Officieel: Aston Martin DB9

Gestart door Wutputt, 03 september 2003 - 21:11:00

« vorige - volgende »

Wutputt

De Aston Martin DB9 zal volgende week offcieel worden voorgesteld op de IAA in Frankfurt. De DB9 is de opvolger van de huidige DB7 (Vantage). De productie zal starten eind dit jaar, en de eerste leveringen zouden moeten starten in de lente van 2004.
De DB9 zal de middenmoot van het Aston Martin gamma worden. Boven hem staat koning V12 Vanquish. Onder hem komt de DB8, de baby AM, te staan (hiervan zagen we al een prototype: de AMV8 Vantage, voorgesteld op het salon van Detroit).

De DB9 zal volledig uit aluminium gebouwd worden. In het motorcompartiment zal een 5,9-liter V12 van 450 pk liggen, die de DB9 voortui kan stuwen van 0-100 km/h in 4,7 seconden. Volgens Aston Martin zou de top zo'n 300 km/u bedragen.

Hij zal leverbaar zijn met een handgeschakelde 6-bak of een automatische 6-bak. De wagen wordt naar traditie handgemaakt, en dit zal zo'n 200u per wagen in beslag nemen. Natuurlijk is op die manier de klant koning, en kan de wagen volledig naar eigen smaak inkleden.









Bron: AMS en AutoExpress


Persoonlijk vind ik hem prachtig!!
Maar hij trekt wel heel hard op het prototype van de DB8 (AMV8 Vantage). Dus meestwaarschijnlijk zal die Baby-AM wel wat gaan verschillen van zijn prototype.
The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he didn't exist.

unknown

De Vantage was gewoon een proto voor de DB9?

Wutputt

Citaat van: unknownDe Vantage was gewoon een proto voor de DB9?
Nee dat was een proto voor de baby-AM, die DB8 zal heten. De AMV8 Vantage was trouwens uitgerust met een 4,3 V8 in tegenstelling tot de DB9.


Maar ja hij lijkt wel fel op die proto. ter vergelijking:






Ik vraag me dus af hoe ze de DB8 gaan stylen? Als ze het zo doen als de proto, dan lijken de DB8 en de DB9 fel op elkaar. Toch op de foto's in elk geval, misschien in het echt wel niet.
The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he didn't exist.

unknown


Wutputt

Het prototype AMV8 Vantage heeft een jonger poepke als de DB9, en dat poepke is ook kleiner. In het algemeen gezien is de AMV8 Vantage ook kleiner: Duidelijk kortere wielbasis en kleinere overhangen, vooral dan vanachter.




Maar ja ze lijken wel ENORM hard op elkaar. Toch is het een verschillende auto. We zullen binnen een half jaar of zo wel zien, wanneer de DB8 voorgesteld gaat worden, of die werkelijk zo extreem hard zal lijken op de DB9.



Hier zijn nog wat extra foto'tjes van AutoExpress over de nieuwe DB9.



The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he didn't exist.

Racegirl

Ze verschillen niet veel van elkaar, maar het zijn toch prachtige wagens!
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

Martin

Racegirl, Elvis is echt dood.
Nu weer terug back naar de topic.

Anonymous

Citaat van: MartinRacegirl, Elvis is echt dood.
Nu weer terug back naar de topic.

Martin, toch eens naar Mia van Gorki luisteren hoor  :wink:

Ontopic:
Dit is echt een mooie wagen !!  :shock:  :shock:  :shock:

McChouffe

Dat hierboven ben ik dus, vergeten in te loggen  :oops:

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Racegirl

Citaat van: Anonymous
Citaat van: MartinRacegirl, Elvis is echt dood.
Nu weer terug back naar de topic.

Martin, toch eens naar Mia van Gorki luisteren hoor  :wink:

Ontopic:
Dit is echt een mooie wagen !!  :shock:  :shock:  :shock:

Inderdaad! Give it a try, Gorki rules  8)

Ontopic: hoe meer ik hem zie, hoe mooier hij wordt = mere-exposure-effect  :wink:
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.