Volkswagen Roadster Concept-R

Gestart door MisterY, 03 september 2003 - 03:05:20

« vorige - volgende »

MisterY

Op het IAA-autosalon in Frankfurt presenteert Volkswagen een roadster op basis van de nieuwe Golf. Voorlopig is het nog een conceptcar, maar de kans op productie zit er dik in.




CitaatVolkswagen zal volgende week in Frankfurt een prototype van een roadster onthullen. De motor van de Concept R zit achter de inzittenden.

De Concept R laat zien welke richting Volkswagen op wil met sportief getinte auto´s. De roadster zou binnen een paar jaar productierijp kunnen zijn, maar over eventuele productieplannen is nog niets bekend.
De 265 pk sterke 3,2-liter V6-middenmotor drijft de achterwielen aan en dat is tamelijk uniek voor een Volkswagen. De 3,2-liter V6 is gekoppeld aan Volkswagen"s en Audi´s nieuwe DSG-bak, die onlangs al in de Audi A3 en TT werd voorgesteld. Deze 6-trapsautomaat is dankzij een dubbele koppeling in staat razendsnel op te schakelen. De acceleratie van 0 naar 100 km/h kan in slechts 5,3 seconden afgewerkt worden. De topsnelheid is afgeregeld op 250 km/h, zonder begrenzer is een theoretische 269 km/h mogelijk.
De 4,16 meter lange en 1,78 meter brede tweezitter heeft ongeveer de afmetingen van een Golf, maar is met een hoogte van 1,25 meter natuurlijk een stuk lager. De stoelen in de auto laten zich met geen mogelijkheid verstellen. In plaats daarvan zijn het instrumentencluster, het stuurwiel en de pedalen verstelbaar. De stoelen zijn opgevuld met een speciaal soort foam dat zich aangepast aan de vorm van het lichaam. Bovendien is de hardheid van de stoelen instelbaar.
Verantwoordelijk voor het ontwerp is de 44-jarige Murat Günak, die eind vorig jaar het nieuwe hoofd van de ontwerp-afdeling bij VW, Skoda en Bentley is. Hij heeft hiervoor bij Mercedes meegewerkt aan het ontwerp van de Maybach, SLR, SLK, M-klasse en A-klasse. Ook werkte hij bij Peugeot, waar hij verantwoordelijk was voor het ontwerp van de 206 en 607.
bron: www.autoweek.nl

Racegirl

Vind de achterkant wel iets hebben en in zijn geheel ook wel een vrij chique bakske. Maar geef mij toch maar liever een SL 55 AMG  :wink:
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

Eric

Bij mijn weten de enigste VW die ik mooi vind...de vraag is natuurlijk of ze hem gaan uitbrengen en tegen welke (overdreven) prijs.

JVA

Mooie voorkant, als dat VW teken er niet had opgestaan... :?

Eric

Citaat van: JVAMooie voorkant, als dat VW teken er niet had opgestaan... :?
Dat teken was er voor mij ook teveel aan... :lol:  :lol:

Ik vraag mij wel af hoe ze dat gaan doen bij VW met die roadster...gaan ze die in dezelfde prijsklasse zetten van de TT?

JVA

Citaat van: eric
Citaat van: JVAMooie voorkant, als dat VW teken er niet had opgestaan... :?
Dat teken was er voor mij ook teveel aan... :lol:  :lol:

Ik vraag mij wel af hoe ze dat gaan doen bij VW met die roadster...gaan ze die in dezelfde prijsklasse zetten van de TT?

Het zou mij verwonderen als VW deze wagen op de markt zou brengen. Deze wagen past helemaal niet bij hun imago...

schumifan

Mooie wagen alleen jammer dat de achterkant teveel trekt op een porsche

MisterY

Sommige mensen denken hier toch wel in echt enge zin. VW brengt nu eens een mooie en sportieve roadster uit en dan krijgen ze het commentaar, past niet bij het imago, jammer van het VW-teken,... :roll:  :x
In plaats van blij te zijn om te zien dat VW met het nieuwe management mee evolueert met de concurrentie. Het is algemeen geweten dat VW in de toekomst nog meer fun-auto's op de markt zal brengen. De Polo Fun en deze Roadster zijn al een voorteken. En ze mogen trots zijn dat ze het VW-embleem mogen dragen, want dit is nog steeds een merk met een ijzersterk imago!
Hij zal hoogstwaarschijnlijk samen worden gebouwd met de Seat Tango. Geen directe concurrentie voor de TT, want de opvolger daarvan wordt een slagje groter.
En i.p.v. met goedkope argumenten dit produkt af te breken, zeg ik chapeau VW, doe a.u.b. zo verder! :wink:

JVA

Citaat van: MisterYSommige mensen denken hier toch wel in echt enge zin. VW brengt nu eens een mooie en sportieve roadster uit en dan krijgen ze het commentaar, past niet bij het imago, jammer van het VW-teken,... :roll:  :x
In plaats van blij te zijn om te zien dat VW met het nieuwe management mee evolueert met de concurrentie. Het is algemeen geweten dat VW in de toekomst nog meer fun-auto's op de markt zal brengen. De Polo Fun en deze Roadster zijn al een voorteken. En ze mogen trots zijn dat ze het VW-embleem mogen dragen, want dit is nog steeds een merk met een ijzersterk imago!
Hij zal hoogstwaarschijnlijk samen worden gebouwd met de Seat Tango. Geen directe concurrentie voor de TT, want de opvolger daarvan wordt een slagje groter.
En i.p.v. met goedkope argumenten dit produkt af te breken, zeg ik chapeau VW, doe a.u.b. zo verder! :wink:

Ik denk van uit het standpunt van een koper. Ik zou nooit zo een wagen kopen. Dat imago heeft VW nu eenmaal, en ik zou zelf dus niet rondrijden met zo een wagen. Als ik dan al het geld zou hebben om zoiets te kopen zijn er andere alternatieven.
En ik spreek uit eigen naam, je mag daar uiteraard een andere mening over hebben.

Dat imago kan VW niet zo maar eventjes snel veranderen. Misschien is dit een begin, maar het gaat jaren duren eer je van dat saaie imago verlost bent vrees ik. En...ik weet niet of VW wel van dat imago verlost wil worden, want in die categorie zitten enorm veel potentiële kopers.
In de categorie van de sportieve wagens, heel wat minder.

Anonymous

Citaat van: MisterY
Hij zal hoogstwaarschijnlijk samen worden gebouwd met de Seat Tango. Geen directe concurrentie voor de TT, want de opvolger daarvan wordt een slagje groter.
En i.p.v. met goedkope argumenten dit produkt af te breken, zeg ik chapeau VW, doe a.u.b. zo verder! :wink:

zou het audi-logo dan er niet beter op passen.  Zij mikken toch meer op die kopers. en aangezien ze toch 1 geheel vormen of ben ik mis en zijn de banden tussen audi vw en seat louter om dezelfde chassis's en dus financieel goedkoper