Betrouwbaarheid MP4/18 !!!

Gestart door The Iceman, 03 juni 2003 - 20:37:28

« vorige - volgende »

Is de nieuwe MP4/18 even betrouwbaar als de F2003GA ???

Ja, zeer zeker, McLaren kan het zich niet permitteren om tijdens deze fase van het seizoen met een miskleun op de baan te komen
33 (70.2%)
Nee, het gaat weer hetzelfde liedje worden als vorig jaar met de MP4/17
14 (29.8%)

Totaal aantal stemmen: 43

Poll gesloten: 03 juni 2003 - 20:37:28

Eric

Citaat van: Mikacouli
Citaat van: eric
Citaat van: MikacouliEr word nu gesproken van één wagen in te zetten in de Nürburgring.Denk dan wel dat deze voor David zal zijn aangezien hij niets te verliezen heeft.Kimi heeft punten nodig nu en zou niet mogen kampen met technische problemen.

Ik denk dat het eerder omgekeerd zal zijn, Kimi moet weer zien vooraan te geraken en het is een feit dat het met de MP 4/17D niet zo gemakkelijk zal zijn.

Tis beter dat ze hem eerst testen bij David he.Als Kimi uitvalt heeft ie helemaal geen punten.Als David uitvalt is dat minder erg.Doet ie dat niet is dat zoveel te beter.Maar het belangrijkste is dat Kimi finished.
Je mag ook niet vergeten dat de doelstelling van McLaren, dit jaar, was om in de eerste plaats zeker de de tweede plaats te bemachtigen, willen ze een kans maken op de titel zullen ze het risico moeten nemen om Kimi de nieuwe bolide te laten rijden.

Mikacouli

Citaat van: eric
Citaat van: Mikacouli
Citaat van: eric
Citaat van: MikacouliEr word nu gesproken van één wagen in te zetten in de Nürburgring.Denk dan wel dat deze voor David zal zijn aangezien hij niets te verliezen heeft.Kimi heeft punten nodig nu en zou niet mogen kampen met technische problemen.

Ik denk dat het eerder omgekeerd zal zijn, Kimi moet weer zien vooraan te geraken en het is een feit dat het met de MP 4/17D niet zo gemakkelijk zal zijn.

Tis beter dat ze hem eerst testen bij David he.Als Kimi uitvalt heeft ie helemaal geen punten.Als David uitvalt is dat minder erg.Doet ie dat niet is dat zoveel te beter.Maar het belangrijkste is dat Kimi finished.
Je mag ook niet vergeten dat de doelstelling van McLaren, dit jaar, was om in de eerste plaats zeker de de tweede plaats te bemachtigen, willen ze een kans maken op de titel zullen ze het risico moeten nemen om Kimi de nieuwe bolide te laten rijden.

Maar als Schumacher wint en Kimi valt uit wegens een probleem met de 18 dan staat hij ineens 10 achter en verder.Daarmee,dat ze hem de oude nog moeten geven voor één race zodat hij eventueel kan winnen of 2 de worden.Dat is nu het belangrijkst voor McLaren.Punten halen en niet zoals vorig jaar om de grand prix uitvallen.Dat mag de bedoeling niet zijn.

unknown

En de MP4/18 is weeral gecrasht in Barcelona. Ditmaal me Wurz aan t stuur.

Jasper

Citaat van: mike
Citaat van: MS FanDer gaan nu ook weer geruchten rond dat er bij het debuut maar 1 MP4/18 zal ingezet worden, net zoals Ferrari vorig jaar in Brazilië. Dat begint een echte soap te worden, die MP4/18. Eerst een heel verhaal voor hij aan het publiek werd voorgesteld, nu niks dan tegenstrijdige berichten over het debuut en de testen  :lol:

Volgens Niki Lauda ging er in Montreal dan weer een gerucht dat de MP4/18 nog niet kan ingezet worden omdat hij zowel bij de frontale als bij de laterale crashtest door de mand zou gevallen zijn. Zolang dat euvel niet verholpen is kan er van racen geen sprake zijn. Of het waar is laat ik aan Lauda over, maar ik zou het toch niet uitsluiten. Al bij al is het seizoen al halfweg, wat toch wel *heel* erg laat begint te worden. Het kan bijna niet anders of ze hebben bij McLaren een of ander zwaar probleem gehad tijdnes het ontwerp en/of de eerste tests.
De Jaguar R4 kwam in de winter ook niet door die tests. ;)

En ik dénk dat het probleem bij McLaren was dat ze in de eerste plaats niet nog een misbaksel wilden maken, in de tweede plaats bezig zijn met grote verhuis naar Paragon, in de derde plaats die MP4/17D ook nog eens wilden onderhouden.
En misschien waren er nog softwareproblemen e.d.

unknown

Citaat van: Jasper
Citaat van: mike
Citaat van: MS FanDer gaan nu ook weer geruchten rond dat er bij het debuut maar 1 MP4/18 zal ingezet worden, net zoals Ferrari vorig jaar in Brazilië. Dat begint een echte soap te worden, die MP4/18. Eerst een heel verhaal voor hij aan het publiek werd voorgesteld, nu niks dan tegenstrijdige berichten over het debuut en de testen  :lol:

Volgens Niki Lauda ging er in Montreal dan weer een gerucht dat de MP4/18 nog niet kan ingezet worden omdat hij zowel bij de frontale als bij de laterale crashtest door de mand zou gevallen zijn. Zolang dat euvel niet verholpen is kan er van racen geen sprake zijn. Of het waar is laat ik aan Lauda over, maar ik zou het toch niet uitsluiten. Al bij al is het seizoen al halfweg, wat toch wel *heel* erg laat begint te worden. Het kan bijna niet anders of ze hebben bij McLaren een of ander zwaar probleem gehad tijdnes het ontwerp en/of de eerste tests.
De Jaguar R4 kwam in de winter ook niet door die tests. ;)

En ik dénk dat het probleem bij McLaren was dat ze in de eerste plaats niet nog een misbaksel wilden maken, in de tweede plaats bezig zijn met grote verhuis naar Paragon, in de derde plaats die MP4/17D ook nog eens wilden onderhouden.
En misschien waren er nog softwareproblemen e.d.
Ze willen precies een bikke te veel ineens. Da's nooit goed.

