Vreemd nieuws.

Gestart door Martin, 22 juni 2003 - 10:40:10

« vorige - volgende »

Supermariobros

Citaat van: SupermariobrosPolitie ontvangt telefoon van vrijend koppeltje

De Britse politie in Durham, in Noord Engeland, ontving een zorgwekkende noodoproep. Een vrouw hing snikkend aan de lijn en kon geen woord uitbrengen. Op de achtergrond was een mannenstem te horen. De politiemannen traceerden het adres en sprongen de noodleidende vrouw ter hulp. Maar dat bleek niet nodig...

Toen ze het huis van het slachtoffer binnenvielen troffen de agenten tot hun verbazing een vrijend koppeltje aan.

De vrouw had tijdens het vrijen per ongeluk het noodnummer 999 gedraaid. Haar GSM lag op de grond, en met haar teen had ze het nummer ingeduwd.

,,De twee waren verschoten, maar konden er nog om lachen. En wij waren opgelucht dat het niet om een geweldadige situatie ging." zei de woordvoerder van de politie van Durham...

Komt zoiets tegen  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

Luca

Dertig dronken kerstmannen veroorzaken overlast

Dertig kerstmannen hebben woensdagavond in Zwolle de nodige geluidsoverlast veroorzaakt. De dertig witbebaarde mannen bleken onder invloed van alcohol onderweg naar een feest, zo meldde de politie donderdag.

De groep was van het station lopend onderweg naar een feest elders in de stad. De politie hield de kerstmannen aan. Na inlevering van de overgebleven biertjes mochten ze hun weg vervolgen.
I would kill for this job, but the people I want to kill are the people offering me the job.

Luca

Vrouwen stelen babypapegaai

Bij dierenwinkel Pet's Place in Drachten hebben twee vrouwen woensdagmiddag een tien weken oude babypapegaai gestolen. Dat heeft de politie donderdag bekendgemaakt. De daders zijn spoorloos.

Een van de vrouwen stopte de papegaai in haar boodschappentas. "Ze staan op de bewakingsvideo, dus we kunnen precies terugzien hoe het gebeurde" , aldus de bedrijfsleider M. de Vries van Pet's Place.

De Vries hoopt dat de daders verstand van papegaaien hebben. "Een babypapegaai moet met de hand worden gevoed en heeft speciale voeding nodig, anders gaat hij dood", zei De Vries. Bij de Pet's Place is tweemaal eerder een papegaai gestolen. Beide keren werden de daders gepakt. De grijze roodstaartpapegaai stond in de winkel voor 590 euro te koop.
I would kill for this job, but the people I want to kill are the people offering me the job.

Supermariobros

Man verkoopt organen om schulden af te betalen

Een Siciliaanse ondernemer biedt zijn organen aan, in ruil voor een som geld waarmee hij zijn schulden kan afbetalen. De man verkoopt orthopedisch materiaal. Om zijn winkel draaidende te houden, offert hij graag een nier of een stukje lever op...

"Ik wil ze niet 'verkopen'. Ik offer ze op voor donatie, in ruil voor een beloning" zegt Giuseppe Schirru in een Italiaanse krant. De man heeft een winkel in orthopedisch materiaal in de Siciliaanse hoofdstad Palermo. De cijfers zijn tegenwoordig niet goed. "Mijn zaak is geen mislukking. Ver van dat. Kijk maar naar mijn omzet. Maar de ziekenfondsen betalen me te laat terug, waardoor ik in de problemen kom te zitten. Ik heb al bij de banken aangeklopt, maar helaas. En ik heb mijn geld zo snel mogelijk nodig."

Supermariobros

Man is ingrediënt in een wokgerecht

Tijdens een thaoistisch festival in Maleisië bracht Lim Boon Hwa een wel heel speciaal offer ter ere van de goden: een wokgerecht met als voornaamste ingrediënt hemzelf.

In een reusachtige wok werden maïs en nedels gekookt. Bovenop de wok nam Hwa plaats op een houten plank.
Onder een gigantisch deksel werd Hwa mee gestoomd.

Na een half uur hield de man het voor bekeken en werden de noedels en de maïs uitgedeeld aan de toeschouwers.

Dat hij de kooksessie overleefde, bewijst volgens Hwa dat de goden het goed voor hebben met hun volgelingen.

Supermariobros

Etende robot laat vreselijke winden

Een robot die zelf vliegen vangt en daaruit zijn eigen elektriciteit opwekt, dat is het nieuwe paradepaardje van Britse wetenschappers. Als een robot ooit zonder de hulp van mensen wil ,,overleven'', moet hij zelf zijn energie kunnen aanmaken. Daarom bouwt de universiteit van Bristol een robot die dode vliegen ,,verteert'' in zijn eigen mini-elektriciteitscentrale. Er is één nadeel: om de vliegen aan te trekken, verspreidt de Ecorobot een afschuwelijke stank die lijkt op de geur van uitwerpselen.

Als de stinkende robot ooit operationeel is, zal hij uitgestuurd worden naar vijandig gebied, vanwaar hij op eigen kracht gegevens kan doorzenden naar de thuisbasis.

