Vreemd nieuws.

Gestart door Martin, 22 juni 2003 - 10:40:10

« vorige - volgende »

Scuderia Ferrari

Citaat van: MartinToegang tot concert Stones met polsband

Alleen houders van een speciale polsband en een entreebewijs krijgen zaterdag 16 september toegang tot het Muziekcentrum Vredenburg in Utrecht voor het speciale fansconcert van de Rolling Stones.

Mensen die via internet of telefonisch kaarten konden bemachtigen hebben hierover thuis een brief gekregen.

Met die brief, en een identiteitsbewijs, kunnen ze vrijdag 15 (van 10.00 tot 19.00 uur) en zaterdag 16 augustus (van 10.00 tot 20.00 uur) bij het Muziekcentrum een entreebewijs krijgen en wordt ze ter plekke een polsbandje omgedaan.

Dat polsbandje kan alleen af als het wordt doorgeknipt. Met deze maatregelen wil concertorganisator Mojo een illegale handel in kaartjes voorkomen.

"Het is een vrijwel waterdicht systeem", zegt Mojo-medewerker Peter Verhul.

Dat er desondanks via internet kaarten in de aanbieding zijn voor bedragen tussen de 2500 en 2600 EURO :?: , is volgens Verhul te wijten aan het feit dat alle kaarthouders twee entreebewijzen hebben en dus iemand mogen meenemen. In die marge worden vindt nu de zwarte handel plaats. Overigens moeten de kaarthouders hun gasten ook meenemen bij het omruilen van de brief voor de polsbandjes.

In het Muziekcentrum Vredenburg is bij het - intieme - concert plek voor circa 1800 toeschouwers.

Mojo en platenmaatschappij Emi-Virgin hebben geen vips of Bekende Nederlanders uitgenodigd.

Bij het Muziekcentrum Vredenburg was er onder het personeel veel belangstelling om op zaterdagavond te kunnen werken. "Het leeft hier wel", zegt directeur Dick te Winkel.

De directie is overigens dan aanwezig. "Iemand moet toch het licht aandoen", stelt Te Winkel.

Voor de Stones hoeven ze niet te zorgen. "Die brengen hun eigen catering mee."
2600 euro voor een kaartje? :shock:
Maak nie uit, ik sta er gratis :twisted:

Scuderia Ferrari

Citaat van: MartinSchaars geklede menigte in Rotterdam

Het kon bijna niet beter. Hoewel het wolkendek in de ochtend nog grijs kleurde, brak de zon vrijwel onmiddellijk door toen de bijna veertig wagens van de FFWD Heineken Dance Parade zich rond het middaguur in beweging zetten. Duizenden bezwete, veelal schaars geklede bezoekers dansten op de harde beats door de binnenstad van Rotterdam. De voorspelling dat de zevende editie wel eens de heetste ooit zou kunnen worden, kwam uit.



Menig toeschouwer had oordopjes meegenomen om zijn gehoor te beschermen tegen de grote hoeveelheid decibellen die uit de gigantische boxen op de wagens kwamen. De afgelopen jaren kreeg de organisatie geregeld klachten over geluidsoverlast. Daarom was er dit jaar een bijzonder experiment. Op de eerste truck hadden de dansers een draadloze koptelefoon op waarmee alleen zij het geluid dat de dj produceerde, konden horen.

Met wagens uit onder meer Duitsland, België en Brazilië was de Dance Parade dit jaar de langste ooit. "We zijn zelfs langer dan de Love Parade in Berlijn", liet de organisatie weten. Op de trucks waren bekende dj's te zien zoals Ferry Corsten. Ook diverse clubs als Chemistry, Las Palmas en Matrixx deden mee. De tweede wagen van een bekend condoommerk was populair. Medewerkers gooiden gul met duizenden condooms. Een jongetje van een jaar of tien dook keer op keer naar de grond om zoveel mogelijk rubbertjes te verzamelen. "Als hij oud genoeg is om ze te gebruiken, zijn ze allang over datum", reageerde een bezoeker.

De karavaan trok dit jaar voor de eerste keer over de Erasmusbrug. Vantevoren liet de organisatie al weten dat de brug zou swingen. Dat dit wel heel heftig zou zijn, had niemand voorspeld. Na de eerste wagens moesten de dj's op last van de politie hun geluid dimmen. De harde beats leverden een te groot risico op voor de constructie van de brug.

