Peugeot 307 CC

Gestart door Martin, 15 februari 2003 - 14:11:01

« vorige - volgende »

Martin

Juist op Valentijnsdag brengt Peugeot de definitieve versie van de 307 CC ter wereld. Het cabrioletmodel van de o zo succesvolle middenklasse-familie, dat tot vandaag als studiemodel drie-hartje-zeven CC heette. Nu is het liefdessymbool in de naamgeving vervangen door het wereldberoemde Peugeot-nulletje. De CoupéCabriolet, vandaar CC, komt deze zomer op de markt, maar kan vandaag al worden besteld. Leuk Valentijnscadeau.





Het cabrioletdak laat zich volledig bedienen. Nergens hoeft de bestuurder een handmatige handeling uit te voeren, ook niet voor het ontgrendelen van het dak aan de voorruitstijl. Een druk op een centrale knop is voldoende voor het openen van het dak. De vier aanwezige ramen laten zich eveneens in het koetswerk verdwijnen na slechts een druk op één knop. Volgens Peugeot moet de gehele klus binnen 25 seconden geklaard zijn.





Peugeot biedt de fraaie CoupéCabriolet aan met twee 2,0 liter benzinemotoren. Beide tellen vier verbrandingskamers en ademen door vier kleppen per cilinder. Het duo verschilt van elkaar door een ander opgegeven motorvermogen en koppel. De één levert 136 pk, de ander 177. Met de minst krachtige uitmonstering moet volgens fabrieksopgave een top van 207 km/h worden gerealiseerd. De acceleratie van stilstand naar 100 km/h voltrekt de uitvoering in 10,9 seconden. De topversie moet meer dan 220 km/h halen. Een sprintcijfer is nog niet bekend. Zowel het 136 als het 177 pk-type wordt af-fabriek gekoppeld aan een vijfversnellingsbak. Voor de basismotor is ook een automaat met tiptronic-functie leverbaar.

Peugeot start de levering komende zomer. Het prijsniveau is nog niet bekend, maar wij verwachten de instapprijs rond de dertig euromille.


Gezien op de RAI, echt een leuke wagen.

Eric

Ik ga niet zeggen dat ik hem lelijk vind maar het is de uitgeroken 206CC in mijn ogen.

Voor de rest wel een mooi autootje.

MisterY

Ik vind hem niet 100% geslaagd. Zijn verhoudingen kloppen niet. Hij heeft een veel te korte en te lompe voorkant in verhouding met zijn langere en eerder elegantere achterkant.


Ook de 206 CC vind ik geen mooie wagen. Ik ben geen voorstander van hun CC-concept. Dit gaat ten koste aan de originele lijn van de wagen. De 205 Cabrio en de 306 Cabrio waren mooier.

Schumi

Citaat van: MartinJuist op Valentijnsdag brengt Peugeot de definitieve versie van de 307 CC ter wereld. Het cabrioletmodel van de o zo succesvolle middenklasse-familie, dat tot vandaag als studiemodel drie-hartje-zeven CC heette. Nu is het liefdessymbool in de naamgeving vervangen door het wereldberoemde Peugeot-nulletje. De CoupéCabriolet, vandaar CC, komt deze zomer op de markt, maar kan vandaag al worden besteld. Leuk Valentijnscadeau.





Het cabrioletdak laat zich volledig bedienen. Nergens hoeft de bestuurder een handmatige handeling uit te voeren, ook niet voor het ontgrendelen van het dak aan de voorruitstijl. Een druk op een centrale knop is voldoende voor het openen van het dak. De vier aanwezige ramen laten zich eveneens in het koetswerk verdwijnen na slechts een druk op één knop. Volgens Peugeot moet de gehele klus binnen 25 seconden geklaard zijn.





Peugeot biedt de fraaie CoupéCabriolet aan met twee 2,0 liter benzinemotoren. Beide tellen vier verbrandingskamers en ademen door vier kleppen per cilinder. Het duo verschilt van elkaar door een ander opgegeven motorvermogen en koppel. De één levert 136 pk, de ander 177. Met de minst krachtige uitmonstering moet volgens fabrieksopgave een top van 207 km/h worden gerealiseerd. De acceleratie van stilstand naar 100 km/h voltrekt de uitvoering in 10,9 seconden. De topversie moet meer dan 220 km/h halen. Een sprintcijfer is nog niet bekend. Zowel het 136 als het 177 pk-type wordt af-fabriek gekoppeld aan een vijfversnellingsbak. Voor de basismotor is ook een automaat met tiptronic-functie leverbaar.

Peugeot start de levering komende zomer. Het prijsniveau is nog niet bekend, maar wij verwachten de instapprijs rond de dertig euromille.


Gezien op de RAI, echt een leuke wagen.

Op een franse site gelezen dat die zo rond de 27.500 EUR moet gaan kosten. Maw ietske teveel voor mijne portomonee.
De Renault Megane Coupe Cabriolet komt ook rond die tijd op de markt geloof ik. Vind ik persoonlijk iets mooier, maar is waarschijnlijk ook duurder...
La Scuderia Ferrari: orgoglio rosso della Formula una.
KRC Genk: pride and fame

Racegirl

kvind hem enkel mooi als het dak eraf is.
Ik heb het gevoel dat er iets niet klopt met het dak erop.
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

MisterY

Citaat van: Racegirlkvind hem enkel mooi als het dak eraf is.
Ik heb het gevoel dat er iets niet klopt met het dak erop.

Inderdaad, de verhoudingen kloppen niet!