Boekelo met grootste deelname ooit

Gestart door Martin, 03 oktober 2003 - 00:44:09

« vorige - volgende »

Martin

De military van Boekelo heeft meer deelnemers dan ooit tijdens de 33e editie, die dinsdag 7 oktober begint. Liefst 105 deelnemers uit 21 landen zullen strijden om de Grote Prijs van Enschede. Vier Nederlandse ruiters maken tevens uit wie Nederlands kampioen wordt.

Titelverdedigster Phieleke Plijnaar zal niet aan de start verschijnen. Zij is niet toegelaten door de Koninklijke Nederlandse Hippische Sportbond. Plijnaar, die vorig jaar in Breda met Nossis nationaal kampioen eventing werd, heeft dit jaar te weinig wedstrijden op niveau gereden.

De organisatie van Boekelo zal dit jaar bij nog meer hindernissen van de uithoudingsproef de zogeheten 'safety pen' installeren. Deze breekpennen voorkomen dat een paard over de kop slaat als het een hindernis zwaar toucheert.

Graag een mening

Dit is geen sport, dit is het afbeulen van een paard. Een dier.
Ik ben geen vegetarier.
Maar laat de ruiter maar eens met het paard op zijn rug het parcours afleggen.
Ik heb foto's gezien hoe ze paarden trainen.
Met prikkeldraad op de hindernissen moet het paard hoger springen.
Echt schandalig.

Alan Blues

Hé, Martin, sorry, maar ik ben weer 100% met jou akkoord!!

Dit is schandalig. Dieren moet je met respect behandelen en elke sport waar dieren aan te pas komen om groot geld te verdienen zouden moeten afgeschaft worden. Ik heb niets tegen duivensport, gehoorzaamheidswedstrijden voor honden, e.d...

Maar als je ziet wat sommige spelen 'met dieren' van leed veroorzaakt dan gaan mijn nekharen recht staan.

Neem nu de stierenloop in Pamplona in Spanje. Echt schandalig!!!! Ik ben altijd blij als ik zie dat er een (meestal stomme Amerikaan) op de hoorns van een sufgetreiterde stier belandt.

De grayhoundraces in Spanje??!! Ooit beelden van gezien? Als zo'n hond niet meer presteert dan hangen ze die gewoon op aan een boom. De achterpoten raken de grond nog wel, zodat het 'beest' zich niet direct verhangt. Dan steken ze zo'n hond gewoon in brand!!! Levend!!!

Ik ben niet voor het extreme van GAIA, maar ik ben wel blij dat ze er zijn. Ze blijven de mensen zo'n mishandelingen onder de neus schuiven. Dat is goed.

Ik ben altijd blij als ik mijn hond 's avonds terug zie en de ezeltjes in de wei achter m'n tuin een knuffel kan geven....

Mensen kunnen nog veel van dieren leren....

Ach... Ik ben een gevoelig zieltje....  :wink:

Alan Blues

Ik had hier nog een post gedaan met verschrikkelijke beelden over de greyhounds in Spanje. Die is er niet door geraakt.... Waarschijnlijk was mijn pc zelf te gedégouteerd. Dan maar gewoon de link.

MAAR: als je niet met de realiteit wil geconfronteerd worden, kijk dan niet!!!! Het zijn vreselijke beelden!!
Ik ben een gevoelig zieltje, maar de realiteit moet getoond worden.

http://www.greyhoundsrescue.nl/

Ga dan naar 'info', en dan naar 'horror pics'.

Ik doe het echt niet voor de sensatie, de tranen staan me hier al in de ogen na het zien van die beelden.

Dit maakt me kwaad!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Eric

Ik ben het ook 100% eens met jullie.

Ik ben zelf tegen iedere vorm van dierenmishandeling.
Zoals Alan ben ik ook niet echt voor de GAIA tactieken, maar ik ben blij dat ze er zijn, ook al krijgen ze dikwijls het deksel op de neus.

Ieder levend wezen moet je met respect behandelen, dus ook dieren.

De stierengevechten in Spanje, Greyhoundwedstrijden, military zijn in mijn ogen allemaal schuldig aan dierenmishandeling.
Ik heb het ook niet begrepen op de jacht, het kweken van nertsen, enz...

Toen ik onlangs op tv zag dat er een paar mensen die nertsen hadden vrijgelaten kon ik hier sympathie voor opbrengen.

Alan Blues

Citaat van: ericIk ben het ook 100% eens met jullie.

Ik ben zelf tegen iedere vorm van dierenmishandeling.
Zoals Alan ben ik ook niet echt voor de GAIA tactieken, maar ik ben blij dat ze er zijn, ook al krijgen ze dikwijls het deksel op de neus.

Ieder levend wezen moet je met respect behandelen, dus ook dieren.

De stierengevechten in Spanje, Greyhoundwedstrijden, military zijn in mijn ogen allemaal schuldig aan dierenmishandeling.
Ik heb het ook niet begrepen op de jacht, het kweken van nertsen, enz...