Mikacouli

Citaat van: unknownEn de MP4/18 is weeral gecrasht in Barcelona. Ditmaal me Wurz aan t stuur.

Geeft niet,de eerste test waarvan we de tijden weten en direct al een seconde voorsprong op de tweede,de Williams van Gene.En geen enkele problemen gehad op de wagen van Kimi. :P

Hakki

Citaat van: unknownEn de MP4/18 is weeral gecrasht in Barcelona. Ditmaal me Wurz aan t stuur.
Volgens mij is er toch wel iets raars me den achterkant van diene wagen...mss door de uitlaat die helemaal anders is...
Raikkonen verloor(volgens coulthard) ook de controle over de achterkant, en bij Wurz zeggen ze dit weer...toch wel raar
en btw, het was ni in Barcelona deze keer, maar in Jerez

FF

Citaat van: eric
Citaat van: MS Fan
Citaat van: Mikacouli
Citaat van: FerrariManNieuwe McLaren pas op 20 juli in Engeland... :shock:


Nog niet zeker hé.Geen bevestiging gegeven.

Dit is volgens F1 Live bevestigd door Norbert Haug.

psychologische oorlogvoering?

inderdaad : volgend jaar zie ik ze eerst met de 18 starten....
het zijn sloebers die van mclaren!
jarno marno flarno parno itarno barno imarno katamarno jiu-tarno

comfortably dumb : FIA

unknown

Citaat van: Mikacouli
Citaat van: unknownEn de MP4/18 is weeral gecrasht in Barcelona. Ditmaal me Wurz aan t stuur.

Geeft niet,de eerste test waarvan we de tijden weten en direct al een seconde voorsprong op de tweede,de Williams van Gene.En geen enkele problemen gehad op de wagen van Kimi. :P
1)Testen zijn niet te betrouwen.
2) Als t zelfde probleem is, kan da terug voorkomen, ofwel is Kimi trager door de bochten gegaan, om t probleem nie voor te hebben, wat zijn tijd wel kan verklaren.

Mikacouli

Het kan ook gewoon puur toeval geweest zijn hé.Aangezien de weinige rondejes misschien te snel gepuched met en wagen die geen setup had en wat overstuur had.Wie wet wat er allemaal kon gebeuren.
En testen tijdens de winter zijn niet betrouwbaar,maar tijdens het jaar,zijt maar gerust dat ze een stuk betrouwbaarder zijn.ik heb er mijn volste vertrouwens in dat deze wagen een kampioen is.En ze moeten zelf wel veel vertrouwen hebben want met een slechte wagen zouden ze niet starten volgend jaar. :wink:

unknown

Citaat van: MikacouliHet kan ook gewoon puur toeval geweest zijn hé.Aangezien de weinige rondejes misschien te snel gepuched met en wagen die geen setup had en wat overstuur had.Wie wet wat er allemaal kon gebeuren.
En testen tijdens de winter zijn niet betrouwbaar,maar tijdens het jaar,zijt maar gerust dat ze een stuk betrouwbaarder zijn.ik heb er mijn volste vertrouwens in dat deze wagen een kampioen is.En ze moeten zelf wel veel vertrouwen hebben want met een slechte wagen zouden ze niet starten volgend jaar. :wink:
Testen zijn gewoon nooit betrouwbaar, het team weet wat de afstelling, het gewicht... is en kunnen dan de conclusies trekken.
Bovendien, gij vergelijkt me de andere teams en andere mclarens. Als die nu eens een setup voor een andere GP, of iets anders testen, da heeft ook invloed op uw tijden.

FerrariMan

Wat ik niet snap, als je wagen niet door de crashtest van de FIA komt, hoe komt het dan dat de piloten er wel mee mogen testen ???

Alan Blues

Citaat van: FerrariManWat ik niet snap, als je wagen niet door de crashtest van de FIA komt, hoe komt het dan dat de piloten er wel mee mogen testen ???

Volgens mij omdat de wagen nog niet officieel ingeschreven is bij de FIA.

FerrariMan

Citaat van: Alan Blues
Citaat van: FerrariManWat ik niet snap, als je wagen niet door de crashtest van de FIA komt, hoe komt het dan dat de piloten er wel mee mogen testen ???

Volgens mij omdat de wagen nog niet officieel ingeschreven is bij de FIA.

Dat zou toch niet verantwoord zijn, je rijders de baan opsturen met een wagen die niet veilig blijkt te zijn. Hoe doen andere teams dat in het begin van het seizoen ???

Gilles Villeneuve

volledig hetzelfde  :wink:
er zijn meer teams die er bij de eerste crashtesten niet doorkomen hoor, maar de wagen is op zich wel veilig! enkel net niet zo veilig als de FIA wil.... de teambazen gaan het leven van het coureurs niet op het spel zetten.
Beleef de 24 Uren van Zolder live via www.24U.be !