Sensationele BMW 6 Coupé.

Gestart door Martin, 10 juli 2003 - 17:59:06

« vorige - volgende »

Martin

Dynamisch krachtig en sportief. Dat zijn de trefwoorden waarmee BMW de nieuwe 6 serie Coupé typeert. Een superdure sportwagen die eind dit jaar voor een instapprijs van rond de ton op de markt zal komen en zijn publieksdebuut in september op de IAA van Frankfurt maakt.

De nieuwe 6 Coupé wordt in eerste instantie alleen uitgevoerd met 333 pk/450 Nm sterke achtcilinder motor, later volgen minder krachtige versies en BMW meldt nu al dat er op termijn ook een 2+2 Cabriolet versie van zal komen. Met V8-motor haalt de supergestroomlijnde auto een top van 250 km/u (begrensd) en accelereert hij in 5,6 seconden van nul naar honderd. Er kan worden gekozen uit een handgeschakelde zesversnellingsbak, een zestraps automatische transmissie of BMWs bekende sequentiële bak, waarbij op formule 1 achtige manier met paddles aan het stuur wordt geschakeld.


De nieuwe BMW 6 Coupé heeft een lengte van 4,82 meter en krijgt
vooralsnog alleen de 4,4 liter V8-motor (333 pk) onder de kap
.


In het design van de 6 Coupé is weer duidelijk de hand van Chris Bangle, ook verantwoordelijk voor de veelbesproken 7- en 5-serie, te herkennen. De wagen heeft een langgerekte lage daklijn, die uitloopt in een rondgevormde achterklep. Met een lengte, breedte en hoogte van respectievelijk 4,82, 1,86 en 1,37 meter valt de 6-serie in het Coupé-segment waar onder meer ook de Mercedes CL en de Jaguar XK worden aangeboden.

De carrosserie van de 6-serie is opgebouwd uit staal, aluminium en kunststoffen. Zo zijn motorkap en portieren van lichtmetaal en de voorschermen van een thermoplast. Ook voor het onderstel is op grote schaal aluminium gebruikt, waardoor het totaalgewicht van de auto kon worden beperkt tot ongeveer 1600 kg.


Met zijn langgerekte dak en typische BMW-achterkant is de 6 Coupé
weer duidelijk een product uit de school van hoofddesigner Chris Bangle
.


Binnenin zijn veel elementen van de 5- en 7-serie te vinden. Zo wordt de 6 Coupé ook uitgevoerd met het geregeld bekritiseerde iDrive bedieningssysteem, waarbij veel functies met hulp van een centraal geplaatste Controller-knop moeten worden bediend.

Mikacouli

Zo eentje wil ik wel in mijn bezit hebben.Al zou ik nog een groot half jaar moeten wachten vooraleer ik er mee kan rijden. :lol: Prachtwagen dus.

JVA







Prachtwagen als je het mij vraagt

Eric

Een wagen met een heel mooie lijn, spijtig genoeg vind ik dat de koffer een beetje mislukt is...precies of ze daar een stuk aangeplakt hebben.

Over de prijs zullen we het niet hebben zeker?
Zoals van gewonnte weer sterk overdreven, maar zo kennen we BMW natuurlijk. :wink:

MisterY

Als je hem vanuit het zijprofiel bekijkt heeft hij toch wel veel weg van een Porsche 911, zeker als je die mastodont van een kofferbak wegdenkt. En laat het nu net die koffer zijn die tegenvalt bij deze BMW. Ik ben nog niet echt overtuigd, ik zou hem eerst eens in het echt willen zien.

Martin

Na een testrit met een Porsche Cayenne en een Audi TT Quatro.
Deze gaat ook lukken.
Hier hoor je vast meer van.

Racegirl

Achterkant vind ik echt niet mooi, maar over het algemeen heb ik het ook niet echt zo voor BMW
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.