Vreemd nieuws.

Gestart door Martin, 22 juni 2003 - 10:40:10

« vorige - volgende »

MS Fan

Nederlander koopt berg in Zweden

Een Nederlander heeft een eigen berg gekocht in Zweden. Sinds enige tijd is de Nederlander Erik Daleweij formeel eigenaar van de 426 meter hoge berg Värmullsåsen, in de Zweedse provincie Värmland. Bij de aankoop van de berg was ook een complete "inboedel" inbegrepen; de koop van de 71 hectare grote berg omvat onder meer drie skiliften, een restaurant, een kantoor en een aantal pistenbullies.

De man heeft de berg gekocht uit zakelijk belang, met het oog op te verwachten toeristische activiteiten: "Vanaf het begin zag ik het gebied niet alleen als skigebied maar als gebied voor buitenactiviteiten voor zowel de zomer als de winter." Zo is hij nu bezig met de aanbouw van een aantal "stuga's" (blokhutten) aan de voet van de pistes en wordt er een funpark voor snowboarders aangelegd. De man is ook eigenaar van een snowboardshop in Den Bosch en droomt al van het toekomstbeeld: "Wat is er mooier voor een snowboardfanaat dan een eigen 'snowboardberg' te bezitten?"
A sick mind is a true delight ...

MS Fan

Overval met raketwerper op geldauto

Bij een overval op een geldauto bij het winkelcentrum Molenwijk in Amsterdam-Noord is gebruik gemaakt van een soort raketwerper. Drie mannen bedreigden een medewerker van de geldauto met het wapen, dat ze vanaf de schouder konden afvuren.

De mannen hebben het wapen niet gebruikt. Wel mishandelden ze de medewerker, waardoor deze lichtgewond raakte aan zijn hoofd. De criminelen verdwenen uiteindelijk met een onbekend geldbedrag.

De politie heeft de vluchtauto inmiddels teruggevonden, met daarin het op een raketwerper lijkende wapen en een explosief. Het Explosieven Opruimings Commando (EOC) heeft het wapentuig onschadelijk gemaakt.
A sick mind is a true delight ...

Martin

De KerstKwis

Omdat ik alle antwoorden ontvang en moet nakijken heb ik deze maand weinig tot geen tijd om op deze Topic nieuws te plaatsen.

Doe ook mee met de KerstKwis.
Hij is niet moeilijk en er zijn echt mooie prijzen te winnen.

Ramses

Citaat van: MartinDe KerstKwis

Omdat ik alle antwoorden ontvang en moet nakijken heb ik deze maand weinig tot geen tijd om op deze Topic nieuws te plaatsen.

Doe ook mee met de KerstKwis.
Hij is niet moeilijk en er zijn echt mooie prijzen te winnen.

Inderdaad. Martin en ik hebben een mooie prijzenpot bij mekaar geharkt. Veel succes aan iedereen.

PS: ik vind de Kerstkwis makkelijker dan andere jaren!

Martin

Citaat van: Ramses
Citaat van: MartinDe KerstKwis

Omdat ik alle antwoorden ontvang en moet nakijken heb ik deze maand weinig tot geen tijd om op deze Topic nieuws te plaatsen.

Doe ook mee met de KerstKwis.
Hij is niet moeilijk en er zijn echt mooie prijzen te winnen.

Inderdaad. Martin en ik hebben een mooie prijzenpot bij mekaar geharkt. Veel succes aan iedereen.

PS: ik vind de Kerstkwis makkelijker dan andere jaren!

Je zou dom zijn om niet mee te doen.
Deze prijzen laat je niet liggen. (Ze staan op de site)
De laatste 10 vragen en de vier foto's zijn van Jos.
Dus nogmaals een bedankje aan Jos.

Alan Blues

Morgen kan je mijn antwoord verwachten, Martin.

Martin

Citaat van: Alan BluesMorgen kan je mijn antwoord verwachten, Martin.

Nog maar twee dagen onderweg en al veel deelnemers.
De KerstKwis met de mooie prijzen gaat scoren.
En de deelnemers ook, met die mooie prijzen.

Martin

Jennifer Aniston in tranen

Jennifer Aniston liet haar tranen de vrije loop toen Oprah Winfrey haar vroeg de Friends-cast te omschrijven. Na tien jaar aan de succesvolle serie te hebben gewerkt, valt de hechte groep uiteen. Reden genoeg voor Jennifer om een paar minuten te snikken in Oprah.

"Wat bijna niemand weet is dat Matthew Perry (36) één van de gevoeligste mensen is die ik ken. Daarnaast is hij grappig en geniaal", vertelt de 34-jarige Aniston na een paar keer slikken. "En Courteney (39), ik houd zóveel van haar. Ze is er altijd voor me."



"Wat bijna niemand weet is dat Matthew Perry (36) één van de gevoeligste mensen is die ik ken. Daarnaast is hij grappig en geniaal", vertelt de 34-jarige Aniston na een paar keer slikken. "En Courteney (39), ik houd zóveel van haar. Ze is er altijd voor me."

Na een korte emotionele pauze vervolgt Jennifer haar verhaal: "En die lieve Lisa Kudrow (40). Ik heb zoveel van haar geleerd. Mattie is geweldig, grappig en inspirerend. Ik houd van jullie", aldus Jennifer die onlangs heeft laten weten ná Friends een gezinnetje wil stichten met haar wederhelft Brad Pitt.


Vlnr: David Schwimmer (Ross), Lisa Kudrow (Phoebe), Matthew Perry (Chandler), Courteney Cox (Monica),
Jennifer Aniston (Rachel) en Matt LeBlanc (Joey
)

Martin

Cruise bevestigt Kidman-Kravitz-relatie



Tom Cruise heeft in de talkshow van Larry King laten weten dat de geruchten over een mogelijke relatie tussen zijn ex Nicole Kidman en zanger Lenny Kravitz, waar zijn.

"Ik ben met Penélope Cruz en Nicole is met...met iemand anders. Ze is met Lenny (39).



Lenny Kravitz. Ja. Het is een zeer getalenteerd musicus", waren de woorden van Cruise die in 2000 van Kidman scheidde na een huwelijk van tien jaar.

Tom sprak over de nieuwe relatie van zijn ex-vrouw en legde uit waarom hij onlangs nog heeft gezegd nog van de vijf jaar jongere Nicole te houden. " Je kunt heel veel van iemand houden en tegelijkertijd weten dat ze niet de juiste persoon voor je is", aldus Cruise.

Ook vertelde de 41-jarige acteur aan Larry dat hij zielsveel van de 29-jarige Spaanse houdt. "Het is een prachtige vrouw en ik houd ontzettend veel van haar. Maar we hebben voorlopig nog geen trouwplannen."

Martin

Dode en gewonden door omgevallen bouwkraan

Een man is volgens de politie dinsdagmiddag in Rotterdam om het leven gekomen, doordat een bouwkraan van tientallen meters hoog is omgevallen. Twee anderen raakten gewond en zijn naar het ziekenhuis gebracht.

Hulpdiensten zoeken het slachtoffer dat nog onder de brokstukken ligt. De hulpverleners gaan ervan uit dat hij is overleden. Een poging om hem onder het puin te halen, werd gestaakt toen scheuren in de vloer werden ontdekt. De politie maakt de identiteit van het slachtoffer (24) niet bekend, zolang zijn lichaam niet is geborgen.

De hoge bouwkraan viel volgens de politie door nog onbekende oorzaak om en belandde tegen de graansilo bij de Maashaven op Rotterdam-Zuid. De 51-jarige kraanmachinist werd aangetroffen op het dak van de silo, hij liep een kaakfractuur en borstletsel op.

Een 29-jarige man uit Baarle-Nassau, die zich in een lager gebouwtje bevond naast de silo, het toekomstig onderkomen van Danceclub Now

Martin

Collins en vrouw beroofd

Phil Collins en zijn vrouw zijn tijdens het winkelen beroofd. Het stel, dat momenteel in in Genève woont, was in London's West End aan het shoppen toen ineens de handtas van Orianne werd afgepakt.

De dieven renden naar de hoek van de straat, haalden het geld en de creditcards uit haar portemonnee, en lieten de tas op de stoep achter. Stadswachten vonden uiteindelijk de tas van Phils derde vrouw terug en brachten haar eigendom naar het Zwitserse consulaat.

De twee waren in Londen (de stad waar Phil 52 jaar geleden werd geboren) voor de première van Disney's film Brother Bear. Daarvoor schreef het voormalig Genesis-bandlid de soundtrack.


Familie Collins in Disneyworld

Scuderia Ferrari

Citaat van: MartinDode en gewonden door omgevallen bouwkraan

Een man is volgens de politie dinsdagmiddag in Rotterdam om het leven gekomen, doordat een bouwkraan van tientallen meters hoog is omgevallen. Twee anderen raakten gewond en zijn naar het ziekenhuis gebracht.

Hulpdiensten zoeken het slachtoffer dat nog onder de brokstukken ligt. De hulpverleners gaan ervan uit dat hij is overleden. Een poging om hem onder het puin te halen, werd gestaakt toen scheuren in de vloer werden ontdekt. De politie maakt de identiteit van het slachtoffer (24) niet bekend, zolang zijn lichaam niet is geborgen.

De hoge bouwkraan viel volgens de politie door nog onbekende oorzaak om en belandde tegen de graansilo bij de Maashaven op Rotterdam-Zuid. De 51-jarige kraanmachinist werd aangetroffen op het dak van de silo, hij liep een kaakfractuur en borstletsel op.

Een 29-jarige man uit Baarle-Nassau, die zich in een lager gebouwtje bevond naast de silo, het toekomstig onderkomen van Danceclub Now
Ten eerste het is de discotheek NOW&WOW :D
Ten tweede: Het lag naast station Maashaven, weer takke vertraging met de metro :x

MS Fan

Mick Jagger laat koningin opnieuw wachten

Mick Jagger heeft koningin Elisabeth opnieuw gevraagd om zijn verheffing in de adelstand te verplaatsen. "The Sun" en "The Daily Mail" schrijven dinsdag dat Jagger niet in de schaduw van rugbyspeler Johnny Wilkinson wil staan, die op dezelfde dag zijn onderscheiding krijgt.
De 60-jarige zanger van The Rolling Stones zou normaal gezien op 10 december tot "Sir Mick" verheven worden. Maandenlang paste geen enkel tijdstip voor hem, zodat er opluchting heerste in Buckingham Palace toen hij uiteindelijk wel tijd voor de koningin zou vrijmaken.

Toen Jagger echter merkte dat Wilkinson op dezelfde dag de relatief onbeduidende "Member of the Order of the British Empire" (MBE) toebedeeld kreeg, vroeg hij weer een nieuwe datum aan.
Op het afgelopen wereldkampioenschap rugby sleepte de 24-jarige Wilkinson met een beslissende dropkick de wereldtitel voor Engeland in de wacht. Sindsdien is hij immens populair in Engeland. Jagger heeft evenwel gekregen waar hij om vroeg. Op 12 december mag hij voor de ridderslag knielen.
A sick mind is a true delight ...

MS Fan

Fransman verbrandt duizenden euro's en doet zelfmoordpoging

Een Fransman heeft 240.000 euro aan spaargeld in zijn badkuip verbrand en daarna een overdosis pillen geslikt. Zijn leven werd gered doordat een buurman, gealarmeerd door de rookontwikkeling, de brandweer belde. Het fortuin aan euro's, in biljetten van 500, is in rook opgegaan.
Volgens de advocaat van de man had zijn cliënt net een bericht gekregen van de stad Bordeaux dat hij zijn huis niet mocht vergroten omdat dat in een gebied ligt waar overstromingsgevaar is. De man, een 40-jarige onderzoeker bij het nationale onderzoeksinstituut CNRS, was vrijgezel en volgens zijn advocaat depressief.
A sick mind is a true delight ...

MS Fan

Japanse magneettrein verbetert snelheidsrecord

Een Japanse magneettrein heeft dinsdag tijdens een proefrit zijn eigen snelheidsrecord aangescherpt tot 581 kilometer per uur, heeft de Japanse spoorwegmaatschappij bekendgemaakt. De experimentele trein 'zweeft' op een elektromagnetisch veld, waardoor hij niet door wrijving wordt geremd en weinig geluid produceert.
A sick mind is a true delight ...