Supermariobros

Echtgenoot belt politie omdat vrouw seks weigerde

Onder het motto ,,probeer eens iets anders", belde een Chinese man het noodnummer van de politie. De gefrustreerde echtgenoot wilde langs deze weg hulp vragen voor een hoge nood: al 28 dagen weigerde zijn vrouw het bed te delen.

Van de arm der wet verwachtte de wegkwijnende echtgenoot een overtuigend zetje zodat de vrouw zou instemmen. Helaas voor de echtgenoot uit het centraal Chinese Zhengzhou. De vraag om hulp werd straal afgewezen. Volgens de China Dail y dronk de echtgenoot een fles wijn voor de verleidingspoging. Over het succes hiervan bij de vrouw, zwijgt de krant.

Supermariobros

Keniaan trouwde al met 130 vrouwen

De 85 jaar oude Acentus Akuku uit Kenia is de voorbije 65 jaar naar eigen zeggen getrouwd met 130 vrouwen. Om in een polygame relatie iedereen gelukkig te houden, is volgens de man "dictatuur en noeste arbeid" noodzakelijk.

Akuku behoort tot de Keniaanse stam van de Luo, die huwelijken met verschillende vrouwen toestaat. Akuku stapte voor het eerst in het huwelijksbootje in 1939 met Dinah. Het meest recente huwelijk dateert van 1999 en toen was de gelukkige de 20-jarige Auma, aldus een plaatselijke krant.

Belangrijk is volgens Akuku vooral een strikte gezinsplanning: ,,Ik heb met geen enkele echtgenote meer dan vier kinderen", zo klinkt het. In het begin van jaren 80 bouwde hij een school voor zijn kinderen. De eerstgeborene uit elke relatie kreeg een opleiding van Akuku zelf, zodat zij dan de opleiding van hun jongere broertjes en zusjes zouden kunnen betalen.

Akuku mag dan al zelfverklaard Keniaans recordhouder zijn op het vlak van echtgenotes, hij schreef eveneens geschiedenis op het vlak van echtscheidingen. Maar liefst 85 van zijn huwelijken liepen al binnen het jaar op de klippen. Enkele vrouwen wees hij de deur omdat ze ,,ontrouw" waren.

Luca

Chinese dj zingt karaoke-record

Een diskcockey uit de Chinese metropool Hongkong heeft zich in de recordboeken gezongen door meer dan vier dagen achtereen karaokeliederen ten gehore te brengen. Radiopresentator Barry Yip zong in 81 uur en 23 seconden duizend liedjes aan elkaar. Tussen ieder nummer had hij slechts vijftien seconden rust, aldus de South China Morning Post van dinsdag.

Yip werd bijgestaan door een arts die zijn bloeddruk controleerde en een advocaat die in de gaten hield of de recordpoging eerlijk verliep. Daarnaast zongen ruim zestig lokale artiesten geregeld een deuntje mee. De actie van Yip leverde de hulporganisatie Oxfam omgerekend 12.000 euro op.
I would kill for this job, but the people I want to kill are the people offering me the job.

Luca

Uitlaatgassen worden Nederlands stel Florida fataal

Een koolmonoxidevergiftiging heeft in de Amerikaanse staat Florida een Nederlands echtpaar het leven gekost. Het stel, 72 jaar oud, had een bestelbusje met draaiende motor in de garage van hun huis in Palm Coast laten staan. Zij overleden aan de giftige dampen die zich vervolgens door hun huis verspreidden.

Het echtpaar werd volgens het dagblad Daytona Beach News-Journal van dinsdag gevonden door hun buurman, die wilde vragen hoe een voorgenomen reis naar Las Vegas was verlopen. Hij trof de man dood aan op de bank voor de televisie, terwijl zijn vrouw op bed aan de dampen moet zijn overleden.
I would kill for this job, but the people I want to kill are the people offering me the job.

Supermariobros

Parochianen metselen uit protest toegangsdeur van kerk dicht

Parochianen van een katholieke kerk in het Italiaanse Benevento, niet ver van Napels, hebben uit protest tegen het vertrek van hun pastoor, Don Guiseppe Franco, de toegangsdeur van hun kerk dichtgemetseld.

"Of Don Guiseppe, of niemand" schreven de woedende pariochanen op een spandoek. Uit protest kamperen ze in Bonea op de trappen van de San Nicolakerk van Bari, in de hoop zo het bisdom haar mening te laten herzien.

De kerkgangers protesteren tegen de beslissing van de aartsbisschop van Benevento die de jonge priester overplaatste naar Paupisi. Ondanks een onderhoud met de hoge geestelijke konden de parochianen de man niet overtuigen om de priester niet over te plaatsen.

Vooral de vrouwen en de kinderen van de kerkgemeenschap hebben het moeilijk met het waarom van de verhuizing.

