Voorspellingen 2026

Gestart door Mickey, 06 december 2025 - 13:04:16

« vorige - volgende »

Robbert65

Ja Mickey, wat rot man. Een hond is deel van je gezin, je leven. Ik voel met je mee, ik ken de pijn...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey

Braketest

Dat is inderdaad droevig nieuws - sterkte. Ik heb zelf geen hond maar snap het helemaal. Kan me alleen maar bij Fietser aansluiten. De personality van de hond, de onvoorwaardelijk trouw, het is een wederzijdse relatie die zomaar verbroken wordt. Dat moet je wel naar de keel grijpen.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Braketest

AI in F1
Een tijd geleden heb ik me al eens afgevraagd waarom AI niet wordt gebruikt door stewards bij omstreden situaties. Mocht het voor beoordeling on the spot (nog) niet  mogelijk zijn, dan toch zeker om een database aan te leggen. Nu denk ik dat AI komend seizoen alsnog zijn entree doet (op ontwerpgebied is dat overigens al lang het geval) maar op een andere manier, namelijk via de cockpit.

Eigenlijk had ik een andere insteek bedacht voor deze voorspelling, namelijk dat F1 komend seizoen een nieuwe aflevering wordt van De Slimste Mens. Racen kunnen ze allemaal, maar nog net iets harder je rondjes rijden dan de ander is niet langer relevant. De winnaar namelijk wordt degene die het opladen en ontladen van zijn batterij op de slimste momenten inzet, ofwel degene met het grootste strategisch inzicht. Althans, zo wordt het in de media gepresenteerd. Dat zou in mijn ogen betekenen dat Alonso en Verstappen en wellicht ook Russell de grootste kanshebbers zijn. Misschien dat de FIA de heren een verplichte IQ-test kan laten afnemen, opdat we aan het eind van het seizoen kunnen zien of de voorspelling is uitgekomen.

Maar nu denk ik dat een beetje half-valspelend team daar al lang rekening mee heeft gehouden en een computer het werk laat doen, waarbij de coureur opdrachten krijgt, bv middels middels piepjes in zijn oor. Links: bijladen, rechts: volle bak. Dat zal vast niet in de geest zijn van, maar wie maakt ze wat?

Het gaat feitelijk om twee soorten informatie. Op de eerste plaats: wat moet je doen voor ronde-optimalisatie op welk moment in de race (maar die info is al lang bekend uit de simulator) en B, wat is het gedrag van omliggende coureurs? In het begin zal het nog best chaos zijn want die computer moet eerst een leercurve ondergaan, maar toch denk ik dat het hierop gaat uitkomen. F1 is net de maatschappij in het klein.

Mickey

Stichting Open Deur voorspelt dat de GP van Bahrein in april niet doorgaat.

Mickey

Citaat van: Mickey op 06 december 2025 - 13:04:16Piastri crasht in de eerste drie races en roept in de pitstraat huilend om zijn moeder. Webber brengt een doos tissues.

8)

Hm. Feitelijk onjuist. Het was niet mijn idee dat hij vóór de race al zou crashen.

Braketest

Krijg nou tieten - mijn eerste en enige (maar wel gewaagde) voorspelling lijkt nu al uit te komen.

Op 25 feb schreef ik dit over flapdrol Stroll:

Wat ie wel slim heeft afgekeken van een andere teams is dat ie de toko juridisch heeft losgeweekt van het moederbedrijf. Opdat het makkelijker door te verkopen is en niet wordt meegesleept in een eventueel faillissement. Waarmee het dus nog meer een 'asset van een investeringsbedrijf' wordt. Met een sticker erop.
Dat is vermoedelijk altijd plan 1b geweest. Hij put ongetwijfeld hoop uit de stelling van een of ander blaadje dat F1-teams 2 miljard waard zouden zijn - gemiddeld, dat dan weer wel. Doordat F1 in de lift zit, met dank aan DtS.  Dus hoe zeer hij er ook een potje van maakt, hij is wel op de juiste bus gesprongen. Maar het zou me niet verbazen als AMR over drie jaar BYD racing heet.

(zie https://gpforum.eu/index.php/topic,15249.msg485120.html#msg485120)

en wat lezen we hier?

https://www.bloomberg.com/news/articles/2026-03-10/china-s-byd-explores-f1-entry-in-first-auto-racing-push