Betrouwbaarheid MP4/18 !!!

Gestart door The Iceman, 03 juni 2003 - 20:37:28

« vorige - volgende »

Is de nieuwe MP4/18 even betrouwbaar als de F2003GA ???

Ja, zeer zeker, McLaren kan het zich niet permitteren om tijdens deze fase van het seizoen met een miskleun op de baan te komen
33 (70.2%)
Nee, het gaat weer hetzelfde liedje worden als vorig jaar met de MP4/17
14 (29.8%)

Totaal aantal stemmen: 43

Poll gesloten: 03 juni 2003 - 20:37:28

Mikacouli

Ik heb hier zo mijn vraagtekens bij.Kwam dat niet ter spraken een goeie maand geleden?
Norbert Haug zegt dat er geen problemen zijn voor de datum waar ie debuteerd dus denk ik niet dat het probleem te groot is.Ik maak er me geen zorgen in.Ik heb vertrouwen.

FerrariMan

Ik ben toch benieuwd, die McLaren zal wel moeten presteren in zijn eerste race, anders gaat er iemand lachen in zijn zetel  :lol:

Jasper

Citaat van: FerrariManIk ben toch benieuwd, die McLaren zal wel moeten presteren in zijn eerste race, anders gaat er iemand lachen in zijn zetel  :lol:
Een eerste race zegt ook nooit echt veel he.
Over betrouwbaarheid kan je pas conclusies trekken over enkele races gezien. Is hij stabiel of niet, is hij goed bij alle weersomstandigheden, kan de motor 300 km op volle toeren draaien???

FerrariMan

Citaat van: Jasper
Citaat van: FerrariManIk ben toch benieuwd, die McLaren zal wel moeten presteren in zijn eerste race, anders gaat er iemand lachen in zijn zetel  :lol:
Een eerste race zegt ook nooit echt veel he.
Over betrouwbaarheid kan je pas conclusies trekken over enkele races gezien. Is hij stabiel of niet, is hij goed bij alle weersomstandigheden, kan de motor 300 km op volle toeren draaien???

Is ook wel, maar dat is altijd zo, na zo'n misteries, ik had het eerlijk gezegd met de F2003-GA ook...

unknown

Citaat van: FerrariManIk ben toch benieuwd, die McLaren zal wel moeten presteren in zijn eerste race, anders gaat er iemand lachen in zijn zetel  :lol:
Da denk ik ook. Na maanden wachten op die mysterieuze wagen en dan afgaan als een gieter, da kan nie goe zijn.

unknown

Citaat van: FerrariManIk ben toch benieuwd, die McLaren zal wel moeten presteren in zijn eerste race, anders gaat er iemand lachen in zijn zetel  :lol:
Da denk ik ook. Na maanden wachten op die mysterieuze wagen en dan afgaan als een gieter, da kan nie goe zijn.

MisterY

Citaat van: unknown
Citaat van: FerrariManIk ben toch benieuwd, die McLaren zal wel moeten presteren in zijn eerste race, anders gaat er iemand lachen in zijn zetel  :lol:
Da denk ik ook. Na maanden wachten op die mysterieuze wagen en dan afgaan als een gieter, da kan nie goe zijn.

McLaren staat nu op een punt dat ze het zich niet meer kunnen permiteren om met een slechte wagen op de proppen te komen. Desnoods debuteren ze er pas mee in 2004, zolang hij maar voldoende betrouwbaar en snel is. Trouwens, de resultaten die McLaren dit seizoen haalt met de MP4/17D zijn toch ook beter dan verwacht werd. :wink:

unknown

Citaat van: MisterY
Citaat van: unknown
Citaat van: FerrariManIk ben toch benieuwd, die McLaren zal wel moeten presteren in zijn eerste race, anders gaat er iemand lachen in zijn zetel  :lol:
Da denk ik ook. Na maanden wachten op die mysterieuze wagen en dan afgaan als een gieter, da kan nie goe zijn.

McLaren staat nu op een punt dat ze het zich niet meer kunnen permiteren om met een slechte wagen op de proppen te komen. Desnoods debuteren ze er pas mee in 2004, zolang hij maar voldoende betrouwbaar en snel is. Trouwens, de resultaten die McLaren dit seizoen haalt met de MP4/17D zijn toch ook beter dan verwacht werd. :wink:
T moest er aan mankeren da de 17D nog slecht was, de 17 was niet echt denderend, en als ze dan ontwikkelen, en t blijft even erg, da is pas erg. Gelukkig was da zo niet.
En als ze hem pas in 2004 uitbrengen, dan zijn de verwachtingen pas echt hoog, want dan heeft men héél lang moeten wachten, en normaal gezien zal hij dan wel snel en betrouwbaar zijn, ongetwijfeld. Maar de andere teams hebben dan weer een wagen die wat sneller is, dan moet de 18 wel héél goed zijn om dat goed te maken.

IVY440

Ik weet niet of iemand dit al heeft gelezen, maar ik zie het nu net.
Bron F1 world. be
MP4-18 faalt in crashtest
McLaren kent volgens Die Welt nog meerdere problemen met hun nieuwe wagen. Na de crash van 2 weken terug in Barcelona met Kimi Raikkonen en de crash van gisteren te Jerez met Alexander Wurz achter het stuur, zou de MP4-18 niet door zijn FIA-crashtest geraakt zijn.

"Niemand is nog nooit van de eerste keer voorbij de crashtest geraakt", verdedigt Norbert Haug de MP4-18. "De introductie van de nieuwe wagen zal niet gehinderd worden door deze uitslag, maar we zullen er alles aan doen om door de crashtest te raken."

