Nieuw F1 game van EA Sports

Gestart door Kimi, 04 maart 2003 - 15:25:17

« vorige - volgende »

Kimi

F1 Career Challenge* aangekondigd

Electronic Arts, wereldleider op het gebied van interactieve entertainment software, kondigt de aanstaande release aan van F1 Career Challenge*.
F1 Career Challenge* is voorzien van een officiële licentie van Formula One Administration Limited en plaatst je in de rol van beginnend coureur. In de carrière-speloptie moet je bewijzen wat je waard bent door een reeks tests af te leggen voor je superlicentie. Hierna kun je een zwaarbevochten plaats innemen tussen de beste coureurs die een hevige concurrentiestrijd voeren in 's werelds snelste en meest tot de verbeelding sprekende tak van motorsport. Je reputatie bepaalt hoe je carrière zich ontwikkelt en voor welk team je rijdt. Ontwikkel en verfijn je wagen tijdens de testdagen, terwijl de vorderingen zichtbaar worden gedurende vier opeenvolgende seizoenen in het FORMULA ONE™ circuit.

“Reacties van de consument hebben ons geleerd dat de behoefte bestaat aan echte vernieuwing op het gebied van Formule 1 racespellen”, verklaart uitvoerend producent Matt Webster. “In een poging de beste Formule 1-ervaring tot nu toe te leveren, hebben wij besloten die uitdaging aan te gaan en ontwikkelen wij momenteel het eerste Formule 1 racespel ooit dat een aantal jaren omvat en waarin de speler gedurende vier seizoenen aan een carrière kan bouwen.”

F1 Career Challenge* bevat nu de mogelijkheid voor spelers om als zichzelf deel te nemen, in plaats van mee te doen als een van de bestaande sterren uit de Formule 1. De speler kan een eigen helm te ontwerpen en het ultieme doel bereiken – hun eigen naam boven aan het leader board te zien prijken.

De gameplay in F1 Career Challenge* is grondig verbeterd om de speler de meest intense en realistische race-ervaring ooit te bieden. De AI is verbeterd, zodat de andere coureurs hun eigen persoonlijkheid hebben. De pitbox, het centrale punt van waaruit de speler beslissingen neemt, wordt opgeluisterd door gemotion-capturede mecaniciens, optieschermen die vanuit de wagen kunnen worden geselecteerd en op de speler toegesneden feedback van de teammanager en de Chief Mechanic.

Om de complete race-ervaring te kunnen bieden bevat EA SPORTS F1 Career Challenge* een ongeëvenaard detailniveau over de seizoenen 1999 tot en met 2002. Dit spel bevat elke wijziging van de wagens, coureurs, circuits en teams uit deze periode, met details als Mika Salo die het seizoen 1999 afrondt in de plaats van Michael Schumacher na de Grand Prix van Engeland op Silverstone.

F1 Career Challenge* – de eerste grote vernieuwing in FORMULE 1 games sinds vele jaren, verschijnt in april voor de PC, de Sony PlayStation®2, de Xbox™ van Microsoft en de Nintendo GameCube™.


bron: EA Sports

IVY440

Gewoon het spel waar iedereen van droomt dus..  8)  :D  :o  Is er ergens een website met screenshots??

Kimi

Citaat van: IVY440Gewoon het spel waar iedereen van droomt dus..  8)  :D  :o  Is er ergens een website met screenshots??


http://gamespot.com/gamespot/stories/news/0,10870,2911095,00.html

Hier staan ze allemaal: van Xbox, PS2, GC en PC versies

KVDracer

Wanneer ligt het in de winkel?

Kimi

Citaat van: KVDracerWanneer ligt het in de winkel?

Normaal gezien rond mei/juni 2003 maar waarschijnlijk zal dit nog later zijn  :(

fatal error

zal wel arcade worden zeker?
I have to laugh out loud
I wish I didn't like this

BurningMetal

Een die-hard sim zal het niet worden, maar f1-2002 was zeker niet slecht.
Als ze in deze versie de physics nog een beetje bijwerken kon het nog wel eens best aardig worden, ik ben benieuwd in ieder geval.
Wel jammer dat ze "maar" 4 seizoenen hebben, is een beetje kort voor een carrier ;)

A Metal Heart Is Hard To Tear Apart

Juan

Citaat van: Kimi
Citaat van: KVDracerWanneer ligt het in de winkel?

Normaal gezien rond mei/juni 2003 maar waarschijnlijk zal dit nog later zijn  :(
uhm en hier staat april :shock:
Citaat van: KimiF1 Career Challenge* – de eerste grote vernieuwing in FORMULE 1 games sinds vele jaren, verschijnt in april voor de PC, de Sony PlayStation®2, de Xbox™ van Microsoft en de Nintendo GameCube™.
Juan

Kimi

Citaat van: Juan
Citaat van: Kimi
Citaat van: KVDracerWanneer ligt het in de winkel?

Normaal gezien rond mei/juni 2003 maar waarschijnlijk zal dit nog later zijn  :(
uhm en hier staat april :shock:
Citaat van: KimiF1 Career Challenge* – de eerste grote vernieuwing in FORMULE 1 games sinds vele jaren, verschijnt in april voor de PC, de Sony PlayStation®2, de Xbox™ van Microsoft en de Nintendo GameCube™.

Het is ondertussen al verschoven  :wink:

McChouffe

Lijkt me een schitterend spel. Als graphics, gameplay en sound dik in orde zijn en het geen 4GHz-monster vraagt om deftig te kunnen spelen.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

IVY440

Simpele oplossing voor PS2,GC of X-Box bezitters. :P  ik koop waarschijnlijk de PS2 versie. 8)

fatal error

Citaat van: BurningMetalEen die-hard sim zal het niet worden, maar f1-2002 was zeker niet slecht.
Als ze in deze versie de physics nog een beetje bijwerken kon het nog wel eens best aardig worden, ik ben benieuwd in ieder geval.
Wel jammer dat ze "maar" 4 seizoenen hebben, is een beetje kort voor een carrier ;)

mee eens dat 4seizoenen wel weinig zijn,maar beter dan 1 :D
I have to laugh out loud
I wish I didn't like this

Jasper

En wat zijn de verwachte systeemvereisten?

BurningMetal

Citaat van: JasperEn wat zijn de verwachte systeemvereisten?

ikzelf verwacht dat deze op het niveau van f1-2002 liggen, misschien ietsje hoger, maar veel denk ik niet.
Hoorde laatst wel wat geruchten dat er een compleet nieuwe 3d-engine in dit spel kwam, of dat beter of slechter is weet ik niet :)
Ik ga iig uit van f1-2002 eisen, of iets daar in de buurt.

A Metal Heart Is Hard To Tear Apart

McChouffe

Citaat van: BurningMetal
Citaat van: JasperEn wat zijn de verwachte systeemvereisten?

ikzelf verwacht dat deze op het niveau van f1-2002 liggen, misschien ietsje hoger, maar veel denk ik niet.
Hoorde laatst wel wat geruchten dat er een compleet nieuwe 3d-engine in dit spel kwam, of dat beter of slechter is weet ik niet :)
Ik ga iig uit van f1-2002 eisen, of iets daar in de buurt.

Als er echt een compleet nieuwe 3D-engine (dus waarschijlijk geoptimaliseerd voor DirectX 9) is, zou het best wel kunnen dat de systeemvereisten merkelijk boven F1-2002 liggen.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.