Clijsters jaloers?

Gestart door Eric, 10 september 2003 - 08:05:00

« vorige - volgende »

Eric

"Ik ben helemaal clean, vind de insinuaties van Kims vader niet leuk en die van Filip Dewulf laag bij de grond. Als ze mij met dat soort uitlatingen hopen klein te krijgen, slaan ze de bal mis. Het motiveert me alleen maar extra. Meer zeg ik er niet over, want ik wil geen polemiek."



Niet alleen uit de vele lezersreacties bleek dat de insinuaties over de spectaculaire spierontwikkeling van Justine Henin - uit de mond van Lei Clijsters, ex-tennisser Filip Dewulf en Wim Vandeven, de physical coach van Els Callens - voor beroering zorgen. Het was ook hét gespreksthema bij de terugkeer van Justine gistermiddag in Zaventem.

"Ik onderga regelmatig bloed- en urinecontroles, ook op Roland Garros en de US Open", reageerde Henin. "Het geheim van mijn ontwikkeling op fysiek én mentaal vlak is gewoon keihard werken en karakter tonen. Ik dacht dat ik dat de voorbije dagen tegen Capriati en Kim voldoende heb aangetoond. Wie er meer wil achter zoeken, doet maar. Ik vind het niet leuk, maar ik sta er boven."


"Geen creatine"
"Klasse van Justine dat ze daar zo rustig bij blijft", zei een boze coach Carlos Rodriguez. "Het is niet de eerste keer dat de clan Clijsters met allerlei insinuaties reageert als Justine Kim klopt. Het begint serieus op mijn zenuwen te werken. Toen Kim de Masters won, hebben wij haar van harte gefeliciteerd. Toen ze de vorige jaren alsmaar beter ging presteren en harder slaan, hebben wij onze waardering geuit. En we bleven altijd fair in de periode dat Kim Justine herhaaldelijk klopte. Waarom kunnen zij niet zo reageren?"

Vooral de uitspraken van Filip Dewulf op Radio 1 maakten Rodriguez woedend. "Hij begint het interview met de woorden: Ik kan niets bewijzen maar... Wel, zwijg dan. Zeker als je zelf niet weet wat keihard werken betekent. Dewulf heeft dat namelijk zelf nooit gedaan. Misschien bedoelt hij dat zij creatine zou nemen, spierversterkers die niet verboden zijn. Dat verandert niets aan de zaak. Justine neemt, in tegenstelling tot andere tennissers, géén creatine. Voor zij vitaminen en medicamenten inneemt, vraagt en volgt ze het advies van de WTA."


"Nog 30% sterker"
Ook Wim Vandeven, physical trainer van Els Callens, uitte zijn twijfels. "Is dat iemand uit een stripverhaal of zo? Ik ken hem niet, hij heeft mij nooit iets gevraagd. Wel, dat hij dan zwijgt. Weet je, die mannen zijn Justine excuses verschuldigd, vind ik. Ik geef hen de raad te zwijgen en vooral hard te werken. En ik garandeer hen dat Justine volgende winter na een nieuwe stage bij physical trainer Pat Etcheberry - al tientallen jaren onbesproken - nog zeker 30 procent sterker wordt."

Bron: Sportwereld

Schumi nr1

Misschien is er wel een vorm van jaloezie, maar ik denk dat het weer vooral de pers is die van een vliegestront een oliefantescheet maakt. Ik heb Clijsters en Henin bezig gezien na die wedstrijd, ze stonden gewoon een babbeltje te slaan met elkaar terwijl ze de ceremonie deden, geen greintje "ik hun jou dat niet" zag ik. Natuurlijk kan het wel frustrerend zijn om keer op keer te verliezen en allezins in een Grandslam finale. Het is aan Clijsters om te verbeteren :)!

Raikkonen MASTER

Kijk, in het milieu van de tennis-sport wordt doping gebruikt.
Dat kan niemand en zal niemand ontkennen.
Ik ben er 80% zeker van dat Pete Sampras doping gebruiktte in zijn carrière.
Hij was de grondlegger van de talloze gekleurde drankjes.
Je gaat me niet vertellen dat vijf verschillende flesjes met vijf verschillende kleurjes allemaal verschilllende smaken fruitsap zijn hé ;)

Kim zal nooit zo'n dingen zeggen tov Justine.
Kim is en zal het tennis fair spelen. Zij en Justine zijn een van de meest geliefde zo niet dé geliefste speelsters in het circuit.
De pers blaast dingen op, haalt woorden en zinnen uit de context en publiceert ze zodanig dat anderen daar kritiek in zien.
Dit is verzieken van de sport voor een beetje sensatie...

Justine haar physical trainer heeft kanonnen als Pete Sampras enzo getraind. Ook hij schat haar vordering nog naar 30% op na volgende winter.
Zijn methodes en nauwgezet tewerkgaan met trainingsprogramma's zijn wereldberoemd.
Tijd dat ze ofwel strengere controles gaan doen, ofwel stoppen met hun zever over het al dan niet doping gebruik...

Bjorn

Het is een beetje zoals Formule 1... Net het randje van de legaliteit opzoeken waardoor er nog net geen sprake is van eventueel dopingsgebruik. In alle sporten wordt er wel iets genomen maar daarvoor is het niet illegaal hé!  :wink:
Ik ben er gerust in. Kim en Justine zijn top voor het ogenblik en we moeten daar van profiteren want het zal niet dikwijls voorvallen...
De Mens: In Het Gras![/color]

BugsBunny

Citaat van: Raikkonen MASTERKijk, in het milieu van de tennis-sport wordt doping gebruikt.
Dat kan niemand en zal niemand ontkennen.
Ik ben er 80% zeker van dat Pete Sampras doping gebruiktte in zijn carrière.
Hij was de grondlegger van de talloze gekleurde drankjes.
Je gaat me niet vertellen dat vijf verschillende flesjes met vijf verschillende kleurjes allemaal verschilllende smaken fruitsap zijn hé ;)

Kim zal nooit zo'n dingen zeggen tov Justine.
Kim is en zal het tennis fair spelen. Zij en Justine zijn een van de meest geliefde zo niet dé geliefste speelsters in het circuit.
De pers blaast dingen op, haalt woorden en zinnen uit de context en publiceert ze zodanig dat anderen daar kritiek in zien.
Dit is verzieken van de sport voor een beetje sensatie...

Justine haar physical trainer heeft kanonnen als Pete Sampras enzo getraind. Ook hij schat haar vordering nog naar 30% op na volgende winter.
Zijn methodes en nauwgezet tewerkgaan met trainingsprogramma's zijn wereldberoemd.
Tijd dat ze ofwel strengere controles gaan doen, ofwel stoppen met hun zever over het al dan niet doping gebruik...

Zielige en lage insinuaties. Een mens is onschuldig tot zijn schuld bewezen is. Sampras is genoeg gecontroleerd geweest in zijn carriere, net als elke andere topspeler/speelster en nooit positief bevonden.
A Eruchîn, ú-dano i faelas a hyn an uben tanatha le faelas!