Vaarwel Volkswagen kever

Gestart door Ramses, 08 juli 2003 - 17:43:38

« vorige - volgende »

Ramses

VW stopt op 10 juli met productie van klassieke kever
In de Volkswagen-fabriek in het Mexicaanse Puebla rolt op 10 juli de laatste klassieke VW-kever van de band. Sinds het ontwerp van VW's-beroemdste model in 1934 werden zo'n 21,5 miljoen kevers gebouwd.

Ontworpen in het nazi-Duitsland van de jaren dertig, stond de kever ironisch genoeg symbool voor het na-oorlogse mirakel van de Duitse heropleving. In de jaren zestig werd het zelfs een cult-object voor de hippies.

Het einde van de kever werd ingezet in januari 1978, toen Volkswagen de productie ervan in Duitsland stopzette. Het laatste model dat op Duitse bodem van de band rolde, reed regelrecht naar het VW-museum in Wolfsburg. De automaker had toen al een nieuwe troefkaart uitgespeeld: de VW-Golf, die al gauw een waardige opvolger bleek van de kever.

Ook de fabriek in Puebla, in Mexico, is dat lot beschoren. De laatste maanden rolden er amper vijftig van de band, te weinig om nog rendabel te zijn.


Schumi nr1

Jammer een pracht van een auto nochtans. Ik ben van plan om er ooit één dan als zondagsauto te kopen. Het verwonderd mij dat ze nog steeds in productie waren :)

Eric

Iemand uit mijn familie heeft daar nog mee gereden, ze hebben het beestje 12 jaar in hun bezit gehad, je kon niet zien dat het beestje al 12 jaar was...geen roest, en alles aan de mechaniek was nog tiptop in orde...zo een wagens maken ze niet meer. :(

Het oude kevertje is mijn insziens nog stukken mooier dan de nieuwe versie... :!:

beffie

Citaat van: ericIemand uit mijn familie heeft daar nog mee gereden, ze hebben het beestje 12 jaar in hun bezit gehad, je kon niet zien dat het beestje al 12 jaar was...geen roest, en alles aan de mechaniek was nog tiptop in orde...zo een wagens maken ze niet meer. :(

Het oude kevertje is mijn insziens nog stukken mooier dan de nieuwe versie... :!:

dat laatste vind ik ook, de beetle trekt op niks, en Volkswagen zijn idd wagens die je een beest kan noemen, daar komt niks aan van roest als je ze een beetje goed onderhoudt natuurlijk, daar kan je jaaareeen mee rijden
Beffie and it's not my real name

Back in F1REM - G4V
Hattrick - de scoorders IV.29