Vreemd nieuws.

Gestart door Martin, 22 juni 2003 - 10:40:10

« vorige - volgende »

MS Fan

Onevenwichtige stapt naakt bed van slapend echtpaar in

Een echtpaar in het Duitse Moers is in de nacht van dinsdag op woensdag bruusk gewekt, doordat een vreemd persoon zich naast hen in het echtelijke bed kwam nestelen.
Volgens de politie ging het om een 28-jarige onevenwichtige man. Hij was het appartement binnengedrongen via een wc-raampje, had van het toilet gebruikgemaakt en wilde zich vervolgens, naakt, te rusten leggen in het bed van het koppel. De 31-jarige echtgenoot belde onmiddellijk de politie om de indringen te verwijderen.
A sick mind is a true delight ...

MS Fan

Zelfmutulatie Jordaanse gevangenen uit protest

Ongeveer zestig gedetineerden in een gevangenis in Jordanië hebben zichzelf met messen en scheermesjes bewerkt uit protest tegen hun bezoekregeling. De gevangenen in de Bireen-gevangenis, 50 kilometer ten noorden van de Jordaanse hoofdstad Amman, willen vaker en langer bezoek ontvangen dan de tweemaal per week één uur die hun nu vergund zijn. Dit heeft het Jordaanse persbureau Petra woensdag bericht.
Extra bewakers, alsmede artsen en verpleegkundigen zijn ingezet om het oproer onder controle te krijgen en de gewonden te verzorgen. Een van de gedetineerden is in een ziekenhuis opgenomen.
A sick mind is a true delight ...

MS Fan

Nabootsing eerste vlucht gebroeders Wright na honderd jaar mislukt


Exact honderd jaar nadat de door de gebroeders Wright gebouwde vliegmachine in het Amerikaanse Kitty Hawk voor het eerst het luchtruim koos, bleek hun prestatie woensdag een nog groter wonder dan altijd al was aangenomen. De tot in de details nagebouwde replica van het vliegtuig van Orville en Wilbur Wright, die hun historische prestatie moest overdoen, weigerde op te stijgen en bleef steken in een modderpoel.

Het zat de organisatoren van het evenement van begin af aan al niet mee. Officieel had de nabootsing van de vlucht al om 10.35 uur plaatselijke tijd moeten plaatsvinden, exact honderd jaar na dato, maar door hevige regenval liep de vlucht drie uur vertraging op. Toen het uiteindelijk droog werd, weigerde het vliegtuig met zijn katoenen vleugels de lucht in te gaan.

Op 17 december 1903 vloog Orville Wright aan boord van de door hem en zijn broer gebouwde 'Wright Flyer' als eerste mens in de geschiedenis. De vlucht duurde slechts twaalf seconden. De gebroeders maakten die dag echter vier vluchten, waarvan de laatste, uitgevoerd door Wilbur, de langste was. Hij vloog 255 meter in 59 seconden.
A sick mind is a true delight ...

MS Fan

Zweedse restaurants en bars verboden voor rokers

Zweedse rokers, die sinds tien jaar op hun werk niet meer mogen roken, gaan nog zwaardere tijden tegemoet. De regering zal donderdag een wetsvoorstel presenteren om het roken in restaurants, cafés en bars te verbieden. De enige concessie die de rokers wordt gedaan is de mogelijkheid voor uitbaters van horecagelegenheden om rookruimtes te creëren waarin geen voedsel of drank wordt geserveerd.
Het verbod zal, als het wordt goedgekeurd, in werking treden op 1 juni 2005. De vertraging is ingecalculeerd om de horeca de gelegenheid te geven aanpassingen te treffen. Het parlement zal op z'n vroegst eind januari over het voorstel stemmen.
A sick mind is a true delight ...

Martin

'Wacko Jacko bekeerd'

Michael Jackson is lid geworden van de zwarte moslimorganisatie Nation of Islam. Dat berichtte de Amerikaanse tabloid New York Post. Jackson meldde zich woensdagavond aan als lid. Dezelfde dag werd de popster officieel van kindermisbruik beschuldigd.

Waarom Jackson, die zich nu Jacko X noemt, zich heeft aangesloten bij de volgelingen van predikant Louis Farrakhan is onduidelijk. Farrakhan's Nation of Islam staat bekend om anti-joodse en anti-homoseksuele uitspraken. Jacksons broer Jermaine bekeerde zich in 1989 tot de islam.

De zender Fox News berichtte dat Jackson niet langer naar zijn managers luistert, maar uit paniek contact zocht met de moslimorganisatie. Naar verluidt is Jackson niet zeker van zijn juridische situatie. De 45-jarige Jackson en zijn advocaten hebben de beschulding van meervoudige kindermisbruik ontkend.

Martin

Pink wilde jong sterven

Pink heeft altijd gedacht dat zij haar 27ste levensjaar niet zo halen. De zangeres, die een drugsverleden heeft, heeft toegegeven snel te willen leven en jong te willen sterven.

"Het leek mij wel een mooi einde. Alles uit je leven halen en dan vroeg sterven", aldus de 24-jarige Pink, die eigenlijk Alicia Moore heet. Maar nu de zangeres heeft mogen ruiken aan het succes, gelooft zij dat het toch nog wel de moeite waard is om wat langer te leven.

"Toen ik afgelopen september 24 jaar werd, dacht ik 'Ik heb nog maar even te gaan'. Maar nu heb ik besloten dat ik zo lang wil leven als ik kan. Ik hoop oma te worden met groen haar en grote schoenen die op de veranda voor haar kleinkinderen zingt. "

Martin

Ozzy vraagt zusters in bed

Ozzy Osbourne heeft twee verpleegsters gevraagd bij hem in bed te komen liggen. De 55-jarige rocker herstelt momenteel van een zwaar ongeluk met een terreinwagen op zijn landgoed in Buckinghamshire.

Aan alle grappen die Ozzy maakt, kan iedereen zien dat het weer beter met hem gaat. Zijn vrouw Sharon zegt: "Het gaat goed met hem. Hij is inmiddels van de beademing af en ademt nu dus zelfstandig. Verder is Ozzy vaak wakker en weer volop aan het geinen. Hij heeft zelfs een aantal verpleegsters ten huwelijk gevraagd!" vertelde Sharon, die onlangs voor de tweede keer met haar Ozzy in het huwelijk trad.

Martin

Atleet van 63 geschorst wegens doping

De 63-jarige kogelslingeraar Eberhard Kliesch is donderdag door de Duitse atletiekbond voor twee jaar geschorst wegens doping. Hij werd betrapt op de anabole steroïde mentandienon tijdens de Duitse kampioenschappen voor senioren. Kliesch is de heersende Europees kampioen kogelslingeren in zijn leeftijdsgroep.

Martin

Twaalfde dode bij bouw olympische accommodaties

Een Albanese arbeider is omgekomen bij de bouw van het perscentrum voor de Olympische Spelen in Athene. Het ongeluk gebeurde dinsdag en is donderdag bekendgemaakt. Hiermee is het dodental bij de nieuwbouw of renovatie van sportarena's en andere accommodaties voor Athene 2004 op twaalf gekomen.

De bouwvakker uit Albanië viel van een hoge constructie, waarschijnlijk omdat hij onwennig was met de werkomstandigheden. Het heeft acht uur geduurd voordat de vermissing van de 51-jarige man werd opgemerkt. Van de twaalf doden kwamen tien uit het buitenland. In oktober hielden de zeshonderd arbeiders aan het olympisch dorp in het noorden van Athene een staking van 24 uur om te protesteren tegen de slechte veiligheidsvoorzieningen.

Martin

China zet mobiele executiekamers in

De Chinese Hoge Raad heeft de rechtbanken in het land toestemming gegeven om mobiele executiekamers in te zetten. Dat heeft een hoge verantwoordelijke binnen de Chinese justitie donderdag gezegd.

Een rechtbank in de provincie Liaoning in het noordoosten van het land kocht onlangs al een speciale vrachtwagen, meldde de krant Xin Jing Bao. De executiewagens maken het mogelijk ook in kleinere gemeenschappen de doodstraf uit te voeren, aldus de justitiewoordvoerder. Grote steden hebben veelal een speciaal terrein voor de macabere taak.

In de vrachtwagen kunnen veroordeelden een dodelijke injectie krijgen. De injectie vervangt steeds vaker het dodelijke nekschot, waarmee terdoodveroordeelden in China in het verleden meestal werden geëxecuteerd.

Volgens mensenrechtenorganisatie Amnesty International bracht China vorig jaar zeker 1600 mensen ter dood. De organisatie schat dat het werkelijke aantal executies echter dichter in de buurt van de drieduizend ligt.

Martin

Herbouw World Trade Center gaat tien jaar duren

Het herbouwen van het World Trade Center in New York zal tien jaar duren en 12 miljard dollar kosten. Dat heeft projectontwikkelaar Larry Silverstein, die het hele complex heeft gepacht, woensdag gezegd.

Silversein zei dat de eerste steen voor het centrale gebouw, de 'Freedom Tower' moet worden gelegd voor de derde verjaardag van de terroristische aanslagen van 11 september 2001. De toren moet eind 2008 af zijn en de laatste van vier andere kantoortorens is naar verwachting in 2013 voltooid.

De kosten worden gedekt met 5 miljard dollar van de federale staat en 7 miljard verzekeringsgeld, zei de projectontwikkelaar. Silverstein is momenteel verwikkeld in een juridisch gevecht met de verzekeringsmaatschappijen, die hebben gezegd slechts de helft te willen uitkeren van de 7 miljard die hij heeft geclaimd.

De zaak, die in februari voor een federale rechtbank dient, gaat over de vraag of er bij de verwoesting van de Twin Towers met gekaapte vliegtuigen sprake is van één of twee aanslagen.

Martin

Presley's jumpsuit beste outfit

Elvis Presley's bekende witte jumpsuit is verkozen tot meest geweldige rock-outfit aller tijden. Het memorabel alles-in-één kostuum, dat de rocker droeg in 1973 tijdens de tv special Aloha from Hawaï, werd met 14.000 stemmen het winnende kostuum.



Het witte pak versloeg hiermee de gouden hotpants van Kylie Minogue en de punt-bh van Madonna. Die waren goed voor een respectievelijk tweede en vierde plaats.



Britney Spears scoorde met haar schooluniform een vijfde paats. Michael Jackson haalde maar liefst twee keer de toptien met zijn outfits van Thriller en Off the Wall .

De kledij van de Britse Eurovisie Songfestival-winnaar Bucks Fizz werd bekroond tot slechtste aller tijden.

Martin

Jongeren stichten branden uit sensatiezucht

De politie heeft zes mannen en jongens in leeftijd van 15 tot 26 jaar aangehouden op verdenking van 130 misdrijven, waaronder ruim 75 brandstichtingen in Groningen en Drenthe. De verdachten hebben inmiddels bekend, meldde de Groningse politie donderdag.

Enkele van de verdachten waren betrokken bij een internetpagina gewijd aan branden en ongelukken, www.112groningen.nl. Zij zouden branden hebben gesticht om deze zo snel mogelijk op deze website te kunnen melden.

Tijdens het onderzoek heeft de politie ook apparatuur van medewerkers van de website in beslag genomen. Daarna is de website enige tijd uit de lucht geweest, maar inmiddels is die weer terug.

Volgens een woordvoerder van de politie hebben de verdachten ook diefstallen en inbraken bekend. Twee verdachten zitten nog vast. De schade van de branden en de diefstallen wordt geraamd op enkele miljoenen euro's.

Martin

Commotie door verdacht pakketje in Utrecht

Een verdacht pakketje op een wagen van Geldnet heeft de hulpdiensten in Utrecht donderdagmiddag veel werk bezorgd. De omgeving van supermarkt Dirk van den Broek aan de Zambesidreef werd ontruimd, omdat een op een bom gelijkend object was aangetroffen op de motorkap van het voertuig.

De Explosieven Opruimingsdienst (EOD) constateerde rond 16.15 uur dat er geen sprake was van een explosief, waarna de omgeving weer werd vrijgegeven.

Het is nog onduidelijk hoe het verdachte pakketje op de wagen van Geldnet is terechtgekomen. Vermoedelijk werd eerder op de middag een overval gepleegd in de supermarkt.

(Uhm, dat is bij mij om de hoek :?  :? )

Martin

Beste premier, sorry voor het ezelsgebaar

Dag meneer Balkenende. Op de foto's in de kranten, die gemaakt zijn van uw bezoek aan onze school, steek ik twee vingers omhoog achter uw hoofd. We hebben erover gepraat in de klas. Ik merkte hoe vervelend de klas het vond wat ik gedaan had. Ik heb de school en de klas voor schut gezet, want we waren trots op uw bezoek en het ging ook heel goed. Het spijt me zeer wat ik deed.



Groep 7/8 van de Openbare Basisschool Overvecht in Utrecht vond een excuusbrief aan de premier wel op zijn plaats nadat het Utrechts Nieuwsblad onlangs een foto plaatste van de klas met een stralende Balkenende in haar midden. Maar er was een kleine dissonant: een jongen hield twee vingers op achter het hoofd van Balkenende.

(Uhm, dat is om de andere hoek)