Toen ik onlangs op tv zag dat er een paar mensen die nertsen hadden vrijgelaten kon ik hier sympathie voor opbrengen.

Ja, ik heb ook gelachen toen ik het zag van die nertsen. Maar aan de andere kant is het ook wel zielig te weten dat die dieren geen enkele kans hebben om te overleven in de vrije natuur. Ik haat madammen met nen bontjas. ;)

FerrariMan

Zoals bonsaikitten, weet iemand of dit nu waar was of een grap ?

Eric

Citaat van: FerrariManZoals bonsaikitten, weet iemand of dit nu waar was of een grap ?

het zou gaan om een grap, maar wel een ziekelijke grap

Martin

Citaat van: Alan BluesIk had hier nog een post gedaan met verschrikkelijke beelden over de greyhounds in Spanje. Die is er niet door geraakt.... Waarschijnlijk was mijn pc zelf te gedégouteerd. Dan maar gewoon de link.

MAAR: als je niet met de realiteit wil geconfronteerd worden, kijk dan niet!!!! Het zijn vreselijke beelden!!
Ik ben een gevoelig zieltje, maar de realiteit moet getoond worden.

http://www.greyhoundsrescue.nl/

Ga dan naar 'info', en dan naar 'horror pics'.

Ik doe het echt niet voor de sensatie, de tranen staan me hier al in de ogen na het zien van die beelden.

Dit maakt me kwaad!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hoi Alan.

Als ik foto's van paarden zie die over een hindernis met prikkeldraad moeten springen of de foto's van die honden weet ik niet wat erger is.
Of stierengevechten, het is echt allemaal walgelijk.
Maakt mij ook heel kwaad.

Ik heb zelf geen huisdieren, woon alleen en werk 5 dagen per week.
Dat kan je een dier ook niet aandoen.

Alan Blues

Ik heb een hond, maar die is het gewoon om alleen te zijn. 's Avonds en in het weekend zijn we samen. Daarnet nog een goede wandeling gaan maken door de velden. Leuk om haar te zien rondrennen...

Ik had ook geen keuze toen ze definitief bij mij kwam wonen. Een van mijn (h)exen heeft ze samen met mij gedropt.  :?

Gàààg Alan, gàààg Buba, ik heb een nieuw lief. Ik ben weg....

....vrouwen... :roll:  :roll:  :roll:

Raikkonen MASTER

Citaat van: Alan BluesIk heb een hond, maar die is het gewoon om alleen te zijn. 's Avonds en in het weekend zijn we samen. Daarnet nog een goede wandeling gaan maken door de velden. Leuk om haar te zien rondrennen...

Ik had ook geen keuze toen ze definitief bij mij kwam wonen. Een van mijn (h)exen heeft ze samen met mij gedropt.  :?

Gàààg Alan, gàààg Buba, ik heb een nieuw lief. Ik ben weg....

....vrouwen... :roll:  :roll:  :roll:

In those situations, you can rely on family and friends ;)
And maybe a member of the family thats a good friend ;)

Alan Blues

Citaat van: Raikkonen MASTER
Citaat van: Alan BluesIk heb een hond, maar die is het gewoon om alleen te zijn. 's Avonds en in het weekend zijn we samen. Daarnet nog een goede wandeling gaan maken door de velden. Leuk om haar te zien rondrennen...

Ik had ook geen keuze toen ze definitief bij mij kwam wonen. Een van mijn (h)exen heeft ze samen met mij gedropt.  :?

Gàààg Alan, gàààg Buba, ik heb een nieuw lief. Ik ben weg....

....vrouwen... :roll:  :roll:  :roll:

In those situations, you can rely on family and friends ;)
And maybe a member of the family thats a good friend ;)

Yeah, dude!!! Ik heb van jou al veel steun gekregen de laatste jaren!!! Thanks!!!!  8)  8)

Raikkonen MASTER

Citaat van: Alan Blues
Citaat van: Raikkonen MASTER
Citaat van: Alan BluesIk heb een hond, maar die is het gewoon om alleen te zijn. 's Avonds en in het weekend zijn we samen. Daarnet nog een goede wandeling gaan maken door de velden. Leuk om haar te zien rondrennen...

Ik had ook geen keuze toen ze definitief bij mij kwam wonen. Een van mijn (h)exen heeft ze samen met mij gedropt.  :?

Gàààg Alan, gàààg Buba, ik heb een nieuw lief. Ik ben weg....

....vrouwen... :roll:  :roll:  :roll:

In those situations, you can rely on family and friends ;)
And maybe a member of the family thats a good friend ;)

Yeah, dude!!! Ik heb van jou al veel steun gekregen de laatste jaren!!! Thanks!!!!  8)  8)
No problem mate ;)
Thats where cozze's are fore  8)
Geldt ook omgekeerd hoor Alan, I thank you for that too :)