Vreemd nieuws.

Gestart door Martin, 22 juni 2003 - 10:40:10

« vorige - volgende »

Supermariobros

Chirurgen verwijderen tandenborstel uit maag

Saudische chirurgen hebben een tandenborstel verwijderd uit de maag van een man. Volgens de dokters slikte de man uit de westelijke stad Taif 22 jaar geleden zijn  tandenborstel in. Hij klaagde pas enkele dagen voor het eerst over ernstige maagpijn. Chirurg Abdulrahman al-Zahrani zei aan het Saudische persagentschap SPA dat de operatie naar behoren verliep.  De patiënt herstelt voorspoedig.

Supermariobros

Dieven verkiezen wijn boven cash geld

Inbrekers die vorige week toesloegen in een luxe-appartement in het Bulgaarse skioord Bansko,  prefereerden blijkbaar een goed glas wijn boven een grote som cash geld.

Het ging niet om amateurs. De inbrekers slaagden erin een ingenieus alarmsysteem uit te schakelen en twee deuren te forceren. Ze konden de waakhond in de keuken opsluiten.

De dieven hadden blijkbaar iets anders aan het hoofd dan er met cash geld van door te gaan. In plaats daarvan kraakten ze enkele flessen goede wijn. Een grote som cash geld en andere waardevolle bezittingen bleven onaangeroerd. De dieven zijn spoorloos.

Martin

Citaat van: SupermariobrosAmerikaanse probeert handstand, valt van balkon en sterft

Een 23-jarige Amerikaanse is zondag overleden toen ze probeerde een handstand uit te voeren op een hotelbalkon in Florida.

Het acrobatische kunstje mislukte. Het slachtoffer viel van het balkon op de eerste verdieping en kwam terecht op de binnenplaats. Volgens het politierapport riep ze vlak voordat ze viel tegen een vriend: "Kijk wat ik nog steeds kan."

Volgens mij heb ik die zelf al een jaar geleden geschreven.
Of het moet een nieuwe stuntelaar zijn.  :lol:  :lol:  :lol:

Luca

Verloren trouwring na 38 jaar terug

Een amateurarcheoloog heeft in Kampen met een metaaldetector een trouwring teruggevonden die 38 jaar lang zoek was. De ring is gevonden in een weiland waar de eigenares van het sieraad jaren terug de grond bewerkte.

Kampenaar W. van der Weerd speurde drie weken terug met zijn detector in een weiland bij de nieuwbouwwijk Onderdijks in Kampen. Nadat hij de ring had gevonden, moest hij de eigenaar zien te vinden. "Toen ik de vondst uiteindelijk meldde bij de eigenaar van het land, herkende hij de inscriptie van de ring. Het bleek van zijn zus te zijn." Die had de ring, vlak na haar trouwerij op 2 maart 1966, verloren op het land.

Van der Weerd heeft de originele trouwring onlangs bij de verheugde vrouw teruggebracht. De amateurarcheoloog vindt de vondst niet bijzonder. "Ik ben trotser op mijn vondst in hetzelfde gebied van een mantelspeld die dateert uit 750 tot 850 na Christus. Dat is pas bijzonder."
I would kill for this job, but the people I want to kill are the people offering me the job.

Luca

Weggezwommen inbreker aangehouden

De politie heeft woensdag in de omgeving van Almelo een 36-jarige man aangehouden, die op 5 januari aan agenten in Doesburg ontkwam door de IJssel over te zwemmen. De politie verwijt de man poging tot doodslag, aldus een woordvoerder.

Agenten betrapten de Twentenaar en een 26-jarige Arnhemmer toen zij probeerden in te breken bij een bedrijf in Doesburg. De Twentenaar vluchtte in een auto. Onderweg probeerde hij een achtervolgende politiewagen van de weg te drukken. Toen hij op een doodlopende weg terechtkwam, reed hij pardoes de IJssel in en zwom naar de overkant. Een agent loste nog een schot, maar de man zag kans te ontkomen. Hij is woensdag in zijn woning aangehouden.
I would kill for this job, but the people I want to kill are the people offering me the job.

