Renault Mégane RS

Gestart door Wutputt, 09 september 2003 - 18:00:49

« vorige - volgende »

Wutputt

De sportieve middenklassers vliegen ons dezer dagen blijkbaar rond de oren, want na VW met de Golf GTI stelt Renault op het Salon van Frankfurt ook zijn sportversie van de Mégane voor: de Mégane RS.

Onder de motorkap ligt een 2.0 Turbo van 225pk en 300Nm, waarvan 90% beschikbaar is tussen 2000 rpm en 6000 rpm. Deze is gekoppeld aan een 6-versnellingsbak. Dit alles zou hem volgende prestaties geven:

0-100km/u: 6,5 seconden
0-1000m: 26,7 seconden

Hij zou gemiddeld 8,8 l/100km verbruiken.

Prijzen zijn nog niet bekend maar hij zal beschikbaar zijn in zowel 3 als 5-deurs.

De ophanging en chassis zijn aangepast aan het zwaardere werk en de remmen zijn gezien het sportieve karakter opgewaardeerd. Niet alleen zijn ze groter, ze verdikten ook een maatje: 312mm vooraan (28mm dik), 300mm achteraan (11mm dik), allemaal voorzien van remklauwen met vier zuigers. ABS-, ESP, en de hele elektronische rijhulp-reutemeteut zijn ook aangepast aan de sportieve roeping.

Het interieur zal enkele sportieve toesten (in aluminium) krijgen en sportiever zetels met meer zijdelingse steun. Renault overweegt om in een later stadium ook een personalisatieprogramma te introduceren voor de Mégane RS, zoals sinds kort beschikbaar op de andere RS-modellen: de Clio V6 en de Clio 2.0 RS. Zo kan je je wagen naar eigen smaak aanpassen.


En hier zijn enkele fotokes:






bron: AMS
The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he didn't exist.

Eric

Ieder zijn smaak natuurlijk, maar hebben ze bij Renault geen inspiratie meer...
Eerst kwamen ze op de proppen met de VelSatis...doe daar een paar kleine aanpassingen aan en je het de nieuwe Espace, toen dachten ze waarschijnlijk dat het concept nog niet genoeg uitgemolken was en hebben ze de Espace een paar maten kleiner gemaakt...resultaat, de Megane werd geboren.

Na de Megane kwam er een slimmerd op het idee om nog een maatje kleiner te gaan...joepie, de Clio is er.

Schumi nr1

Die neus vind ik mooi, maar dat achterste "puke"!

Wutputt

Citaat van: ericIeder zijn smaak natuurlijk, maar hebben ze bij Renault geen inspiratie meer...
Eerst kwamen ze op de proppen met de VelSatis...doe daar een paar kleine aanpassingen aan en je het de nieuwe Espace, toen dachten ze waarschijnlijk dat het concept nog niet genoeg uitgemolken was en hebben ze de Espace een paar maten kleiner gemaakt...resultaat, de Megane werd geboren.

Na de Megane kwam er een slimmerd op het idee om nog een maatje kleiner te gaan...joepie, de Clio is er.
Persoonlijk vind ik dat Renault toch voldoende diversificatie (om een moeilijk woord te gebruiken) in z'n gamma heeft. En persoonlijk vind ik dat hun design er goed uitziet, op de Vel Satis, de Twingo (te oude geworden) en de Kangoo (bestelauto'tjes zijn niet echt mijn ding) na.

Het design van de Mégane is mij zelfs zo goed bekomen dat wij er nu thuis een hebben staan. Het kontje, wat de meeste mensen aartslelijk vinden, vind ik juist prachtig. Smaken verschillen nu eenmaal ;)

De RS-versie vind ik er ook goed uit zien, alhoewel hij er ietsje te discreet uitziet. En die mistlampen die zijn er wel mooi uit vanvoor bekeken, maar als je ze dan van opzij bekijkt, lijken ze er juist opgeplakt. Daar heb ik dus nog m'n twijfels over.
The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he didn't exist.

eppie

Die nieuwe stijl van van Renault vindt ik maar niks,behalve de megane dan,die vind ik prachtig,helemaal.Maar deze megane vind ik dan weer helemaal niet te pruimen.

JimPunkRawker

die achterkant vind ik idd ook jammer. maar voor de rest is het wel een vette wagen.

F1 REM
5 zeges, 16 podiums, 7 poles, 227 punten
27 zeges, 85 podiums, 29 poles, 1860 punten, 443 races

McChouffe

Ik vind de nieuwe stijl van Renault helemaal niks. De enige die er nog mee doorkan is de Laguna.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Racegirl

Net een lijkwagen!  :roll:
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.