wat denken jullie?

Gestart door bogie, 03 augustus 2003 - 19:16:41

« vorige - volgende »

wie wordt kampioen

juan pablo montoya
17 (40.5%)
ralf schumacher
5 (11.9%)
michael schumacher
13 (31%)
kimi raikkonen
6 (14.3%)
rubens barrichello
1 (2.4%)

Totaal aantal stemmen: 37

Poll gesloten: 03 augustus 2003 - 19:16:41

dj Peter

AMAAI!!! De kindertjes zijn weer bezig... :x

FF

het waren spannende titelstrijden, het wrak ferrari is een overstatement
jarno marno flarno parno itarno barno imarno katamarno jiu-tarno

comfortably dumb : FIA

Doefie

Citaat van: Schumi
Citaat van: FF
schumi is nooit de beste geweest. (oke, wel in 94 en 95)
zoals vorig jaar had hij veruit de beste bolide. iedereen concludeerde : schumi steekt met kop en schouders erbovenuit.
Bullshit jongen! Mogen we dan ook stellen dat Senna, Hill, Hakkinen om er een paar op te noemen, wereldkampioen zijn geworden met een superbolide en dus ook nooit de beste zijn geweest?
Senna wordt door iedereen geprezen omdat hij 'de beste' was, toen zijn Williams het in '94 liet afweten, heb ik de eerste races voor het fatale ongeluk niet veel meer gezien van Senna...
Kijk eens naar ALLE titelduels de afgelopen jaren, van 1994 tot nu, 2003. Er is één constante: Michael Schumacher, op enkele seizoenen na, en je kan moeilijk stellen dat Schumi in de periode 1996-1999 met een superieure Ferrari onder zijn kont reedt. Het was pas vanaf de F2000 dat Ferrari plots mijlen ver voor de rest zat.

Doe u ogen open!! Schumacher is wel goed, maar dat is ook Raikkönen, Alonso, Trulli, Villeneuve, Fisichella, Barrichello, ....

Hill had het gelukt dat Prost in 1993 zijn veto stelde, anders was er van hem niks gekomen, de Williams was tussen 1992 en 1997 (met uitzondering 1995) de allerbeste bolide. Hill's periode bij Brabham waren mede door de bolide rampzalig, maar hijzelf was ook geen topper als Prost, Piquet, Senna, ... In 1993 kon evengoed Patrese bij Williams zijn gebleven, maar die had zijn woord al aan Benetton gegeven zodat Williams wel moest zoeken naar een andere coureur. Zijn tweede keus was Senna, maar Prost stelde zijn veto. Derde keus was Alesi, maar die koos voor bij Ferrari te blijven. De eerste 3 vielen weg dus koos hij maar voor Hill.

Over die titelduels: In 1994 en 1995 had hij het geluk om bij Benetton te rijden, als hij bij pakweg Ferrari reed had hij zeker geen wereldkampioen geworden. In 1996 waren de Williamsen gewoon te sterk en was het zijn leerjaar. Hoewel M.Schumacher niet echt lang een leerjaar kan hebben, kijk maar naar 1991. In 1997 vergooit hij zelf zijn eigen kansen door 1 stomme, ondoordachte actie. In 1998 is Häkkinen terecht wereldkampioen geworden. In 1999 was het Eddie Irvine die de eer van Ferrari hooghield en hij was normaal de eerste Ferrari-kampioen na 21 jaar. Maar hij hield zich aan zijn contract en verloor veel punten (denk aan Frankrijk).

Kan je er niet tegen dat mensen iets anders over M.Schumacher zeggen ? Gij hebt toch ook in het begin van 't seizoen dinge tege McLaren gezegt ?
Ik denk ook dat de reactie van Eppie sarcastisch was.

Citaat van: tazpasEn ander zal hij wel een Villeneuve actie ondernemen om Montoya eruit te rijden denk ik

Moet ge mij wel eens uitleggen wat een Villeneuve-actie is. :?

masta

Citaat van: DoefieF1Moet ge mij wel eens uitleggen wat een Villeneuve-actie is. :?
Wel, een JV-actie is,

15km/u sneller de Sito Pons bocht uitkomen om vervolgens 15 m voorbij je rempunt in de remmen gaan.

Doefie

Citaat van: Schumi
Citaat van: FFik zeg niet dat schumi niet goed is. ik zeg gewoon dat hij er niet bovenuit steekt.

telkens als een ander team een evenwaardige bolide had, moest schumi de duimen leggen (alweer met uitzondering van 94)
Je gaat me toch niet zeggen dat het wrak Ferrari van 96-98 (in mindere mate 99) evenwaardig was aan de Williams of de McLarens van die tijd?

1997 een wrak ? 1998 een wrak ?
De wrakken van Ferrari zijn van de periode 1986-1996, op enkele uitzonderingen na. Maar ze wonnen toch ?

tazpas

Citaat van: DoefieF1
Citaat van: tazpasEn ander zal hij wel een Villeneuve actie ondernemen om Montoya eruit te rijden denk ik

Moet ge mij wel eens uitleggen wat een Villeneuve-actie is. :?

Een "Villeneuve actie" is een maneuver waarmee iemand de deur dicht doet om de andere een duwtje te geven (wanneer die veel te snel komt aangevlogen waardoor hij de bocht nooit meer kan halen) zodat hij op de baan blijft en zo wereldkampioen kan worden... :lol:  :lol:  :lol:

Doefie

Hoho, humor  :roll:
Dat noem ik racen, dat noem ik geen domme actie.  :?

masta

Citaat van: tazpas
Citaat van: DoefieF1
Citaat van: tazpasEn ander zal hij wel een Villeneuve actie ondernemen om Montoya eruit te rijden denk ik

Moet ge mij wel eens uitleggen wat een Villeneuve-actie is. :?

