'Altea' is de naam.

Gestart door Martin, 16 augustus 2003 - 00:37:06

« vorige - volgende »

Martin

Ook Seat gaat zich danig weren in het segment van de mini-MPV's. Volgend jaar zal het Spaanse merk, volle dochter van Volkswagen, op de markt komen met de Altea. Die wordt overigens aangeduid als zijnde een 'Multi Sport Vehicle' (MSV), waarmee Seat haar sportieve ambities extra nadruk wenst te geven.


De nieuwe Seat Altea wordt op de IAA van Frankfurt nog als Prototipo geïntroduceerd, maar komt begin 2004 als seriemodel op de markt.

Het sportieve aspect van de Altea Prototipo schuilt volgens de eerste informatie in het gestroomlijnde uiterlijk, met uiterst bolle achterkant, grote grille en smalle puntige ('katachtige', zegt Seat) koplampen. Verder staat dit model op supergrote 19 inch wielen met laagprofielbanden. Binnen is gekozen voor een 2+2 stoelopstelling achterin, maar het seriemodel zal ook leverbaar zijn met driezits achterbank. Het dashboard heeft een groot aluminiumkleurig centraal deel, terwijl voor de bestuurder drie in elkaar overlopende klokken zijn geplaatst. In het midden staat de toerenteller.





De Altea wordt natuurlijk gebouwd op basis van het VW Touran-onderstel. Opvallend is echter dat de wielbasis met 2,58 meter maar liefst bijna 10 cm kórter is dan die van VW's mini-MPV. De wagen zal derhalve ten hoogste vijf personen plek kunnen bieden.

Lengte, breedte en hoogte van de nieuwe Seat Altea zijn respectievelijk 4,29, 1,81 en 1,55 meter. Daarmee is Seats MSV een tiental centimeters korter dan de Touran, maar ook iets breder en 10 cm láger.

Onder de motorkap van dit prototype ligt een 150 pk FSI-motor, met directe benzine-injectie. Die drijft via een zestraps tiptronic-automaat de voorwielen aan.

Schumi nr1

Heeft iets weg van de Ford Focus, maar 'k vind hem lelijk, te afgerond, lijkt me eerder een soort bal dan een wagen.

MS Fan

Nog wat foto's ;)






Ik vind hem wel leuk. Ik moet die auto natuurlijk nog een in't 'echt' zien, maar ik denk dat deze mijne Leon wel zou kunnen vervangen over een dik jaar ;)
A sick mind is a true delight ...

Racegirl

Hoe meer ik de foto's bekijk, hoe meer ze meevalt.
Toen ik ze voor de eerste keer zag, dacht ik wel van  :?
De voorkant is vrij mooi, maar de achterkant daarentegen vind ik echt niet mooi, en ja het kontje is één van de belangrijkste delen  :wink:
Dus: ik zou ze nooit kopen
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

Lender

Citaat van: Racegirlen ja het kontje is één van de belangrijkste delen  :wink:

Tzijn weer de vrouwen hé :lol:  :lol:  :D
www.gamequarter.be -> Help de commnunity en registreer (je kan je account voor de site ook gebruiken voor het forum)

Wutputt

Ik deel de mening van Racegirl, over de auto he ;)

De snuit is erg mooi, de mooiste in het segment van middenklasse monovolumewagens naar mijn mening.
Maar die achterkant? Wat heeft men daarmee uitgestoken? Precies alsof ze het Salsa prototype hebben genomen en die wat uitgerokken. Daar is iets mis mee... :?

ps: lekkere velgen, hopelijk zijn die ook beschikbaar op de productieversie
The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he didn't exist.

Racegirl

Citaat van: Lender
Citaat van: Racegirlen ja het kontje is één van de belangrijkste delen  :wink:

Tzijn weer de vrouwen hé :lol:  :lol:  :D

:oops:  :oops:  :oops:  :oops:  :oops:  :oops:  :oops:  :oops:  :oops:
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

Jasper

Ach Racegirl, 't is niet zo erg als bijna gaan kwijlen van lange ballen he. :lol: :lol: ;) ;)

Eric

Eerlijk gezegd vind ik deze Seat oerlelijk, precies een paasei op wielen. :?  :?  :?  :?

Martin

Over 2 jaar zien alle middenklasse wagens er als een paasei uit.
Seat is de eerste.
En je gaat er wennen.

Zeker weten.

Eric

Citaat van: MartinOver 2 jaar zien alle middenklasse wagens er als een paasei uit.
Seat is de eerste.
En je gaat er wennen.

Zeker weten.

Als dat het geval is, dan zal ik mij een fiets aanschaffen...in zo een gedrocht wil ik echt niet rijden. :?

Racegirl

Citaat van: JasperAch Racegirl, 't is niet zo erg als bijna gaan kwijlen van lange ballen he. :lol: :lol: ;) ;)

:lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.