De bezoekers bleven niet allemaal langs de kant staan kijken. Veel jongeren dansten achter hun favoriete truck aan, waardoor de stoet steeds langer werd. Rond 16.00 uur kwamen de eerste wagens aan op Katendrecht (Rotterdam-Zuid), waar 50.000 bezoekers nog tot laat in de avond doorgaan. Op het eindfeest staan diverse dj's, zoals Michel de Heij, Dana en Remy.

De politie was bovendien vertegenwoordigd om de Dance Parade in goede banen te leiden en te controleren op alcoholgebruik op straat. Enkele ME'ers hadden er duidelijk plezier in en liepen swingend voor de stoet uit.

Mede door waarschuwingen van de organisatie en de Geneeskundige Hulpverlening bij Ongevallen en Rampen (GHOR) waren veel bezoekers gewapend met flessen water om zich te beschermen tegen de hitte. Toch vielen mensen flauw en moesten enkele bezoekers worden overgebracht naar het ziekenhuis. Volgens de GHOR ontstonden de problemen vooral door een combinatie van drugs, drank en de warmte. Langs de route waren extra verkooppunten voor water en bij het eindfeest op Katendrecht stonden extra ambulances en EHBO'ers.

PS. van een kennis hoorde ik dat het water 2.50 Euro voor een 1/2 liter koste.
En dan hebben we over kraanwater.

Erasmusbrug "danst" op Dance Parade

De Danceparade trok zaterdag voor het eerst de Erasmusbrug in Rotterdam over. En bepaald niet zonder effect; de Erasmusbrug deinde 's middags letterlijk mee op de dancebeats die de speakers van de tourwagens over het masaal toegestroomde publiek verspreidden. Pas na overleg met de politie draaiden de wagens de volumeknop terug, om eventuele schade aan de 808 meter lange hangbrug te voorkomen.

Van te voren "waarschuwde" de organisatie van het grootste openlucht dance-evenement in de Benelux al dat de brug zou gaan "swingen op de diepe bastonen". De schattingen over het aantal bezoekers liepen uiteen van 400.000 tot 450.000, allen verzameld langs de route in de Maasstad.

Om de orde te kunnen handhaven gold er tijdens het festijn een alcoholverbod in de Rotterdams binnenstad. Feestvierders die toch met alcoholische drankjes werden aangetroffen door de politie, werd gemaand dit weg te gooien. Ondanks -of misschien wel dankzij- de extreme warmte bleven grote problemen uit.

And I was 1 of those 400.000 people 8) het eindfeest was erg kikke, Dana met 6 lasers, een watershow, en een DJ-stellage met een metershoge pin upfoto. Alleen adem ik nog steeds stof uit. *uche*, *uche*

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper
Citaat van: Schumi 2002
Citaat van: Jasper
Citaat van: MartinSpectaculaire ontsnapping gevangenis Brazilië

Meer dan tachtig gevangenen zijn zaterdag op een spectaculaire wijze ontsnapt uit een zwaarbewaakte gevangenis in het noorden van Brazilië. Het is een van de grootste ontsnappingen in de geschiedenis van het Zuid-Amerikaanse land.

Volgens de Braziliaanse politie is er vanuit een van de cellen een vijftig meter lange tunnel gegraven die onder de gevangenismuur doorliep en in het omliggende oerwoud uitkwam. Tot nu toe zijn drie ontsnapte gevangenen opgespoord en weer achter de tralies gezet.

De gevangenis in de regio Paraíba telde tot aan de ontsnapping ongeveer zevenhonderd gevangenen en was daarmee overvol, zoals gebruikelijk in Braziliaanse gevangenissen.

In de afgelopen jaren zijn er al vaker grote ontsnappingen uit Braziliaanse gevangenissen geweest, onder meer via de riolering.
De tunnel was 1m breed en voorzien van verlichting.
Jep, maar volgens het nieuws waren er maar 4 ontsnapt en hadden waarschijnlijk de cipiers geholpen. te tunnel ging onder een dikke muur en 2 wachtposten onderdoor.
Op de VRT zeiden ze 84. ;)
Verkeerd gehoord dan waarschijnlijk. Ook heb ik gehoord dat er gisteren al 3 terug waren opgepakt. Of waren dit er ook veel meer?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Martin

Behulpzame Saudiër beloond met bruid

Een Saudiër is op een bijzondere manier beloond. Hij bracht een aantal mannen die bij de westelijke stad Medina een auto-ongeluk hadden gehad, naar het ziekenhuis en kreeg uit dank een vrouw aangeboden. Dat meldde Engelstalige krant Arab News maandag.

