Vreemd nieuws.

Gestart door Martin, 22 juni 2003 - 10:40:10

« vorige - volgende »

Martin

Hongkongse postbode bracht ecstasy rond

De douane van Hongkong heeft een postbode gearresteerd die pakketjes Nederlandse ecstasy rondbracht op zijn postroute. Op het moment van zijn arrestatie was de postbeambte bezig met het bezorgen van dertig pakjes met in totaal 24.700 ecstasypillen, meldde de douane woensdag.

Op het postkantoor waar de man werkt zijn nog eens drie pakketjes met bij elkaar 2.500 pillen aangetroffen. De pillen hadden een gezamenlijke straatwaarde van 8,16 miljoen Hongkongse dollar (865.000 euro). De postbode kan een levenslange gevangenisstraf en een boete van vijf miljoen Hongkongse dollar (530.000 euro) krijgen.

Martin

Kinderwagen met baby rolt onder trein in België

Door onoplettendheid van de moeder is een baby van anderhalve maand in België onder de trein gekomen.

De 16-jarige moeder zat dinsdagavond op het perron van Menen te wachten, toen de kinderwagen traag naar de rails begon te rollen. De moeder merkte dit te laat en kon niet voorkomen dat de kinderwagen met baby onder de aankomende trein kwamen.

De verwondingen van het kleintje leken aanvankelijk mee te vallen, maar verder onderzoek toonde ernstige verwondingen. De baby verkeert in levensgevaar, aldus justitie van Kortrijk woensdag.

Martin

Peking bouwt christelijke kerken

Beijing bouwt twee christelijke kerken, die nog dit jaar gereed zullen komen. Het is voor het eerst sinds 1949 dat in de Chinese hoofdstad nieuwe kerken verrijzen. Dat heeft het gemeentebestuur woendag bekendgemaakt.

Eén kerk wordt gebouwd in het oosten van de stad, de andere in het zuidwesten, zei Zhang Shuxian, hoofd van de dienst voor religieuze aangelegenheden, tegen het persbureau Xinhua. Elk biedt plaats aan duizend gelovigen.

Of de nieuwe kerken katholiek of protestants worden was uit het bericht niet op te maken. Officieel telt China tien miljoen katholieken en vijftien miljoen protestanten. De door de overheid gesanctioneerde kerken die zij bezoeken staan los van het Vaticaan of andere organen in het buitenland. Beijing telt nu acht kerken, die ruim 40.000 christenen moeten bedienen, zei Zhang.

Tientallen miljoenen Chinese christenen belijden hun geloof in de ondergrondse kerk. Deze is populair, maar wordt door de overheid actief bestreden.

Martin

Pokémon-kaartjes kunstmatig duur gemaakt

De fabrikant van Pokémon-kaartjes, het Amerikaanse bedrijf Topps, heeft gehandeld in strijd met het vrije verkeer van goederen in Europa. Door handelaren exportverboden op te leggen, kon het de kaartjes kunstmatig duur maken in sommige EU-landen.

De Europese Commissie heeft dat woensdag bepaald. "Families hebben in sommige landen meer betaald dan bij een vrije handel", aldus de commissie. Vooral in Finland en Frankrijk zijn kinderen en hun ouders de dupe geworden. Daar werden de kaarten 2,5 keer zo duur verkocht dan in Portugal.

De kaartjes met Pokémon-figuurtjes waren enkele jaren geleden razend populair onder kinderen: ze probeerden de serie compleet te krijgen door te ruilen.

Martin

Celstraf voor stelen fles wijn

De rechtbank in Amsterdam heeft een winkeldief gisteren tot acht weken gevangenisstraf veroordeeld voor het stelen van een fles Chardonnay van 3,59 euro.

De man pleegde de diefstal bij een filiaal van Albert Heijn. Hij had al een winkelverbod voor de betreffende supermarkt, maar toch stal hij er opnieuw. ,,Mijnheer moet voelen wat dat betekent,'' meende de politierechter, die bij de strafmaat rekening hield met het strafblad van H. De aan alcohol verslaafde man heeft de laatste vijf jaar al vijftien eerdere veroordelingen op zijn naam staan.

Martin

Film voor verveelde papegaaien

In het Zuid-Engelse Cornwall is hard gewerkt om het leed van eenzame, verveelde papegaaien te verzachten. Het Wereldfonds voor Papegaaien in Hayle heeft een film voor deze dieren geproduceerd.

Het fonds liet vrijdag weten dat de film Pollyvision heet. Pollyvision biedt 80 minuten lang het genot van beelden van in het wild levende papegaaien, die zich bijvoorbeeld wassen, iets eten of door het regenwoud vliegen.

De biologe en producente van de film, Jamie Gilardi, stelde dat de vogels hoog intelligente, gevoelige en zeer sociaal levende dieren zijn.

Zij hebben stimulansen nodig. Anders worden ze depressief. Het leven van miljoenen papagaaien die als huisdier worden gehouden, kan met Pollyvision worden opgevrolijkt. Het idee is naar verluidt ontstaan naar aanleiding van de feestelijkheden voor wereldpapegaaiendag, 31 mei.