Racegirl

Citaat van: SupermariobrosChirurgen verwijderen tandenborstel uit maag

Saudische chirurgen hebben een tandenborstel verwijderd uit de maag van een man. Volgens de dokters slikte de man uit de westelijke stad Taif 22 jaar geleden zijn  tandenborstel in. Hij klaagde pas enkele dagen voor het eerst over ernstige maagpijn. Chirurg Abdulrahman al-Zahrani zei aan het Saudische persagentschap SPA dat de operatie naar behoren verliep.  De patiënt herstelt voorspoedig.

Euhm en die meneer voelt niet dat hij een tandenborstel doorgeslikt heeft  :shock:
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

Luca

Dochter verbergt dode vader voor pensioen

Een 55-jarige vrouw uit het Duitse Emmerich heeft het lijk van haar vader drie jaar lang in een compostvat verborgen om diens pensioen te kunnen incasseren. Dat heeft de Duitse politie woensdag gemeld.

De man stierf op 82-jarige leeftijd een natuurlijke dood, maar in plaats van hem te begraven, liet de dochter het lijk in het vat wegrotten. Afgelopen dinsdag vond de politie het lichaam, dat in verregaande staat van ontbinding verkeerde. De dag ervoor had de dochter haar vader als vermist gemeld.
I would kill for this job, but the people I want to kill are the people offering me the job.

Luca

Eerste Märklin-trein gestolen

De politie in het Zuid-Duitse Göppingen trekt enkele tientallen tips na in verband met de diefstal van de oudste Märklin-speelgoedtrein. De locomotief Storchenbein uit 1891 was samen met ongeveer 150 andere modellen uit het museum van de Märklin-fabriek gestolen.

Het familiebedrijf spreekt van een uiterst pijnlijk verlies. Een deel van de Märklin-geschiedenis is van ons afgepakt, aldus de directie.

Door de diefstal bestaat er op dit moment alleen in Wenen nog een compleet overzicht van historische Märklin-modellen, meldde een Zuid-Duitse zender woensdag. De gestolen treinen, schepen, auto's en stoommachines waren ruim een miljoen euro waard.

Twee maanden geleden zag Märklin zich gedwongen ruim driehonderd banen te schrappen.
I would kill for this job, but the people I want to kill are the people offering me the job.

Supermariobros

Citaat van: Martin
Citaat van: SupermariobrosAmerikaanse probeert handstand, valt van balkon en sterft

Een 23-jarige Amerikaanse is zondag overleden toen ze probeerde een handstand uit te voeren op een hotelbalkon in Florida.

Het acrobatische kunstje mislukte. Het slachtoffer viel van het balkon op de eerste verdieping en kwam terecht op de binnenplaats. Volgens het politierapport riep ze vlak voordat ze viel tegen een vriend: "Kijk wat ik nog steeds kan."

Volgens mij heb ik die zelf al een jaar geleden geschreven.
Of het moet een nieuwe stuntelaar zijn.  :lol:  :lol:  :lol:

Stond gisteren in "Het belang van Limburg"  :wink:, 't zal dus een nieuwe stuntelaar geweest zijn  :lol:  :lol:  :lol:

Luca

Man slaapt al 20 jaar niet meer

Hij heeft meer dan twintig jaar geen oog dicht gedaan, is volgens zijn artsen kerngezond, maar leuk vindt Fjodor Nestersjoek (63) uit het Oekraïense Kamen Kasjirskie het niet.

Hij weet de datum niet precies, maar begin jaren 80 van de vorige eeuw sliep hij voor het laatst. Toegegeven, het was een hazenslaapje, maar toch. Sindsdien moet hij het doen met af een toe een beetje doezelen, als zijn ogen oververmoeid raken door het lezen. ,,Maar eigenlijk ben ik weer klaarwakker zodra ik ophoud met lezen'', aldus Fjodor. ,,Ik heb me er inmiddels maar bij neergelegd.''

Medici staan voor een raadsel. Slaaptherapieën hielpen niet. Fjodor voelt zich goed, heeft nergens pijn, is niet oververmoeid en is naar hun oordeel niet ziek. Wel kan de slapeloosheid het gevolg zijn van eerdere ziektes, maar welke, dat is niet meer te achterhalen.

In het begin las Fjodor slaapverwekkende wetenschappelijke rapporten in de hoop op nachtrust, maar tevergeefs. De familiebibliotheek heeft de verzekeringsagent al drie keer herlezen. Dat begint hem nu wel te vervelen.
I would kill for this job, but the people I want to kill are the people offering me the job.