De vader van de mannen bood na het ongeluk als dankbetuiging een dochter aan. De hulpvaardige man sloeg het aanbod in eerste instantie af, maar besloot later toch met de vrouw te trouwen. Hij deed dit voor zijn zoon, zo verklaarde de Saudiër.

Scuderia Ferrari

E-mailadres om te laten zien dat je gelooft

Met een e-mailadres laten zien dat je christen bent. Dat is het idee achter Herejezus.nl. Dennis Vink merkte dat de domeinnaam nog vrij was en biedt nu e-mailadressen aan. Er zijn al 170 mensen met een Herejezus e-mailadres.

"Door een herejezus.nl-adres te gebruiken, weten anderen meteen dat je gelovig bent, legt Vink uit. "Men hoeft het niet meer te vertellen, het e-mailadres is duidelijk genoeg en dus opent het de weg naar discussie over geloof. Je laat zien wie je bent."

De intitiatiefnemer overweegt ook nog om in de toekomst t-shirts aan te bieden op zijn site, om zo kostendekkend te kunnen opereren. "Het idee is evangelische teksten op t-shirts te laten drukken, onder het motto 'laat zien wie je bent'. Maar daar wil ik nu nog niet over denken. De aandacht die de site tot dusver kreeg, vind ik al bijzonder."

http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=31445

Dan krijg je dus dit:
judas_rulez@herejezus.nl
ik_ben@herejezus.nl
religion_sux@herejezus.nl
hezbollah@herejezus.nl
jihad@herejezus.nl
osama@herejezus.nl
saddam@herejezus.nl
pedofiele_bisschop@herejezus.nl =]

Scuderia Ferrari

Politie redt meisje uit muurkast

De politie uit Tilburg heeft zondagavond een 2-jarig meisje uit een muurkast gered. Ze was naakt en zat in haar eigen uitwerpselen. Haar moeder had de politie met een sms'je laten weten dat het meisje in de afgesloten kast zat. De moeder wilde haar dochter wat aan doen. Haar familie heeft zich inmiddels over haar ontfermd.

Het 2-jarige meisje is naar het TweeSteden ziekenhuis in Tilburg gebracht. Waar het meisje naartoe gaat zal Bureau Jeugdzorg beslissen

http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=31447

Scuderia Ferrari

OPSCHUDDING IN ME OUWE WOONPLAATSJE!!! :o

Vijf gewonden bij busongeluk in Bunnik

Een streekbus is vanmiddag in Bunnik bij een huis naar binnen gereden. Er raakten vijf mensen gewond. De buschauffeuse moest worden bevrijd en is naar het UMC gebracht. Vier passagiers raakten licht gewond. Zij konden zelf de bus verlaten.

De bus raakte bij de afrit van de A12 met een wiel in de berm. De chauffeuse raakte de macht over het stuur vervolgens kwijt. Zij ramde twee lantaarnpalen en botste vervolgens frontaal tegen de gevel van een rijtje woonhuizen aan de Schoudermantel waarin ondernemingen zijn gevestigd. In die panden raakte niemand gewond. Hoe het ongeluk kon gebeuren is nog niet bekend. De schade aan de bus, van busbedrijf Conexxion, is groot. De schade aan de huizen valt mee.

http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=31446

Martin

Nederlanders hebben relatief weinig vakantiedagen

Wat vakantiedagen betreft komen Nederlanders er vergeleken met de rest van de Europese Unie bekaaid af. De gemiddelde werknemer heeft in ons land 28 vrije dagen, het laagste aantal van heel de EU. Dat blijkt uit maandag gepubliceerd onderzoek van het bureau Mercer Human Resource.

Finland spant de kroon met gemiddeld 39 vrije dagen. Dat land heeft vooral veel officiële feestdagen. Ook Oostenrijk, Griekenland, Frankrijk, Portugal, Spanje en Zweden zijn voor vakantieliefhebbers goede landen om in te wonen.

Nederland is niet het enige land dat slechts 28 vrije dagen kent. Werknemers in Groot-Brittannië kunnen op hetzelfde aantal rekenen. Mercer heeft het onderzoek gebaseerd op werknemers die zeker tien jaar in dienst zijn en vijf dagen per week werken.

(Uhm, ik heb al 4 ouwelulledagen extra per jaar en een werkweek van 36 uur.
Een werkweek van 40 uur, 5 dagen van 8 uur, de werkweek erop 32 uur, vrijdag vrij. Dus om de week een lang weekend, heerlijk. Dus heb ik zeker 20 tot 23 dagen extra vrij. zeg maar 52 - 55 dagen vrij. Ik klaag niet. Hoe is dat bij jullie :?: )

sledge

Citaat van: MartinNederlanders hebben relatief weinig vakantiedagen

Wat vakantiedagen betreft komen Nederlanders er vergeleken met de rest van de Europese Unie bekaaid af. De gemiddelde werknemer heeft in ons land 28 vrije dagen, het laagste aantal van heel de EU. Dat blijkt uit maandag gepubliceerd onderzoek van het bureau Mercer Human Resource.

Finland spant de kroon met gemiddeld 39 vrije dagen. Dat land heeft vooral veel officiële feestdagen. Ook Oostenrijk, Griekenland, Frankrijk, Portugal, Spanje en Zweden zijn voor vakantieliefhebbers goede landen om in te wonen.

Nederland is niet het enige land dat slechts 28 vrije dagen kent. Werknemers in Groot-Brittannië kunnen op hetzelfde aantal rekenen. Mercer heeft het onderzoek gebaseerd op werknemers die zeker tien jaar in dienst zijn en vijf dagen per week werken.

(Uhm, ik heb al 4 ouwelulledagen extra per jaar en een werkweek van 36 uur.
Een werkweek van 40 uur, 5 dagen van 8 uur, de werkweek erop 32 uur, vrijdag vrij. Dus om de week een lang weekend, heerlijk. Dus heb ik zeker 20 tot 23 dagen extra vrij. zeg maar 52 - 55 dagen vrij. Ik klaag niet. Hoe is dat bij jullie :?: )

Geen idee. Volgens mij heb je in je eerste jaar vast werk geen recht op zelfgekozen vrije dagen. Klopt dit?  :?:
Ik leef ook nog (een (heel klein) beetje)

Eric

Citaat van: MartinNederlanders hebben relatief weinig vakantiedagen

Wat vakantiedagen betreft komen Nederlanders er vergeleken met de rest van de Europese Unie bekaaid af. De gemiddelde werknemer heeft in ons land 28 vrije dagen, het laagste aantal van heel de EU. Dat blijkt uit maandag gepubliceerd onderzoek van het bureau Mercer Human Resource.

Finland spant de kroon met gemiddeld 39 vrije dagen. Dat land heeft vooral veel officiële feestdagen. Ook Oostenrijk, Griekenland, Frankrijk, Portugal, Spanje en Zweden zijn voor vakantieliefhebbers goede landen om in te wonen.

Nederland is niet het enige land dat slechts 28 vrije dagen kent. Werknemers in Groot-Brittannië kunnen op hetzelfde aantal rekenen. Mercer heeft het onderzoek gebaseerd op werknemers die zeker tien jaar in dienst zijn en vijf dagen per week werken.

(Uhm, ik heb al 4 ouwelulledagen extra per jaar en een werkweek van 36 uur.
Een werkweek van 40 uur, 5 dagen van 8 uur, de werkweek erop 32 uur, vrijdag vrij. Dus om de week een lang weekend, heerlijk. Dus heb ik zeker 20 tot 23 dagen extra vrij. zeg maar 52 - 55 dagen vrij. Ik klaag niet. Hoe is dat bij jullie :?: )

Ik ga en sta waar ik wil...ik regel mijn vakantiedagen zowat zelf...raar maar waar. :lol:

JVA

Verlof, ja, wat zal ik zeggen??  8)  8)

Martin

Citaat van: eric
Citaat van: MartinNederlanders hebben relatief weinig vakantiedagen

Wat vakantiedagen betreft komen Nederlanders er vergeleken met de rest van de Europese Unie bekaaid af. De gemiddelde werknemer heeft in ons land 28 vrije dagen, het laagste aantal van heel de EU. Dat blijkt uit maandag gepubliceerd onderzoek van het bureau Mercer Human Resource.

Finland spant de kroon met gemiddeld 39 vrije dagen. Dat land heeft vooral veel officiële feestdagen. Ook Oostenrijk, Griekenland, Frankrijk, Portugal, Spanje en Zweden zijn voor vakantieliefhebbers goede landen om in te wonen.

Nederland is niet het enige land dat slechts 28 vrije dagen kent. Werknemers in Groot-Brittannië kunnen op hetzelfde aantal rekenen. Mercer heeft het onderzoek gebaseerd op werknemers die zeker tien jaar in dienst zijn en vijf dagen per week werken.