Martin

Man eet dagelijks één kilo gras

Het gras is altijd groenen bij de buren, luidt een bekend spreekwoord. Toch denkt de Indiër Gangaram daar heel anders over. Hij kweekt thuis in Kanpur, in het noorden van India, gras voor eigen consumptie. De Indiër beweert dat hij niet kan overleven zonder zijn dagelijkse portie van één kilo gras.

Behalve dat het hem energie zou geven, krijgt hij het gevoel dichter bij de natuur te staan. "Door gras te eten heb ik een andere soort energie. Als ik geen gras eet, voel ik me rusteloos. Ik kan zonder eten, maar niet zonder gras," aldus Gangaram.

Zijn voorbeeld is de Rajput leider Maharana Pratap, die zichzelf in leven wist te houden met 'chappatti's', broden gemaakt van gras. Hij deed dit toen hij tijdens de oorlog aan zijn lot werd overgelaten in de wildernis.

Martin

Zakenman doodde 8 miljoen vliegen

Geen vlieg kwaad doen. Dit gezegde gaat voor een Chinese zakenman niet op. Hu Xilin heeft een grote hekel aan de vliegende insecten. De afgelopen tien jaar doodde hij, naar eigen zeggen, ongeveer acht miljoen vliegen.

Tien jaar geleden landde er een vlieg in het bord van Hu Xilin, die een zakenlunch had met een cliënt. De zakenman plette de vlieg op zijn bord, waardoor hij een contract van bijna 20.000 euro misliep.

Van toen af besloot Hu Xilin geen enkele vlieg meer in leven te laten. Hij ontwikkelde speciale vliegenvallen om de beestjes te vangen en te doden. Hij beweert dat hij het laatste decennium 40 kilo vliegen heeft gedood, en hij herkent nu 25 soorten.

Hij heeft nu besloten zijn strijd de vliegen op te voeren. De Chinees heeft een speciaal 'vliegenmepper'-team ingehuurd voor 30.000 euro.

Martin

Vreemd afscheid roeicoryfee

Roeicoryfee Xeno Müller heeft op een wel heel bijzondere wijze zijn carrière beëindigd. Hij lag in Lake Mercer met zijn skiff aan de start van de Amerikaanse kwalificatiewedstrijden voor de Olympische Spelen, toen hij ineens naar de kant roeide, uit zijn boot stapte en zijn afscheid aankondigde.

,,Het recente internationale nieuws op televisie is zo deprimerend'', zo lichtte Müller zijn besluit toe. ,,Dit soort zaken treft je als je het kwetsbaarst bent. In mijn geval is dat drie of vier minuten voor de start. Ik heb gewoon besloten dat ik toe ben aan een nieuwe fase in mijn leven.''

Een woordvoerder van de Amerikaanse roeibond beweerde later dat Müller nog niet definitief is gestopt. Maar bij de Spelen in Athene zal hij niet aan de start verschijnen. Müller was Olympisch kampioen in 1996 en won vier jaar geleden in Sydney zilver. Hij is Zwitser, maar heeft zich tot Amerikaan laten naturaliseren.

Eric

Citaat van: MartinMan eet dagelijks één kilo gras

Het gras is altijd groenen bij de buren, luidt een bekend spreekwoord. Toch denkt de Indiër Gangaram daar heel anders over. Hij kweekt thuis in Kanpur, in het noorden van India, gras voor eigen consumptie. De Indiër beweert dat hij niet kan overleven zonder zijn dagelijkse portie van één kilo gras.

Behalve dat het hem energie zou geven, krijgt hij het gevoel dichter bij de natuur te staan. "Door gras te eten heb ik een andere soort energie. Als ik geen gras eet, voel ik me rusteloos. Ik kan zonder eten, maar niet zonder gras," aldus Gangaram.

Zijn voorbeeld is de Rajput leider Maharana Pratap, die zichzelf in leven wist te houden met 'chappatti's', broden gemaakt van gras. Hij deed dit toen hij tijdens de oorlog aan zijn lot werd overgelaten in de wildernis.

Over welk soort "gras" hebben we het hier?  :lol:  :wink:

Martin

Citaat van: eric
Citaat van: MartinMan eet dagelijks één kilo gras

Het gras is altijd groenen bij de buren, luidt een bekend spreekwoord. Toch denkt de Indiër Gangaram daar heel anders over. Hij kweekt thuis in Kanpur, in het noorden van India, gras voor eigen consumptie. De Indiër beweert dat hij niet kan overleven zonder zijn dagelijkse portie van één kilo gras.

Behalve dat het hem energie zou geven, krijgt hij het gevoel dichter bij de natuur te staan. "Door gras te eten heb ik een andere soort energie. Als ik geen gras eet, voel ik me rusteloos. Ik kan zonder eten, maar niet zonder gras," aldus Gangaram.

