Weer een nieuwe Porsche.

Gestart door Martin, 01 augustus 2003 - 20:51:09

« vorige - volgende »

Martin

Porsche 911 40 Jahre-edition

De Porsche 911 is veertig jaar jong en dat viert de sportwagenbouwer binnenkort met het uitbrengen van een heel exclusieve versie. Hij is gebaseerd op de Carrera 2 en onderscheidt zich naast een unieke carrosseriekleur en enkele badges door een fors uitgebreide lijst voorzieningen. De oplage is beperkt tot 1963, gelijk aan het jaartal toen de eerste 911 werd gebouwd.



De speciale jubileumversie, waarvan de naam op dit moment nog niet bekend is, onderscheidt zich van de Carrera 2 door de toepassing van de 4S-frontbumper, 18 inch lichtmetalen Carrera-wielen en GT3-side skirts. Bovendien ligt de versie iets lager door de aanwezigheid van een sportonderstel. Voor de carrosseriekleur heeft Porsche de kostbare zilverkleurige tint van de Carrera GT gekozen, die normaliter via Exclusive verkrijgbaar is. Als finishing touch zijn de uitlaateindstukken gepolijst. In het interieur wijkt het jubileummodel verder af door aluminium afwerking van de pookknop, versnellingspook en instrumentariumringen, stoelverwarming, donkergrijs natuurleder voor de bekleding, elektrisch schuif/kanteldak en een klankpakket met tien speakers. Daarnaast beschikt de uitvoering over Bi-Xenon-verlichting en een vermogens upgrade van 25 pk.

Porsche zal de versie vanaf september in het leveringsprogramma opgenomen. De prijzen zijn nog niet bekend, evenmin het productieaantal voor de Nederlandse markt.

Het is niet de eerste keer dat Porsche op een dergelijke wijze stilstaat bij het jubileum. Tien jaar geleden verscheen de 30 Jahre ten toneel. Van dat exclusieve model werden precies 911 stuks vervaardigd.

Eric

Ze beginnen daar bij Porsche wel zeer productief te werken, de Porsche´s beginnen stillaan mijn strot uit te komen... :?

JVA

Citaat van: ericZe beginnen daar bij Porsche wel zeer productief te werken, de Porsche´s beginnen stillaan mijn strot uit te komen... :?


Nu nog een F1 Porsche... 8)

sledge

Weeral één? Laat ze maar doen, dan komen ze met een teveel aan porshes en moeten ze ze wegdoen voor geen geld  :lol:  :lol:
Ik leef ook nog (een (heel klein) beetje)

Eric

@ jos, ik denk dat het ijdele hoop zal zijn...

@ Sledge, dat zou schitterend zijn, maar dan gaat de vraag te groot worden en stijgen de prijzen weer...het is een cirkel hé :lol:  :wink:

sledge

Citaat van: eric@ jos, ik denk dat het ijdele hoop zal zijn...

@ Sledge, dat zou schitterend zijn, maar dan gaat de vraag te groot worden en stijgen de prijzen weer...het is een cirkel hé :lol:  :wink:

Je moet snel zijn in het leven hé  :lol:  :wink:
Ik leef ook nog (een (heel klein) beetje)

Racegirl

Citaat van: sledgeWeeral één? Laat ze maar doen, dan komen ze met een teveel aan porshes en moeten ze ze wegdoen voor geen geld  :lol:  :lol:

De wonderen zijn de wereld nog niet uit!!
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

Eric

Citaat van: Racegirl
Citaat van: sledgeWeeral één? Laat ze maar doen, dan komen ze met een teveel aan porshes en moeten ze ze wegdoen voor geen geld  :lol:  :lol:

De wonderen zijn de wereld nog niet uit!!

Dat ze dan al beginnen met die Porsche Boxter...dan sta ik morgen bij een verdeler... :lol:

Wutputt

Boxster, Eric ;)
Of is de Boxter een speciale serie voor geen geld? :D  :D
Dan sta ik overmorgen ook bij de Porsche-dealer!
The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he didn't exist.

Eric

Citaat van: WutputtBoxster, Eric ;)
Of is de Boxter een speciale serie voor geen geld? :D  :D
Dan sta ik overmorgen ook bij de Porsche-dealer!
Helaaa, mij niet uitlachen hé voor mijn stomme fout :wink:  :lol:

Lender

Citaat van: eric
Citaat van: WutputtBoxster, Eric ;)
Of is de Boxter een speciale serie voor geen geld? :D  :D
Dan sta ik overmorgen ook bij de Porsche-dealer!
Helaaa, mij niet uitlachen hé voor mijn stomme fout :wink:  :lol:

Zoiets doen we toch nog niet op dit forum, leden uitlachen. :lol:  :lol:  :lol:
www.gamequarter.be -> Help de commnunity en registreer (je kan je account voor de site ook gebruiken voor het forum)

MisterY

Goedkope Porsches zullen helaas nog een droom blijven. Porsche is nog steeds een zeer winstgevend merk! :wink:

Jasper

Citaat van: Lender
Citaat van: eric
Citaat van: WutputtBoxster, Eric ;)
Of is de Boxter een speciale serie voor geen geld? :D  :D
Dan sta ik overmorgen ook bij de Porsche-dealer!
Helaaa, mij niet uitlachen hé voor mijn stomme fout :wink:  :lol:

Zoiets doen we toch nog niet op dit forum, leden uitlachen. :lol:  :lol:  :lol:
*PEUT* redactieleden :lol:

eppie

neenee,allebei,maar redactieleden tellen dubbel.