Strategie voor Monaco !!!

Gestart door The Iceman, 20 mei 2003 - 20:06:17

« vorige - volgende »

Welke strategie is de beste voor Monaco ????

Lichte wagen en goede gridpositie
15 (60%)
Zware wagen en slechte gridpositie
10 (40%)

Totaal aantal stemmen: 22

Poll gesloten: 01 juni 2003 - 20:06:17

DerMika

Dat hangt er allemaal van af hoe de bandenverschillen zijn, en met de hoge wear op monaco zou ik zeker niet op softs of extra softs gaan, want die verslijten voor je een voorsprong kan opbouwen.

Of ben ik nu weer met iets anders bezig?  :wink:
The Dude abides

DerMika

Citaat van: Schumi nr1
Citaat van: FlupkeMaar daar heb je ook enkel nut mee als je voldoende voorsprong kan opbouwen. Want als je dan vroeger binnen moet en de rest nog niet, dan rijd je toch weer in het pak en zit je ook vast.

Akkoord, maar die rest moet dan ook nog binnen indien jij vroeg b innen moet.
Het enige wat echt dodelijk is aan de strategie "één stop meer dan de rest" is vastzitten in het verkeer. Dus op monaco zou ik zo weinig mogelijk stops doen!!
The Dude abides

Flupke

Hoe bedoel je :?:  Vastzitten in het verkeer  :shock:  :?:

Het circuit wordt toch afgesloten  :?:  :?:  :shock:

FerrariMan

Citaat van: Luc
Ik verwacht namelijk redelijk wat safety car periodes want er zullen nogal wat mamamias voorin te vinden zijn.

:lol:  :lol:  :lol:

Luc ik moet eerlijk zijn, ik volg soms de discussies op pitstop.tv, maar die mamamia grap blijft toch één van de betere van dit jaar  8)

En mijn strategie voor Monaco, ik vind dat Ferrari zeker 1 rijder de race moet laten uitrijden zonder stop. Kijken of dit lukt.

Geef mij maar Monaco '99, waar MS MH voorbijgaat bij de start.
Of de wheelbanging met Wurz  :wink:

Jasper

Citaat van: FlupkeHoe bedoel je :?:  Vastzitten in het verkeer  :shock:  :?:

Het circuit wordt toch afgesloten  :?:  :?:  :shock:
:lol: :lol:

dj Peter

Citaat van: sledgeLicht starten lijkt me beter. Als je als Ferrari op P15 moet beginnen, zul je sneller zijn dan 10 anderen voor u, maar je zult ze niet voorbijkunnen.
In de tunnel toch wel hé?  :wink:  :wink: Ik zou ook met een volle tank kwalificeren en de race zo weing mogelijk pitten.

Eric

Citaat van: SaffierFM
Citaat van: sledgeLicht starten lijkt me beter. Als je als Ferrari op P15 moet beginnen, zul je sneller zijn dan 10 anderen voor u, maar je zult ze niet voorbijkunnen.
In de tunnel toch wel hé?  :wink:  :wink: Ik zou ook met een volle tank kwalificeren en de race zo weing mogelijk pitten.

wat als McLaren licht vertrekt en Ferrari pleinvol?
Ferrari verliest ontzettend veel tijd achter de stoet, McLaren loopt uit en wint zo de pitstop uit. :wink:

FF

inhalen is totaal onmogelijk : ik denk dat een vederlichte topwagen (noem geen merk) zelfs een volgeladen minardi niet voorbij kan in de tunnel : er ligt gigantisch veel miserie (pilchaars, bananen, schone wijven, oude schoenzolen, mijn moeder, ne sticker van f1 pits dot net, porno bladen, condome (vanwege de schone wijven),oude hipie elpees,...  echt teveel om op te noemen) naast de ideale rijlijn : mission impossible!

de oplossing :

korte stint eerst
pitten bij 25 procent a 30 procent

langere tweede stint
pitten bij 60 a 65 procent

langste stint voor het laatst en hopen dat je de minardi's al mag dubbelen en er iemand met een blauwe vlag staat of de helft tegen de hekkens gevlogen is
finishen in p1 a 100 procent (of stilvallen bij 99 procent   :oops:  )
jarno marno flarno parno itarno barno imarno katamarno jiu-tarno

comfortably dumb : FIA

Falcon

ze gaan zwaar beginnen om langer op de baan te blijven ze kunnen daar toch niet inhalen, btw ik gok dat Fernando Alonso dit weekend zijn eerste race wint

erwin

Het wordt zonder twijfel een Renault die Monaco wint.  Een korte eerste stint is de enige manier om te winnen.

De kwalificatie op zaterdag zal alles bepalend zijn, en om vooraan op de grid te staan moet je de kwalificatie zo licht mogelijk rijden.

De Renaults staan op de eerste rij, en Alonso of Trulli rijden zonder tegenstand naar de zege.

Maak mij hier publiekelijk af wanneer ik fout zit. (figuurlijk graag)
Jarno Trulli, the most underestimated f1 driver, will win his first race in 2003,... maybe ?

FF

Citaat van: erwinHet wordt zonder twijfel een Renault die Monaco wint.  Een korte eerste stint is de enige manier om te winnen.

De kwalificatie op zaterdag zal alles bepalend zijn, en om vooraan op de grid te staan moet je de kwalificatie zo licht mogelijk rijden.

De Renaults staan op de eerste rij, en Alonso of Trulli rijden zonder tegenstand naar de zege.

Maak mij hier publiekelijk af wanneer ik fout zit. (figuurlijk graag)

vorig jaar vierde nu eerste, allright. positief denken.

nu nog de realiteit....
jarno marno flarno parno itarno barno imarno katamarno jiu-tarno

comfortably dumb : FIA

Flupke

Der is maar 1 beste manier:

Zwaar starten en toch poleposition halen in de kwali's.
Snel binnen komen is gevaarlijk. Je moet je eerste pitstop zo lang mogelijk uitstellen volgens mij. Kom je na 15 ronden al binnen terwijl de rest nog doodleuk rondrijdt kom je in het peloton te zitten en kan je het vergeten.

Zonder SF zou je je pitstop moeten uitstellen tot je de laatsten begint te dubbelen.

Tim C

er is natuurlijk ook nog de mogelijkheid om geen pitstop te houden...

Jean Todt

Ik zou toch ma zorgen om vooraan te starten, om de startcrashes te kunnen voorblijven.

Flupke

Zit er wel dik in dat er een paar gekke dingen gaan doen bij de start.
Het is de enige kans op inhalen.