Het debuut van de MP4-18 is al uitgesteld tot de Britse GP in Silverstone, en McLaren heeft duidelijk nog veel werk voor de boeg.

Eric

Citaat van: IVY440Ik weet niet of iemand dit al heeft gelezen, maar ik zie het nu net.
Bron F1 world. be
MP4-18 faalt in crashtest
McLaren kent volgens Die Welt nog meerdere problemen met hun nieuwe wagen. Na de crash van 2 weken terug in Barcelona met Kimi Raikkonen en de crash van gisteren te Jerez met Alexander Wurz achter het stuur, zou de MP4-18 niet door zijn FIA-crashtest geraakt zijn.

"Niemand is nog nooit van de eerste keer voorbij de crashtest geraakt", verdedigt Norbert Haug de MP4-18. "De introductie van de nieuwe wagen zal niet gehinderd worden door deze uitslag, maar we zullen er alles aan doen om door de crashtest te raken."

Het debuut van de MP4-18 is al uitgesteld tot de Britse GP in Silverstone, en McLaren heeft duidelijk nog veel werk voor de boeg.

exact hetzelfde bericht stond ook al te lezen op F1I.com, er is nog officieel van gezegd, dus opletten met zo een berichten.

Jasper

Citaat van: unknown
Citaat van: MisterY
Citaat van: unknown
Citaat van: FerrariManIk ben toch benieuwd, die McLaren zal wel moeten presteren in zijn eerste race, anders gaat er iemand lachen in zijn zetel  :lol:
Da denk ik ook. Na maanden wachten op die mysterieuze wagen en dan afgaan als een gieter, da kan nie goe zijn.

McLaren staat nu op een punt dat ze het zich niet meer kunnen permiteren om met een slechte wagen op de proppen te komen. Desnoods debuteren ze er pas mee in 2004, zolang hij maar voldoende betrouwbaar en snel is. Trouwens, de resultaten die McLaren dit seizoen haalt met de MP4/17D zijn toch ook beter dan verwacht werd. :wink:
T moest er aan mankeren da de 17D nog slecht was, de 17 was niet echt denderend, en als ze dan ontwikkelen, en t blijft even erg, da is pas erg. Gelukkig was da zo niet.
En als ze hem pas in 2004 uitbrengen, dan zijn de verwachtingen pas echt hoog, want dan heeft men héél lang moeten wachten, en normaal gezien zal hij dan wel snel en betrouwbaar zijn, ongetwijfeld. Maar de andere teams hebben dan weer een wagen die wat sneller is, dan moet de 18 wel héél goed zijn om dat goed te maken.
Het gaat niet om de absolute vooruitgang die je boekt, het gaat om de vooruitgang die je boekt t.o.v. je concurrenten. En zo was de MP4/17D wel geslaagd. Want je mag NOOIT vergeten dat iedereen vooruitgang boekt, behalve Minardi dan natuurlijk. :(

unknown

Citaat van: Jasper
Citaat van: unknown
Citaat van: MisterY
Citaat van: unknown
Citaat van: FerrariManIk ben toch benieuwd, die McLaren zal wel moeten presteren in zijn eerste race, anders gaat er iemand lachen in zijn zetel  :lol:
Da denk ik ook. Na maanden wachten op die mysterieuze wagen en dan afgaan als een gieter, da kan nie goe zijn.

McLaren staat nu op een punt dat ze het zich niet meer kunnen permiteren om met een slechte wagen op de proppen te komen. Desnoods debuteren ze er pas mee in 2004, zolang hij maar voldoende betrouwbaar en snel is. Trouwens, de resultaten die McLaren dit seizoen haalt met de MP4/17D zijn toch ook beter dan verwacht werd. :wink:
T moest er aan mankeren da de 17D nog slecht was, de 17 was niet echt denderend, en als ze dan ontwikkelen, en t blijft even erg, da is pas erg. Gelukkig was da zo niet.
En als ze hem pas in 2004 uitbrengen, dan zijn de verwachtingen pas echt hoog, want dan heeft men héél lang moeten wachten, en normaal gezien zal hij dan wel snel en betrouwbaar zijn, ongetwijfeld. Maar de andere teams hebben dan weer een wagen die wat sneller is, dan moet de 18 wel héél goed zijn om dat goed te maken.
Het gaat niet om de absolute vooruitgang die je boekt, het gaat om de vooruitgang die je boekt t.o.v. je concurrenten. En zo was de MP4/17D wel geslaagd. Want je mag NOOIT vergeten dat iedereen vooruitgang boekt, behalve Minardi dan natuurlijk. :(
Als de 18 er pas volgend jaar komt, en de rest al vele beter is, dan moet de 18 enorm goed zijn, om die kloof me de rest te dichten. Relatieve vooruitgang dus.

Flupke

God ja,

het is niet omdat ze hem niet zouden uitbrengen, dat hij niet kan evolueren hé. Maar wees gerust, hij zal nog wel ingezet worden dit seizoen.

FerrariMan

Vandaag heeft DC er maar 15 ronden mee kunnen rijden, 2 keer mechanische pech. Ik wil niet voorbarig zijn, maar ofwel gaat die wagen ongelooflijk snel zijn, ofwel de grap van het seizoen worden...

sledge

Werd er van F2003-GA ook niet gezegd dat hij betrouwbaarheidproblemen had? En zie nu, geen enkele keer uitgavallen...
Ik leef ook nog (een (heel klein) beetje)