De situatie dreigt nog ingewikkelder te worden omdat ook de parochianen van Paupisi hun priester, Don Giovanni Rossi, niet willen laten gaan omdat hij "de gemeenschap weer tot leven heeft gewekt."  
[/b]

Luca

Door nazi's gestolen Picasso gevonden in VS

De Amerikaanse autoriteiten hebben een schilderij van Pablo Picasso gevonden dat tijdens de Tweede Wereldoorlog achterover was gedrukt door de nazi's. Dat heeft de FBI dinsdag gezegd. Het werk heet Femme en Blanc en is ongeveer 10 miljoen dollar waard (8 miljoen euro).

Agenten troffen het doek aan in een woning in Chicago nadat er een melding over was gekomen. De FBI nam het in beslag omdat het 'gestolen goed' betrof en door de bewoner van het huis illegaal was getransporteerd van de ene Amerikaanse staat naar een andere.

Het schilderij staat ook bekend als Femme Assise (zittende vrouw). Picasso schilderde het rond 1922. Enkele jaren later werd het verkocht aan een Duitse jood die het vlak voor de oorlog uitbrak voor de veiligheid naar Parijs had laten brengen. Maar daar werd het gestolen en kwam terecht bij het naziregime. Een handelaar verkocht het in 1975 aan het echtpaar bij wie het doek nu is aangetroffen. Kort nadat het in 2001 op een expositie was te zien, hebben de erfgenamen van de eerste eigenaar, de Duitse jood, vergeefs geprobeerd het via de rechter terug te krijgen.
I would kill for this job, but the people I want to kill are the people offering me the job.

Luca

Braziliaanse politie pakt sekstoeristen op

De Braziliaanse politie heeft een organisatie opgerold die Europese toeristen seksreizen naar Brazilië aanbood. Ook smokkelde de bende vrouwen naar Europa om in de prostitutie te werken, aldus de Braziliaanse politie dinsdag.

De bende werd geleid door een Duitse zakenman. Op zijn website konden potentiële klanten precies aangeven welke voorkeur ze hadden wat lengte, leeftijd, kleur en gewicht van de vrouwen betreft. Tienermeisjes van 16 en 17 jaar behoorden tot de mogelijkheden. De seksreizen kostten tussen 2000 en 3000 euro.
I would kill for this job, but the people I want to kill are the people offering me the job.

Luca

Amerikaan van halve ton geopereerd

Een Amerikaan die maar liefst een halve ton woog toen hij in juni werd opgenomen in het ziekenhuis, heeft dinsdag een maagverkleining ondergaan.

Voor de 42-jarige Patrick Deuel geopereerd kon worden moest hij eerst via een dieet wat kilo's kwijtraken. Zijn gezondheidstoestand was op het moment dat hij werd opgenomen zo slecht dat hij een maagoperatie hoogstwaarschijnlijk niet zou overleven. Deuel raakte daarom de afgelopen maanden 189 kilo van zijn oorspronkelijke 482 kilo kwijt.

Het was een hels karwei om Deuel in juni in het ziekenhuis te krijgen. Sinds de herfst van 2003 was hij te zwaar om zichzelf voort te bewegen. Er moest een muur uit zijn huis worden gesloopt om hem buiten te krijgen. Eenmaal buiten werd hij gewogen op een weegschaal waarmee het gewicht van vrachtwagens met graan wordt bepaald. Vervolgens werd hij in een speciaal voor zwaargewichten geconstrueerde ambulance getakeld en naar het ziekenhuis gebracht.

In het ziekenhuis constateerde een team van artsen dat de bijna vijfhonderd kilo zware patiënt leed aan hartfalen, diabetes en een hoge bloeddruk. Hij had grote moeite met ademhalen en was opvallend genoeg ondervoed, omdat de meeste calorieën die hij binnenkreeg afkomstig waren uit voedsel met veel vet en koolhydraten.

Inmiddels kan Deuel weer zelf lopen en trekt hij zelfs baantjes in het zwembad van het ziekenhuis. Naar eigen zeggen heeft hij altijd problemen gehad met zijn gewicht. Op de crèche woog hij al veertig kilo en op de basisschool 110 kilo.
I would kill for this job, but the people I want to kill are the people offering me the job.

Luca

Italië in de bres voor Fiat 500

Italië is in de bres gesprongen voor de Fiat 500, het kleine personenwagentje dat niet meer wordt gemaakt, maar nog altijd niet uit het Italiaanse straatbeeld is weg te denken. Woensdag kreeg het parlement een wet voorgelegd om voor auto's van 25 jaar en ouder de milieu- en veiligheidseisen te verlichten. De wegenbelasting voor de Fiat 500 en zijn tijdgenoten zou helemaal moeten worden afgeschaft.



Met de huidige wetgeving zou de 500 gedoemd zijn te verdwijnen. Het wetsvoorstel was voor de krant Corriere della Sera aanleiding te schrijven dat de kleine Fiat 500 sexier is dan de Ferrari's die het autoconcern Fiat ook maakt. Veel Italianen, onder wie premier Silvio Berlusconi, zeggen dat ze in een Fiat 500 voor het eerst hebben gezoend.

Het autootje kwam in 1957 in productie. De laatste rolde in 1975 van de band. In totaal zijn er ruim 3,5 miljoen van gemaakt.
I would kill for this job, but the people I want to kill are the people offering me the job.