Oude kwali's terug ?

Gestart door FerrariMan, 31 mei 2003 - 13:29:43

« vorige - volgende »

Oude kwali's terug ?

Ja
7 (29.2%)
Neen
17 (70.8%)

Totaal aantal stemmen: 19

Poll gesloten: 31 mei 2003 - 13:29:43

McLaren_über_alles

Ik ben tegen het huidige systeem, veel te saai. Het vroegere kwalificatie systeem was eigenlijk ook maar saai, dus waarom het Amerikaanse systeem eens niet testen. We zitten nu toch een een experimentele periode. Laat de kwalificaties terug een uur duren en elke rijden mag zoveel rondjes rijden als hij wil. Dan gaan er veel minder saaie momenten in zitten.
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

MisterY

Ik verkies toch ook het oude systeem boven het nieuwe. Het nieuwe systeem is saai. Ok, het oude was in de eerste helft ook saai, maar op het laatste was het dikwijls superspannend!  :D Zo herinner ik mij een duel tussen Mika Hakkinen en Michael Schumacher in Imola enkele jaren terug. Beiden streden voor de pole. In de allerlaatste minuut had MS hem op zak. De tifosi stonden al recht in de tribunes en begonnen al te juichen en te zwaaien, maar in de allerlaatste seconden kwam Mika nog net achter MS aan. En jawel, Mika nam alsnog de pole-positie! Een mooi moment... :wink:

FerrariMan

Citaat van: MisterYIk verkies toch ook het oude systeem boven het nieuwe. Het nieuwe systeem is saai. Ok, het oude was in de eerste helft ook saai, maar op het laatste was het dikwijls superspannend!  :D Zo herinner ik mij een duel tussen Mika Hakkinen en Michael Schumacher in Imola enkele jaren terug. Beiden streden voor de pole. In de allerlaatste minuut had MS hem op zak. De tifosi stonden al recht in de tribunes en begonnen al te juichen en te zwaaien, maar in de allerlaatste seconden kwam Mika nog net achter MS aan. En jawel, Mika nam alsnog de pole-positie! Een mooi moment... :wink:

Inderdaad, prachtig moment toen, zelfs als Ferrari fan !

Nu is het gokwerk, zeker als je niet eens kan zeggen dat de pole man echt de snelste is, want het kan ook de strategie zijn.

Dit kwalificatie systeem is één grote loterij. Maar het zal voor 90% er volgend seizoen toch niet meer zijn, gelukkig maar.

Geef mij maar echte spanning ipv deze kunstmatige !

KVDracer

Het enige wat moet veranderen is dat ze de kwali zijn waarde teruggeven door na de kwali een warm-up te doen. Enkel aan de afstelling mogen ze komen, geen motoren of andere stukken vervangen, enkel de set-up. Dan gaan we terug echte kwali's zien en geen gokwerk gelijk nu.

dj Peter

Ik vind in elk geval dat er aan de zaterdagkwalificaties zoals ze nu zijn gewoon geen bal aan te zien is. Ik probeer wel te kijken op zaterdag,maar den enkel het laatste halfuur. Voor mijn part mogen ze vanaf de volgende race terug de oude kwali's invoeren met maximum 12 rondjes.Vééél interessanter om te zien,hoe de teams proberen om telkens een sneller rondje neer te zetten voor de beste gridpositie.

dj Peter

Citaat van: FFbovendien het eerste kwartier niks : als dat niet saai was!
Dan kijk je toch gewoon niet het eerste kwartier? Dat doe ik nu trouwens ook...