Nieuwe Pontiac

Gestart door Eric, 14 mei 2003 - 12:16:20

« vorige - volgende »

Eric





Met de naam VX Lightning borduren de Britse ontwerpers voort op de Vauxhall-typenaam voor de Opel Speedster, namelijk VX 220. Daarmee kan wel eens aangeduid worden dat het hierbij afgebeelde studiemodel de opvolger voor de bij Lotus vervaardigde Speedster/VX220 is. Die kans is overigens heel groot, want het verhaal gaat dat de tweezitters eind dit jaar uit productie gaan. Opel ontkent nog en lanceert eerst de Turbo-versie. In de Verenigde Staten wordt bovendien gesproken over een productieversie van de Solstice. Eén en één is ook bij General Motors twee, vandaar dat het niemand zal verbazen dat de Britse roadster gebaseerd is op de open Pontiac. Hij deelt dezelfde technische constructie -met lange motorkap, korte achteroverhang en achterwielaandrijving- en heeft zelfs exact dezelfde doorontwikkelde 2,2 liter Ecotec-turbomotor onder de kap. Het vermogen en koppel bedragen achtereenvolgens 240 hp en 305 Nm, identiek aan de cijfers uit Detroit destijds.
De VX Lightning heeft van de heren ontwerpers duidelijk afwijkende maten meegekregen in vergelijking tot de Speedster. In de lengte overtreft het studiemodel de Opel met maar liefst 31 cm, terwijl de designers in de hoogte en breedte respectievelijk precies 9 en 3 cm verder door zijn gegaan. Met het oog op een wereldwijde levering onder minimaal drie verschillende merknamen (Opel, Vauxhall en Pontiac, maar reken zeker ook op het Australische Holden) is het logisch dat de tweede generatie Speedster fors groeit. Maar we moeten niet te hard van stapel lopen en de toekomstlijnen van General Motors alvast proberen te volgen, want vooralsnog roepen de verantwoordelijken in de Britse en Duitse kantoren dat het resultaat van GM's UK Advanced Design Studio in de Midlands niet voor productie is bedoeld. De managers vernemen wel graag de reacties op de open tweezitter en dan ongetwijfeld met name op het ontwerp.

Lender

Sjiek bakske moek wel zeggen. Het zou zeker een mooie aanvulling zijn in mijn garage naast mijn ferrari's en aston martins. :lol:  :lol:
www.gamequarter.be -> Help de commnunity en registreer (je kan je account voor de site ook gebruiken voor het forum)

Eric

Hopelijk brengen ze deze in productie en dan hopelijk nog in Europa ook.
Bij Pontiac brengen ze geregeld mooie auto´s uit, bekijk de firebird maar eens, nog steeds een knappe verschijning in het straatbeeld. 8)

Weet er hier trouwens iemand waar je Pontiac kan vinden in België?

Racegirl

Citaat van: LenderSjiek bakske moek wel zeggen. Het zou zeker een mooie aanvulling zijn in mijn garage naast mijn ferrari's en aston martins. :lol:  :lol:

Dream on  :wink:
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

MisterY

Citaat van: ericWeet er hier trouwens iemand waar je Pontiac kan vinden in België?

Pontiac is een automerk van de GM-groep en wordt niet in Europa verdeeld. Wil je als Europeaan toch een Pontiac dan moet je eens informeren bij de Europese tak van GM, namelijk Opel. In België zijn er enkele Opel-dealers die ook enkele Amerikaanse GM-merken verkopen, maar Pontiac is daar niet bij. :wink:

Eric

Citaat van: MisterY
Citaat van: ericWeet er hier trouwens iemand waar je Pontiac kan vinden in België?

Pontiac is een automerk van de GM-groep en wordt niet in Europa verdeeld. Wil je als Europeaan toch een Pontiac dan moet je eens informeren bij de Europese tak van GM, namelijk Opel. In België zijn er enkele Opel-dealers die ook enkele Amerikaanse GM-merken verkopen, maar Pontiac is daar niet bij. :wink:

Ik zie hier bij ons regelmatig auto´s van de GM-groep en dan vraag ik mij steeds af waar deze mensen die wagen gaan kopen zijn.
Ik weet dat er vroeger een dealer van Pontiac was in Brussel, maar die is helaas ook al verdwenen.

Spijtig :(  :(

MisterY

Citaat van: eric
Citaat van: MisterY
Citaat van: ericWeet er hier trouwens iemand waar je Pontiac kan vinden in België?

Pontiac is een automerk van de GM-groep en wordt niet in Europa verdeeld. Wil je als Europeaan toch een Pontiac dan moet je eens informeren bij de Europese tak van GM, namelijk Opel. In België zijn er enkele Opel-dealers die ook enkele Amerikaanse GM-merken verkopen, maar Pontiac is daar niet bij. :wink:

Ik zie hier bij ons regelmatig auto´s van de GM-groep en dan vraag ik mij steeds af waar deze mensen die wagen gaan kopen zijn.
Ik weet dat er vroeger een dealer van Pontiac was in Brussel, maar die is helaas ook al verdwenen.

Spijtig :(  :(

Cadillac en Chevrolet hebben enkele concessies in België. Voor de andere GM-merken kun je misschien eens informeren bij Opel Belgium, afdeling GM-US Cars. Het is wel zo dat België vroeger meer merken van de GM-groep had, maar wegens gebrek aan succes zijn die komen te vervallen.