Zijn voorbeeld is de Rajput leider Maharana Pratap, die zichzelf in leven wist te houden met 'chappatti's', broden gemaakt van gras. Hij deed dit toen hij tijdens de oorlog aan zijn lot werd overgelaten in de wildernis.

Over welk soort "gras" hebben we het hier?  :lol:  :wink:

Als het "gras" is zou hij al dood zijn.

Martin

Onderwijzer rukt jongen oor af

Een onderwijzer in India heeft een leerling een oor afgerukt omdat deze een lesboek was vergeten.

Het oor is weer aangenaaid, maar het is onzeker of de ingreep succesvol is. De vader van de jongen durfde aanvankelijk geen aangifte te doen, uit angst voor wraak van de school.

De onderwijzer wordt strafrechtelijk vervolgd.

Martin

Zingende Trijntje houdt buren uit de slaap

Mooi is het niet, wél hard. Trijntje Koning (59) en haar vrienden zingen uit volle borst tijdens hun nachtelijke karaoke-sessies in Alkmaar. Van de buren krijgen ze geen applaus.

De politie is de afgelopen jaren al 62 keer aan de deur geweest. Nu is de maat vol, de woningbouwvereniging zet Koning haar huis uit. Onzin, vindt de vrouw. ,,Ik denk aan andere mensen, maar niemand gunt mij mijn pleziertje. Laat ze watjes in hun oren stoppen.''

De bange buren durven nauwelijks hun verhaal te doen. ,,We zuchten hier al jaren onder haar lawaai. Wanneer je vraagt of het iets zachter kan, stuurt ze die grote negers op je af.''

Het is deze piano die de Alkmaarse buurt al jaren uit zijn slaap houdt. En natuurlijk de nachtelijke karaokesessies met vals zingende drinkebroers. Een onzuivere zangstem is geen belemmering om deel te nemen aan deze competities, integendeel, zegt Trijntje, beter bekend als 'de zingende buurvrouw'. ,,Als ik en mijn vrienden mooie muziek willen horen, zetten we André Hazes wel op.''

Een dezer dagen valt voor Trijntje het doek. De woningbouwvereniging zet haar uit haar woning wegens aanhoudende geluidsoverlast. De politie is de afgelopen jaren 62 keer bij haar langs geweest, maar Trijntje vindt het allemaal maar onredelijk. ,,Ik denk aan andere mensen, maar niemand gunt mij mijn pleziertje. Laat ze watjes in hun oren stoppen. Denk je dat ik de buurman niet hoor kakken? En als hij een nummertje maakt, geniet ik daar ook van mee.''

De woningbouwverenging is blij dat Trijntje eindelijk mag worden uitgezet. Een woordvoerder zegt dat daar jammer genoeg wel eerst een slepende rechtsgang voor nodig is geweest. ,,De hulpverlening heeft haar aan haar lot overgelaten. Zo iemand mag niet in een reguliere woning zitten, ze veroorzaakt overlast.''

Martin

Chinees woest over lelijke dochter

Een Chinese man geloofde zijn ogen niet toen zijn vrouw een "lelijke" dochter ter wereld bracht. Hij dacht dat zij een verhouding met een ander had gehad, de waarheid was echter anders.

De vrouw had namelijk ooit een plastisch chirurgische ingreep ondergaan, maar dit nooit aan haar man verteld.

Een jaar voordat ze de man leerde kennen onderging de vrouw plastische chirurgie in Zuid-Korea, als bewijs liet zij een foto zien van voor de ingreep. Haar echtgenoot pikte dit niet en was zo boos over zijn "lelijke" kind dat hij gelijk, met succes, een echtscheiding aanvroeg. Nu heeft hij haar ook nog eens aangeklaagd, hij eist ruim 80.000 euro omdat zij het voor hem verzwegen heeft.

Martin

André Hazes gaat liever zitten dan dokken

André Hazes wil twee weken de bak in voor de boete van 750 euro die hij kreeg opgelegd voor mishandeling en belediging van een Noor tijdens een KLM-vlucht. Hazes is het niet eens met de straf en weigert uit principe te betalen. Dan gaat hij liever zitten, zei de volkszanger donderdag bij Edwin Evers op Radio 538.

Hazes kreeg aanvankelijk een boete van 1.000 euro van de politierechter in Utrecht. In hoger beroep werd het 750 euro, maar cassatie bij de Hoge Raad haalde niets meer uit. De twee weken cel moeten wel in het programma passen van Hazes. Op 25 juni geeft hij een concert in de ArenA en dat gaat hoe dan ook door.

De medepassagier op de vlucht vier jaar geleden ergerde zich aan de kinderen van Hazes die achter hem zaten en maakte met een opgerolde krant een slaande beweging. Volgens de Noor sloeg hij daarmee op de rugleuning van een stoel. Volgens Hazes raakte de man zijn zoontje. Hazes reageerde direct en sloeg de man in het gezicht en schold hem daarna uit. Hij maakte de Noor uit voor Adolf Hitler.

Het bedrag van 750 euro betaald Hazes wel..... aan de Cliniclowns.
Maar niet aan justitie