Nieuwe kwali-systeem in 2004

Gestart door dj Peter, 04 oktober 2003 - 11:15:24

« vorige - volgende »

nieuwe kwalificatie-sessie beter dan de vorige?

ja
11 (78.6%)
nee
2 (14.3%)
maakt niet uit
1 (7.1%)

Totaal aantal stemmen: 12

Poll gesloten: 04 oktober 2003 - 11:15:24

dj Peter

Lang geleden dat ik nog eens een onderwerp geopend heb :) ,dus bij deze:Ik hoop dat het nieuwe kwalificatiesysteem goedgekeurd wordt,zoals het nu voorgesteld wordt. De tv-kijkers krijgen iets meer te zien nl twee rondjes ipv één en de sessie duurd een half uurtje langer. Vorig jaar werd de "oude" sessie veranderd om ook de minder teams vooraan de grid te krijgen maar daar hebben we toch weinig van gezien.Ik moet wel bekennen:geef mij maar het oude kwalificatiesysteem van vroeger waar dikwijls op het laatste ogenblik nog een snel rondje werd neergezet om de pole te veroveren....toch veel spannender?

Schumi nr1

Ik hoop ook dat het nieuwe systeem er door  komt, zal er allezins nie op verslechteren, misschien zal er weer meer actie in zitten. Dit jaar waren er te veel saaie qualifies naar mijn gedacht.

Supermariobros

Ik hoop ook dat het erdoor komt!
Alleen vind ik het jammer voor de kleinere teams, die hebben eigenlijk geen tijd meer om nog iets aan de wagen te veranderen

viperke82

ik heb nee gestemd, want nu hebben de kleinere team NOG minder tijd om hun setup te veranderen, met het vorige systeem konden ze tenminste nog bijna een dag sleutelen en nu niet meer omdat ze als laatste moeten beginnen aan de eerste sessie en (waarschijnlijk) als eerste aan de tweede sessie. dat is niet juist naar mijn denken.

Ferrari 2010

maar nu krijg je tenminste een beetje meer te zien dan 20 wagentjes die elk 1 rondje afleggen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

JimPunkRawker

Citaat van: Schumi 2002maar nu krijg je tenminste een beetje meer te zien dan 20 wagentjes die elk 1 rondje afleggen.

zal de kwali dan ook dubbel zo lang zijn?
of rijd nr 2. direct naar buiten als nr 1 aan
zn 2de ronde begint? (zal het laatste wel zijn  :) )

F1 REM
5 zeges, 16 podiums, 7 poles, 227 punten
27 zeges, 85 podiums, 29 poles, 1860 punten, 443 races

The Iceman

Ik vind het een verbetering, krijgen we een half uur meer F1 te zien op zaterdagnamiddag. David Coulthard zal ook zeker te vinden zijn voor dit systeem  :D  :D  :D  omdat die one lap qualifying hem niet echt lag. Kunnen de rijders eens wat meer risico terug nemen en krijgen we terug een "echte" kwalificatie. Liever had ik het systeem van die 12 rondjes terug gehad, maar ik vrees dat dit echt nooit meer zal terugkeren !
Vond het vroeger wel leuker, op het randje van de limiet kwalificeren met een lege tank en de laatste minuut van de kwalificatie wisten we meestal pas wie er pole had !!!

BugsBunny

Citaat van: SnekuemIk vind het een verbetering, krijgen we een half uur meer F1 te zien op zaterdagnamiddag. David Coulthard zal ook zeker te vinden zijn voor dit systeem  :D  :D  :D  omdat die one lap qualifying hem niet echt lag. Kunnen de rijders eens wat meer risico terug nemen en krijgen we terug een "echte" kwalificatie. Liever had ik het systeem van die 12 rondjes terug gehad, maar ik vrees dat dit echt nooit meer zal terugkeren !
Vond het vroeger wel leuker, op het randje van de limiet kwalificeren met een lege tank en de laatste minuut van de kwalificatie wisten we meestal pas wie er pole had !!!

Ja, maar het eerste half uur gebeurde er zeer weinig tot niets, buiten de Minardi's die in beeld wouden komen.
A Eruchîn, ú-dano i faelas a hyn an uben tanatha le faelas!

dj Peter

Citaat van: BugsBunny
Citaat van: SnekuemIk vind het een verbetering, krijgen we een half uur meer F1 te zien op zaterdagnamiddag. David Coulthard zal ook zeker te vinden zijn voor dit systeem  :D  :D  :D  omdat die one lap qualifying hem niet echt lag. Kunnen de rijders eens wat meer risico terug nemen en krijgen we terug een "echte" kwalificatie. Liever had ik het systeem van die 12 rondjes terug gehad, maar ik vrees dat dit echt nooit meer zal terugkeren !
Vond het vroeger wel leuker, op het randje van de limiet kwalificeren met een lege tank en de laatste minuut van de kwalificatie wisten we meestal pas wie er pole had !!!

Ja, maar het eerste half uur gebeurde er zeer weinig tot niets, buiten de Minardi's die in beeld wouden komen.
meestal keek ik dan ook pas het laatste halfuur  :)  :)

Ferrari 2010

Citaat van: jimpunkrawker
Citaat van: Schumi 2002maar nu krijg je tenminste een beetje meer te zien dan 20 wagentjes die elk 1 rondje afleggen.

zal de kwali dan ook dubbel zo lang zijn?
of rijd nr 2. direct naar buiten als nr 1 aan
zn 2de ronde begint? (zal het laatste wel zijn  :) )
de 2 ronden komen niet direct achter elkaar.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

KVDracer

Ik vond vroeger het F1 weekend in zijn totaal veel interessanter dan nu. Maar ik vraag mij af wat ze gaan doen als er iemand crasht. De reservewagen is ook niet klaar op 5 seconden. Ze zijn het aan het verprutsen en door de ouderdom zien ze het niet  :roll: