16 podiums, 7 poles, 227 punten
27 zeges, 85 podiums, 29 poles, 1860 punten, 443 races

JVA

Gebruik al jaren Norton. best tevreden over. nu gaat Skynet er ook eentje gratis aanbieden. Extra beveiliging kan nooit kwaad denk ik.

Lender

Ik gebruik Mcafee :wink:
www.gamequarter.be -> Help de commnunity en registreer (je kan je account voor de site ook gebruiken voor het forum)

IVY440

Thuis Norton. Ik vind het alleen kl*te dat je na 30 dagen opnieuw moet betalen. Daarmee gebeurt er bij ons niet veel qua anti-virus activiteit.

eppie

Citaat van: IVY440Thuis Norton. Ik vind het alleen kl*te dat je na 30 dagen opnieuw moet betalen. Daarmee gebeurt er bij ons niet veel qua anti-virus activiteit
Zou je die "opnieuw" er niet aflaten,als je een keer betaalt heb je het wel gehad.

Eric

Citaat van: IVY440Thuis Norton. Ik vind het alleen kl*te dat je na 30 dagen opnieuw moet betalen. Daarmee gebeurt er bij ons niet veel qua anti-virus activiteit.

Simpel op te lossen...formateer jaarlijks je PC, probleem opgelost en het is zelfs nog goed voor je PC ook. :wink:

IVY440

Dus als ik het goed versta, moet je als je periode voorbij is maar 1 keer betalen en dan kan je voor altijd Norton blijven gebruiken en updaten?

sledge

Citaat van: JVAGebruik al jaren Norton. best tevreden over. nu gaat Skynet er ook eentje gratis aanbieden. Extra beveiliging kan nooit kwaad denk ik.

Skynet's scanner zal niet gratis blijven. (Ik bezig trouwens McAfee, en heb geen last van popups en dergelijke)
Ik leef ook nog (een (heel klein) beetje)