Vreemd nieuws.

Gestart door Martin, 22 juni 2003 - 10:40:10

« vorige - volgende »

Franky R.

Citaat van: Perton op 23 juni 2014 - 12:09:34
Een moestuintje is natuurlijk een idioot plan, maar er is nou eenmaal sprake van vergrijzing, dan is er ook minder geld beschikbaar voor pensioenen. Daar zal toch een oplossing voor moeten worden gevonden.


Maar alles wat de politici doen, heeft niets met het aandragen van oplossingen te maken. Pensioenleeftijd verhogen naar 67 jaar, maar al als veertiger ben je 'te duur'...Hoe dan als je gaat solliciteren?


En zelfs jongeren krijgen alleen maar een tijdelijk contract, dus laat staan iemand van >40 jaar... ???

Perton

Oei, begin over mij niet over pensioensleeftijden, want dan kom ik met een verhaal waarom ik 67 een veel te lage leeftijd vind (en ik weet dat ik nog moet beginnen aan mijn werkperiode, dus moet je nagaan) ;D

Maar dat is vaak wel het probleem inderdaad. Er wordt iets bedacht, maar men houdt geen rekening met de realiteit. Twee voorbeeldjes die ik laatst meekreeg tijdens excursie naar Leeuwarden, waar ze nieuwe snelweg aanleggen.

Provinciale weg, staat een boom. Daar rijdt bouwverkeer langs. Er wordt een buizerdnest in die boom gevonden. Dat beest is beschermd. Bouwverkeer moet in een cirkel van 150m om die boom heen. Goede regel, ware het niet dat er normaal gesproken honderden tot duizenden auto's langs die boom rijden, maar dat is geen probleem voor de buizerd. Maar twee vrachtwagens, dat is plotseling een schande.

Voorbeeld twee:

De boeren aldaar hadden wel door dat het niet zoveel zin meer had om hun weilanden te gebruiken, want die zouden wel worden overgekocht vanwege de aanleg van de nieuwe weg. Omdat ze niks meer met die weilanden doen, verwildert het, komen er allemaal vogels, en is het een natuurgebied, moet de provincie gigantische moeite doen om dat gebied toch te kunnen gebruiken om een weg aan te leggen. Regeltechnisch klopt het allemaal, maar die weilanden waren natuurlijk nooit een natuurgebied geworden als die weg niet aangelegd zou worden, want dan werden ze nog gewoon door de boer gebruikt.


Maar ik studeer niet voor niets Sociale Geografie & Planologie. Dit soort dingen vind ik leuk.

Franky R.

CitaatProvinciale weg, staat een boom. Daar rijdt bouwverkeer langs. Er wordt een buizerdnest in die boom gevonden. Dat beest is beschermd. Bouwverkeer moet in een cirkel van 150m om die boom heen. Goede regel, ware het niet dat er normaal gesproken honderden tot duizenden auto's langs die boom rijden, maar dat is geen probleem voor de buizerd. Maar twee vrachtwagens, dat is plotseling een schande.


En dan bij deze jouw bedrage aan het topic 'vreemd nieuws'....want vreemd is het zekers... :P
;D ;D ;D

Perton

Planologische regeltjes zijn nou eenmaal nodig in een drukbezet klein landje als Nederland, maar er wordt niet nagedacht over de consequenties. Precies wat jij zei met de pensioensleeftijd en het feit dat oudere mensen als te duur worden beschouwd.

Franky R.

Die piloot wilde graag naar huis? Of de 'toren' zat te slapen...Wat een rommeltje zou dat worden... :o



Franky R.

Niet echt vreemd nieuws...Het is juist heel mooi. Huisarts koopt auto voor patiënte.
H.E.L.D!

Franky R.

http://www.ad.nl/ad/nl/1014/Bizar/article/detail/3751028/2014/09/19/Bloedmooie-bikinibabe-pleegde-42-inbraken.dhtml


Mooi van buiten, maar lelijk van binnen. Je moet wel erg hebzuchtig zijn om spullen van anderen te willen stelen.


Dan kun je nog zo mooi zijn...




Kootje

Tsja ... dat krijg je als je rauw vlees eet. En ja ... ik weet dat Sushi vis is, maar daarin maak ik geen verschil. Het blijft 'n dood beest, dus vlees. Niets mis mee verder, eet 't graag, maar dan wel gebakken graag.

SDG

Citaat van: Franky R. op 20 september 2014 - 14:13:07
Niet echt vreemd nieuws...Het is juist heel mooi. Huisarts koopt auto voor patiënte.
H.E.L.D!

In dezelfde categorie valt dit nieuws wel:

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=dmf20141107_01363733


Abdeslam Gharrafi, de man wiens wagen gisteren door een groep gewelddadige betogers omgekanteld en in brand gestoken werd, krijgt een nieuwe auto. Een online geldinzameling heeft in vijf uur al meer dan 13.000 euro opgeleverd. De campagne werd opgericht door reclamemaker Bruno Dillen. 'Nooit verwacht dat het zo'n succes zou worden. Hier krijg ik de tranen in de ogen van.'

Franky R.

Citaat van: SDG op 07 november 2014 - 19:50:18
Citaat van: Franky R. op 20 september 2014 - 14:13:07
Niet echt vreemd nieuws...Het is juist heel mooi. Huisarts koopt auto voor patiënte.
H.E.L.D!

In dezelfde categorie valt dit nieuws wel:

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=dmf20141107_01363733


Abdeslam Gharrafi, de man wiens wagen gisteren door een groep gewelddadige betogers omgekanteld en in brand gestoken werd, krijgt een nieuwe auto. Een online geldinzameling heeft in vijf uur al meer dan 13.000 euro opgeleverd. De campagne werd opgericht door reclamemaker Bruno Dillen. 'Nooit verwacht dat het zo'n succes zou worden. Hier krijg ik de tranen in de ogen van.'


Mooi!  :)

SDG

#9596
Geen raar 'nieuws', maar een rare droom die ik vannacht gehad heb. Ik droomde dat ik zomaar ineens een tijdsprong van zeven maanden gemaakt had. In plaats van 11 maart bleek het plotseling 11 oktober 2015 te zijn, de dag van de Russische GP in Sotsji. Niemand bleek me in de tussenliggende tijd gemist te hebben, maar ik wist totaal niets van wat er gedurende gans die periode gebeurd was...

Sabai

En wie heeft er die dag gewonnen ?

SDG

Hamilton, voor Alonso dan nog wel!

Sabai

Dat was geen droom dan maar eerder een nachtmerrie   ;)