(Uhm, ik heb al 4 ouwelulledagen extra per jaar en een werkweek van 36 uur.
Een werkweek van 40 uur, 5 dagen van 8 uur, de werkweek erop 32 uur, vrijdag vrij. Dus om de week een lang weekend, heerlijk. Dus heb ik zeker 20 tot 23 dagen extra vrij. zeg maar 52 - 55 dagen vrij. Ik klaag niet. Hoe is dat bij jullie :?: )

Ik ga en sta waar ik wil...ik regel mijn vakantiedagen zowat zelf...raar maar waar. :lol:

Leg eens uit???

Eric

Citaat van: Martin
Citaat van: eric
Citaat van: MartinNederlanders hebben relatief weinig vakantiedagen

Wat vakantiedagen betreft komen Nederlanders er vergeleken met de rest van de Europese Unie bekaaid af. De gemiddelde werknemer heeft in ons land 28 vrije dagen, het laagste aantal van heel de EU. Dat blijkt uit maandag gepubliceerd onderzoek van het bureau Mercer Human Resource.

Finland spant de kroon met gemiddeld 39 vrije dagen. Dat land heeft vooral veel officiële feestdagen. Ook Oostenrijk, Griekenland, Frankrijk, Portugal, Spanje en Zweden zijn voor vakantieliefhebbers goede landen om in te wonen.

Nederland is niet het enige land dat slechts 28 vrije dagen kent. Werknemers in Groot-Brittannië kunnen op hetzelfde aantal rekenen. Mercer heeft het onderzoek gebaseerd op werknemers die zeker tien jaar in dienst zijn en vijf dagen per week werken.

(Uhm, ik heb al 4 ouwelulledagen extra per jaar en een werkweek van 36 uur.
Een werkweek van 40 uur, 5 dagen van 8 uur, de werkweek erop 32 uur, vrijdag vrij. Dus om de week een lang weekend, heerlijk. Dus heb ik zeker 20 tot 23 dagen extra vrij. zeg maar 52 - 55 dagen vrij. Ik klaag niet. Hoe is dat bij jullie :?: )

Ik ga en sta waar ik wil...ik regel mijn vakantiedagen zowat zelf...raar maar waar. :lol:

Leg eens uit???
Door mijn werk heb ik een onregelmatig werkschema, soms heb ik weken dat het zeven op zeven is, dan heb ik ook weken dat ik maar 1 of twee dagen werk...
Dat geeft mij de gelegenheid om verlof te pakken op tijdstippen die mij het beste uitkomen...leuk en gemakkelijk. :lol:

KVDracer

Citaat van: eric
Citaat van: Martin
Citaat van: eric
Citaat van: MartinNederlanders hebben relatief weinig vakantiedagen

Wat vakantiedagen betreft komen Nederlanders er vergeleken met de rest van de Europese Unie bekaaid af. De gemiddelde werknemer heeft in ons land 28 vrije dagen, het laagste aantal van heel de EU. Dat blijkt uit maandag gepubliceerd onderzoek van het bureau Mercer Human Resource.

Finland spant de kroon met gemiddeld 39 vrije dagen. Dat land heeft vooral veel officiële feestdagen. Ook Oostenrijk, Griekenland, Frankrijk, Portugal, Spanje en Zweden zijn voor vakantieliefhebbers goede landen om in te wonen.

Nederland is niet het enige land dat slechts 28 vrije dagen kent. Werknemers in Groot-Brittannië kunnen op hetzelfde aantal rekenen. Mercer heeft het onderzoek gebaseerd op werknemers die zeker tien jaar in dienst zijn en vijf dagen per week werken.

(Uhm, ik heb al 4 ouwelulledagen extra per jaar en een werkweek van 36 uur.
Een werkweek van 40 uur, 5 dagen van 8 uur, de werkweek erop 32 uur, vrijdag vrij. Dus om de week een lang weekend, heerlijk. Dus heb ik zeker 20 tot 23 dagen extra vrij. zeg maar 52 - 55 dagen vrij. Ik klaag niet. Hoe is dat bij jullie :?: )

Ik ga en sta waar ik wil...ik regel mijn vakantiedagen zowat zelf...raar maar waar. :lol:

Leg eens uit???
Door mijn werk heb ik een onregelmatig werkschema, soms heb ik weken dat het zeven op zeven is, dan heb ik ook weken dat ik maar 1 of twee dagen werk...
Dat geeft mij de gelegenheid om verlof te pakken op tijdstippen die mij het beste uitkomen...leuk en gemakkelijk. :lol:

En waar is da weer juist da ge werkt? Ze zoeken daar toch niemand?  :lol:

Eric