Aruna Dindane zijn verhaal over de "Schotse beenhouwers

Gestart door Raikkonen MASTER, 07 november 2003 - 15:19:36

« vorige - volgende »

Raikkonen MASTER

"Ik kan me niet voorstellen dat in Italië, Spanje of Engeland ook een massa van die beenhouwers rondlopen", vertelde Aruna. "Je kan die wel eens tegenkomen maar niet elke speeldag. Ik wist niet dat catchwedstrijden op een voetbalveld waren toegestaan. Ik had woensdag nog geen bal geraakt of had al een vuistslag op mijn kin gekregen. En dan die tackles. Die zou ik nog wel eens op televisie willen zien. Misschien kan een goede regisseur er een leuke karatefilm van maken."


Drie vuistslagen
"Neen, ik klaag nu niet omdat het gemakkelijker gaat in België. Het heeft er niets mee te maken. Ik wist waar ik voor stond tegen Celtic. Toen we op het veld kwamen, was ik onder de indruk van dat stadion en die joelende fans. Dat is duidelijk. Maar tijdens de match was het vooral die scheidsrechter die het liet begaan. Tackles op heuphoogte wil ik met een beetje goede wil nog aanvaarden maar ik kreeg ook drie vuisten in mijn gezicht. Drie keer! Die scheidsrechter stond er vlakbij maar deed niets."

"Alles deden ze om me provoceren. Ik denk dat ik de uitspraak 'fuck you' in negentig minuten meer heb gehoord dan dat ik ze in de rest van mijn leven nog ga horen. Elke keer dat ze op één meter van mij stonden, eender wie, riepen ze 'fuck you'. In het begin zei ik het nog elke keer terug maar dat was niet vol te houden. Mijn mond had niet stilgestaan en ik moest ook nog voetballen."


Stomme gele kaart
"Die gele kaart die ik kreeg, was stom maar niet terecht. Ik sprong naar boven en de bal kwam op mijn hand. De drie gele kaarten die ik tot hiertoe ving, waren voor een tackle, het uitlokken van een strafschop en dus dat handspel. Stom, maar dat gebeurt nu eenmaal. Het enige wat die scheidsrechter goed zag, was die strafschop. Geen penalty? Zeker wel. Hij heeft me geraakt. Die arbiter moest wel. Al was het maar om iets goed te maken. Nog nooit was het leven van een sportman zo in gevaar."

Mikacouli

tsja,je kan het natuurlijk op iets anders steken. :roll: