Nieuwe reglementen

Gestart door jandr, 29 september 2003 - 19:04:18

« vorige - volgende »

Moet de regel afgeschaft worden?

Ja. afschaffen.
12 (70.6%)
Nee. behouden die regel.
5 (29.4%)

Totaal aantal stemmen: 15

Poll gesloten: 29 september 2003 - 19:04:18

jandr

Voor volgend jaar is er nieuwe regel die luidt dat elke wagen slechts 1 motor per weekend mag inzetten. De laatste tijd is hierond weinig gezegd en BMW maakt zich zorgen omdat zij al een motor hebben voor volgend jaar die een dubbel aantal kilometers aankan.  Komt de reglementsweiziging erdoor of niet?

Als het aan mij lag niet; dit zal de spektakelwaarde voor de toeschouwers ter plaatste nog doen afnemen omdat de teams de motors zullen sparen tijdens de vrije oefensessies. Iets wat zeer logisch is.

Dus... afschaffen die handel!!!

Eric

Citaat van: jandrVoor volgend jaar is er nieuwe regel die luidt dat elke wagen slechts 1 motor per weekend mag inzetten. De laatste tijd is hierond weinig gezegd en BMW maakt zich zorgen omdat zij al een motor hebben voor volgend jaar die een dubbel aantal kilometers aankan.  Komt de reglementsweiziging erdoor of niet?

Als het aan mij lag niet; dit zal de spektakelwaarde voor de toeschouwers ter plaatste nog doen afnemen omdat de teams de motors zullen sparen tijdens de vrije oefensessies. Iets wat zeer logisch is.

Dus... afschaffen die handel!!!

Ik vind die regel ook vrij belachelijk...langs de ene kant zitten ze te zagen dat er meer moet gedaan worden voor de fans...en langs de andere kant moeten ze het stellen met één motor per weekend, wat resulteert in motor sparen (zoals Jandr al zei).

Nee, laat het maar zoals het nu gaat...het gaat juist goed.

FerrariMan

Weg met die brol !

Op vrijdag terug 2 trainingen, op zaterdagochtend ook en de oude kwali's terug !!!

De puntenindeling mag uiteindelijk toch blijven van me.

Met hun domme regels...

Willen ze de toeschouwers iets meer geven ?

Dat ze in godsnaam de paddock openen voor elke tribune apart op aparte uren.

McChouffe

Citaat van: FerrariManWeg met die brol !

Op vrijdag terug 2 trainingen, op zaterdagochtend ook en de oude kwali's terug !!!

De puntenindeling mag uiteindelijk toch blijven van me.

Met hun domme regels...

Willen ze de toeschouwers iets meer geven ?

Dat ze in godsnaam de paddock openen voor elke tribune apart op aparte uren.

Nog een paar extra's: tijdens de trainingen op vrijdag en zaterdag meer bandensets voor de coureurs! Desnoods ongelimiteerd. Dit komt alle teams, van Minardi tot Ferrari, ten goede.

En dat deze regels kosten gaat besparen lijkt me onzin. I.p.v meer motoren mee te nemen naar de circuits, zullen er veel meer kapotgetest worden op de testbanken.
Een motor die een heel weekend moet meegaan is al even onzinnig als gegroefde banden.
Is het trouwens ook niet dat de FIA (vanaf 2007? 2008?) wil dat een motor een half seizoen ofzo moet meegaan?
Weg ermee !!

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

The Iceman

Gewoonweg terug afvoeren deze regel !!!! Rijders gaan minder rijden tijdens de vrije trainingen om het materiaal te sparen, met als gevolg dat de live kijker weer minder waar voor zijn peperduur ticket krijgt !!!
Straks gaan ze nog zeggen dat een motor een gans seizoen moet meegaan vooraleer hij mag gereviseerd worden  :lol:  :lol:  :lol:
Hoop echt dat deze regel er echt niet doorkomt !!!

unknown

De kostenbesparing is te begrijpen. F1 is de autosporttak waar het meeste uitgegeven wordt.
Probleem is idd dat de teams motoren maximaal zullen sparen. Een beetje een dilemma.

Roel

waarom niet de regel houden en een aantal verplichte ronden rijden op vrijdag en zaterdag?
God save Mclaren