MG ZT XPowers bijna startklaar.

Gestart door Martin, 07 mei 2003 - 19:25:45

« vorige - volgende »

Martin

Om de serie type-aanduidingen van MG te begrijpen moet je echt gestudeerd hebben. Toch komt aan de mysterieuze, onduidelijke cijfer/letter-combinatie voorlopig geen einde, want nog voor de jaarwisseling arriveren de absolute sportsedans van het merk onder de namen ZT XPower 260 en ZT XPower 385.

De twee nieuwe toevoegingen beschikken over een V8-motor. Het gaat om hetzelfde 4,6 liter grote blok als in de peperdure en extravagante XPower SV is voorgesteld. In de XPower 260 komt het vermogen tot 260 pk, terwijl de XPower 385 over -u raadt het al- 385 pk beschikt. Het verschil in vermogen van de achtpitters komt door de toepassing van een supercharger, die op het blok in de '385' is te vinden. Prestaties zijn nog niet bekend, maar het is te verwachten dat het duo bloedstollende cijfers laat noteren. Overigens heeft MG speciaal voor de V8-krachtbron de aandrijflijn verbouwd. Nu worden de achterwielen aangedreven in plaats van de voorste twee.


Begin volgend jaar in Nederland, de -even inademen- MG ZT XPower 385.


Nog even de verklaring van de typenaam. Het getal staat dus voor het vermogen in paardenkrachten. De letters ZT geven aan dat we hier te maken hebben met de MG-uitmonstering van de Rover 75. Tenslotte duidt XPower op de speciale divisie die voor de ontwikkeling verantwoordelijk is.

Fastone

MG's blijven toch mooie auto's. Hopelijk zijn ze van de typische Engelse kwaaltjes af geraakt want anders gaan de meeste mensen er niet lang mee rijden denk ik.
Maar toch een merk met een apart karakter.
I have a need for speed ... but speed is relative
Intel Inside - It's not a marketing gimmick, It's a warning

Wutputt

Citaat van: MartinOm de serie type-aanduidingen van MG te begrijpen moet je echt gestudeerd hebben. Toch komt aan de mysterieuze, onduidelijke cijfer/letter-combinatie voorlopig geen einde, want nog voor de jaarwisseling arriveren de absolute sportsedans van het merk onder de namen ZT XPower 260 en ZT XPower 385.
Valt toch mee die type-aanduidingen?
ZR ZS ZT, van klein naar groot, en telkens het vermogen in pk's erachterstaan ;)

Vind het wel spijtig dat die amerikaanse V8 zo weinig vermogen heeft in atmosferische uitvoering: 'maar' 260pk. En dat voor een 4,6 liter. Zou dan dadelijk opeteren voor de 385, als ik het geld zou hebben.

Die MG's blijf ik wel leuke wagens vinden. Heb onlangs met een spiksplinternieuwe MG TF gereden. En dat reed wel leuk. Hij had ook van die lekker directe pedalen, zoals het moet zijn in een sportwagen. De ophanging was misschien wel een tikkeltje te hard (terwijl die van de MG f juist te zacht was).
The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he didn't exist.

Eric



Inderdaad een mooi speeltuig, wat ook nog meevalt is de prijs.
De MG TF kan je al hebben voor 21.400€ en de zwaarste versie kost 27.950€, in deze cattegorie valt dat heel goed mee.

Een ander alternatief is de Toyota MR II, minimumprijs is 27.335€ en maximumprijs is 29.585€.

Anonymous

Idd, en hij ziet er echt wel lekker uit, vooral met laagprofielbanden. Op de testwagen waarmee ik heb gereden stonder er 40%-laagprofielbanden onder. Zien er stark uit en zorgen voor een goede bochtenwegligging, maar dan moet je wat comfort kunnen missen.


Wutputt

Tiens tiens, hoe ken het dat ik hier ineens als 'gast' post??
The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he didn't exist.

Racegirl

Citaat van: WutputtTiens tiens, hoe ken het dat ik hier ineens als 'gast' post??

Vergeten aan te melden misschien?
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

Wutputt

De adls herconnecteert om de 36u. Toevallig was dat op dat moment gebeurd, en dan ben ik niet meer ingelogged.

Er is voor alles een perfect simpele verklaring voor :wink:
The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he didn't exist.