Een "Villeneuve actie" is een maneuver waarmee iemand de deur dicht doet om de andere een duwtje te geven (wanneer die veel te snel komt aangevlogen waardoor hij de bocht nooit meer kan halen) zodat hij op de baan blijft en zo wereldkampioen kan worden... :lol:  :lol:  :lol:
indeed!!!

Doefie

Maar zeg zoiet over M.Schumacher en ze vallen u direct aan  :roll:

Schumi

Citaat van: DoefieF1
Kan je er niet tegen dat mensen iets anders over M.Schumacher zeggen ? Gij hebt toch ook in het begin van 't seizoen dinge tege McLaren gezegt ?
Ik denk ook dat de reactie van Eppie sarcastisch was.
Ik heb niks over McLaren gezegd in het begin van het seizoen. Ik ben geen haatkever...
La Scuderia Ferrari: orgoglio rosso della Formula una.
KRC Genk: pride and fame

Doefie

Citaat van: Schumi
Citaat van: DoefieF1
Kan je er niet tegen dat mensen iets anders over M.Schumacher zeggen ? Gij hebt toch ook in het begin van 't seizoen dinge tege McLaren gezegt ?
Ik denk ook dat de reactie van Eppie sarcastisch was.
Ik heb niks over McLaren gezegd in het begin van het seizoen. Ik ben geen haatkever...

Maar die indruk geef je als je zo tekeer gaat tegenover de mensen die iets anders zeggen  :wink:

SDG

Citaat van: DoefieF1
Citaat van: Schumi
Citaat van: FFik zeg niet dat schumi niet goed is. ik zeg gewoon dat hij er niet bovenuit steekt.

telkens als een ander team een evenwaardige bolide had, moest schumi de duimen leggen (alweer met uitzondering van 94)
Je gaat me toch niet zeggen dat het wrak Ferrari van 96-98 (in mindere mate 99) evenwaardig was aan de Williams of de McLarens van die tijd?

1997 een wrak ? 1998 een wrak ?
De wrakken van Ferrari zijn van de periode 1986-1996, op enkele uitzonderingen na. Maar ze wonnen toch ?

1997 allerminst, want de Ferrari was toen met name in het begin van de zomer (Canada-Frankrijk-Engeland) veruit superieur aan de Williams. Indien M Schumacher dat jaar op Silverstone niet uitvalt is hij wellicht wereldkampioen, want Villeneuve behaalt een hoop punten door pech van anderen: Silverstone (waar Schumacher en Hakkinen uitvallen), Hongarije (waar Hill in de laatste ronden problemen krijgt), Oostenrijk (waar Hakkinen en Trulli de Williams aanvankelijk het nakijken geven) en de Nurburgring (waar de McLarens iedereen in de vernieling rijden tot hun motor het begeeft). Breng dit alles in rekening in het WK en de memorabele inhaalactie Villeneuve -Schumacher op Jerez zal er misschien nooit komen omdat Schumacher reeds voor de start van de race mathematisch zeker van de titel is.

FerrariMan

Citaat van: DoefieF1In 1999 was het Eddie Irvine die de eer van Ferrari hooghield en hij was normaal de eerste Ferrari-kampioen na 21 jaar. Maar hij hield zich aan zijn contract en verloor veel punten (denk aan Frankrijk).

Als Schumacher Irvine niet had geholpen in Maleisië dan was EI niet eens in de buurt van de titel gekomen, nog niet gesproken over de hulp die hij van Salo kreeg.

Dus daar gaat weer een totaal zwak argument van je in rook op.

ddr

:lol:  :lol:  :lol:  :lol: Rubens Barrichello,  zal tweede worden, let op mijn woorden. Bmw is goed, maar ze laten het op sommige circuits en weersomstandigheden liggen. Dit zal duidelijk te zien zijn als het regenachtig is.
Barrichello is the best

Doefie

Citaat van: FerrariMan
Citaat van: DoefieF1In 1999 was het Eddie Irvine die de eer van Ferrari hooghield en hij was normaal de eerste Ferrari-kampioen na 21 jaar. Maar hij hield zich aan zijn contract en verloor veel punten (denk aan Frankrijk).

Als Schumacher Irvine niet had geholpen in Maleisië dan was EI niet eens in de buurt van de titel gekomen, nog niet gesproken over de hulp die hij van Salo kreeg.

Dus daar gaat weer een totaal zwak argument van je in rook op.

Irvine verloor 2 plaatsen in Frankrijk, waar hij i.p.v. 4de 6de eindigde. Alleen omdat hij volgens zijn contract achter M.Schumacher moest blijven, tenzij die met pech uitviel. Schumacher reed met een slakkegang over het circuit, Irvine bleef er mooi achter, en Ralf gaat ze alletwee voorbij. Hij kwam 2 punten tekort. Had Ferrari op de Nürnburgring geen wiel vergeten klaar te zetten had hij waarschijnlijk op het podium geëindigt. In Maleisië wordt hij dan tweede. In Japan kon hij mits enige hulp van M.Schumacher 2de eindigen. In Canada rijdt Coulthard met opzet tegen hem, waardoor hij als 10de terug begint. Hij eindigt 3de. De was een 2de plaats of zelfs een overwinning weggegooit door de concurrent. In Engeland rijdt hij 1 meter tever in de pits. Anders had hij gewonnen.

Canada +2 punten (minstens)
Frankrijk +2 punten
Engeland + 4 punten
Europa + 4 punten
Japan + 2 punten

Maleisië - 4 punten
Duitsland - 4 punten

Balans: Irvine mist 6 punten, waarmee hij 4 punten voor Häkkinen kwam te staan. Häkkinen zelf had de titel al in Europa of Maleisië kunnen winnen.