Grote verkeerscontroles rond Rotterdam

Gestart door Martin, 09 november 2003 - 13:21:10

« vorige - volgende »

Martin

De politie Rotterdam-Rijnmond houdt zondagmorgen grootscheepse verkeerscontroles op de snelwegen rond de stad in verband met mogelijke confrontaties tussen voetbalsupporters. De controles op de A13, A15 en A20 zijn volgens een woordvoerder uit voorzorg, om te onderzoeken wie richting Den Haag en Amsterdam rijden.

De politie wil voorkomen dat supporters van Ajax, Feyenoord en ADO Den Haag elkaar treffen. Vooralsnog is alles rustig, aldus de woordvoerder. In Volendam begint de wedstrijd FC Volendam - Feyenoord een kwartier later (12.45 uur) omdat supporters door de controles vertraging hebben opgelopen. Om 14.30 uur trapt ADO af tegen Ajax in Den Haag.

De controle op de A13, waarbij maar twee van de drie rijstroken beschikbaar zijn, heeft geleid tot 6 kilometer file tussen het Kleinpolderplein en Delft-Zuid. Ook op de A20 staan files. De politie houdt niet iedereen aan, maar pikt er af en toe een auto uit met mogelijk voetbalsupporters. Als er Rotterdamse voetbalfans inzitten, moeten ze een toegangskaartje voor de wedstrijd kunnen tonen.

jw83

een goeie actie van de politie, straks komt het weer tot rellen tussen ajax en feyennoord suporters net zo als bij beverwijk

Rippie

Het was nogal druk rond het Zuiderpark vandaag. Tientallen busjes met ME, overal politie. Kwamen ook nog ff wat waterkanonnen langsgereden en overal groepjes supporters in de wijk, tot bijna in mijn straat toe.
Waren dus weer flinke rellen bij ADO. Ik hoorde dat er ook Feyenoord fans naar Den haag wilde komen om Ajax fans aan te vallen. Gezellige boel dus. Kunnen ze voetbal niet afschaffen als het zo moet? Belachelijk dat er zoveel politie ingezet moet worden voor zo'n wedstrijdje, dat geld kan toch beter besteed worden?  :x
Formerly known as MrF1 ;)

De geschiedenis is het heden, gezien door de toekomst