Supermariobros

Braziliaanse vrouw baart reuzenbaby

Een Braziliaanse vrouw heeft in een ziekenhuis in het noordoosten van het land een zoon van ruim 6,8 kilogram ter wereld gebracht. Dat hebben artsen van het ziekenhuis in Salvador woensdag bekendgemaakt.

De jongen heet Ademilton en werd dinsdag geboren. Vanwege zijn omvang moest zijn moeder, de 38-jarige Francisca Ramos dos Santos, een keizersnede ondergaan. Zowel Ademilton als zijn moeder maken het goed.

Volgens een kinderarts in het ziekenhuis in Salvador had de reuzenbaby bij geboorte het gewicht dat een normale baby met zes maanden zou moeten hebben. Jongensbaby's in Brazilië wegen bij de geboorte gemiddeld  3,2 kilogram.

Supermariobros

Duitsland overstelpt door vlaggetjes in hondenpoep

Duitsland kampt met een merkwaardig fenomeen. Het werkt de politie zelfs zodanig op de heupen dat ze een klopjacht begonnen zijn. Een klopjacht op protestanten die, jawel, kleine vlaggetjes in hondenpoep steken. Aangezien de Duitse straten vol liggen met deze bruine hoopjes, zijn de vlaggetjes ook overal te bewonderen.

De Duitse politie vindt het echter niet meteen grappig, vooral omdat het om Amerikaanse vlaggetjes gaat. De acties zijn volgens de Polizei politiek geaard. Juridische experts melden dat zolang de vlaggetjes niet besmeurd worden en de hondenuitwerpselen enkel dienen om hun actiewapens in te steken, er geen juridische basis is om de actievoerders te vervolgen.

Supermariobros

Goudvis overleeft overstroming op voetbalveld

De kleine Ashleigh Turk is wellicht het gelukkigste meisje van de wereld. Elf dagen geleden werd haar stad Carlisle getroffen door een zware overstroming. Het huis van de vierjarige Ashleigh werd overspoeld en haar goudvis werd meegesleurd door het water.

Nu is het diertje teruggevonden op het ondergelopen veld van de plaatselijke voetbalploeg, zo'n 300 meter verder. Goudvis Judy werd herkend aan een bijzondere zwarte vlek op de staart. Voetbalploeg Carlisle United bevorderde de goudvis tot officiële mascotte van het team en wil Judy graag afkopen van Ashleigh om haar in het clubhuis te plaatsen. Het meisje denkt nog na over het voorstel.

Supermariobros

Muizen bouwen nesten in F 16- straaljagers

Muizen in Hollandse F16's. Kleine muizen hebben grote nesten gebouwd in peperdure F 16- straaljagers van het Nederlandse leger. De F 16's stonden op de militaire vliegbasis in Leeuwarden voor een onderhoudsbeurt.

De beestjes kropen in de toestellingen vraten aan de bekabeling. Ze gebruikten de draden om er nesten mee te bouwen. "De bedrading van de toestellen moest wel vervangen worden", aldus Luitenant Regnery. De luitenant verzekert dat de hangars inmiddels muisonvriendlijk gemaakt zijn. De bestrijdingsdienst van de Koninklijke Landmacht heeft met gif en vallen de muizen verjaagd, schijft de Telegraaf.

Supermariobros

Inwoners Peking moeten goeie manieren leren

De 13 miljoen inwoners van de Chinese hoofdstad Peking worden allen uitgenodigd om binnen de drie jaar goede manieren te leren. Op die manier hopen de Chinezen hun stad, die in 2008 de Olympische Spelen ontvangt, meer uitstraling te geven.

,,Sommige mensen hebben te weinig aandacht voor de algemene beleefdheidsregels, terwijl anderen daar zelfs volledig van verstoken zijn'', verklaarde Zhang Huiguang, directeur van het bureau voor de ontwikkeling van de ethiek van de hoofdstad, het opmerkelijke initiatief.
br> De informatiecampagne zal er onder andere op gericht zijn om de kennis van de inwoners op te frissen over de basisregels van de beleefdheid in verschillende situaties. De campagne zal zowel op de werkvloer als in scholen gevoerd worden. Er zal bijzondere aandacht geschonken worden aan de etiquette betreffende relaties met buitenlanders, zo meldt Nieuw China. de campagne zal vooral gericht zijn op jongeren en taxichauffeurs.