Smart onthult Nederlandse Forfour

Gestart door Martin, 28 april 2003 - 20:56:08

« vorige - volgende »

Martin

Dit is hem dan, de nieuwe Smart Forfour. Voor het Nederlandse publiek een auto met een speciaal tintje, want de DaimlerChrysler-divisie laat het model vanaf januari 2004 in de Nedcar-fabriek in het Limburgse Born vervaardigen. Het is voor het eerst dat Smart een auto buiten het thuisland Frankrijk gaat bouwen.



De boreling, waarbij de naam vertaald kan worden naar 'voor vier', wordt de gezinsauto van het merk. Hij komt louter als vijfdeurs hatchback en wordt duidelijk boven de huidige tweedeurs tweezitters gepositioneerd. Op termijn volgt er ook nog een vierwielaangedreven versie van, een soort SUV-tje. Dat model heeft overigens niets met de Nederlandse productie te maken. Smart laat hem in de Mercedes-fabriek in Brazilië bouwen.



De eerste officiële foto's zijn vergezeld van heel summiere informatie. Smart laat alleen weten hoe leuk de nieuwkomer er wel niet uitziet (met zijn twee kleuren koetswerk) en zegt ook nog dat de vijfdeurs hatchback 3,75 meter meet. Voor de aandrijving houdt de fabrikant het op drie benzinemotoren en twee diesels, maar welke dat worden, is niet bekendgemaakt. Er kan vanuit worden gegaan dat de benzinetypes 1,1, 1,3 en 1,5 liter groot worden en vier cilinders tellen. De productie van de krachtbronnen vindt in Duitsland plaats.



Grotere torens:

Met een afstand van bumper tot bumper van 3,75 meter past de nieuweling níet in de bekende torens van de eerste selectie Smart Centers. De glazen hoogbouw is namelijk geschikt voor auto's tot 3,60 meter, vijftien centimeter mínder dan de Forfour meet. Overigens zijn de recent gebouwde en geopende torens wel van het juiste formaat om de vijfdeurs in de enorme etalage te stallen.
De eerste exemplaren gaan in het voorjaar van 2004 de weg op.


Racegirl

Het vooraanzicht valt vrij goed mee, maar die kont... veel te veel lichtjes... Maar allesinds veel mooier dan de andere Smarts!!!
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

Racegirl

By the way, enig idee hoeveel zo 1tje zou kosten :?:
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

Martin

De prijs, geen flauw idee.

Die lichtjes aan de achterkant.
Kijk eens naar o.a een Fiat Punto of de Ford Focus en nog veel meer wagens.
Het is de trend hoe de wagens er tegenwoordig uitzien.
Ik vindt het niet vreemd en niet lelijk.
Een mooi concept.

MisterY

Deze Smart ontgoochelt mij toch wel, waar is de creativiteit van Smart gebleven??? Ik herken in deze Smart veel te veel concurrerende wagens!
Moest ik ooit een Smart kopen, dan zou het momenteel de Roadster zijn! Leuk bakske! 8)  :wink:


Eric

Citaat van: MisterYDeze Smart ontgoochelt mij toch wel, waar is de creativiteit van Smart gebleven??? Ik herken in deze Smart veel te veel concurrerende wagens!
Moest ik ooit een Smart kopen, dan zou het momenteel de Roadster zijn! Leuk bakske! 8)  :wink:


Ziet er inderdaad niet slecht uit, de roadster dan.
Zoals bij iedere SMART is het prijskaartje ook hier weer te hoog, veel te hoog.

Wat het nieuwe model hierboven betreft dan...niet mijn smaak.
In mijn ogen is dit wel de minst geslaagde SMART die ik al gezien heb. :(

Lender

Citaat van: MisterYDeze Smart ontgoochelt mij toch wel, waar is de creativiteit van Smart gebleven??? Ik herken in deze Smart veel te veel concurrerende wagens!
Moest ik ooit een Smart kopen, dan zou het momenteel de Roadster zijn! Leuk bakske! 8)  :wink:

Ziet er wel een vree leuk bakske uit, die origineel zijn kweenie oe dom.
www.gamequarter.be -> Help de commnunity en registreer (je kan je account voor de site ook gebruiken voor het forum)

JVA

Beter dan de eerste Smart, maar wat is de meerwaarde tov de andere merken??

Smart is volgens mij geen lang leven meer beschoren
Ik zou het zeker niet kopen. veel te duur voor wat je in de plaats krijgt.

Racegirl

Citaat van: Martin
Die lichtjes aan de achterkant.
Kijk eens naar o.a een Fiat Punto of de Ford Focus en nog veel meer wagens.

Ik herkende er ook meteen de Ford Focus in.
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.