Voorspellingen 2026

Gestart door Mickey, 06 december 2025 - 13:04:16

« vorige - volgende »

Mickey

Volgend seizoen strijden Bottas en Perez om de titel voor de beste wingman. De concurrentie is hevig en de strijd eindigt onbeslist.

Alonso wint nog één keer een race.

Hadjar kan Verstappen het beste bijhouden van al zijn voorgangers, behalve Ricciardo.

Piastri crasht in de eerste drie races en roept in de pitstraat huilend om zijn moeder. Webber brengt een doos tissues.

McLaren heeft opnieuw de beste auto. Verstappen tekent midden volgend seizoen bij McLaren voor 2027 en '28.

Robbert65

Citaat van: Mickey op 06 december 2025 - 13:04:16Volgend seizoen strijden Bottas en Perez om de titel voor de beste wingman. De concurrentie is hevig en de strijd eindigt onbeslist.

Alonso wint nog één keer een race.

Hadjar kan Verstappen het beste bijhouden van al zijn voorgangers, behalve Ricciardo.

Piastri crasht in de eerste drie races en roept in de pitstraat huilend om zijn moeder. Webber brengt een doos tissues.

McLaren heeft opnieuw de beste auto. Verstappen tekent midden volgend seizoen bij McLaren voor 2027 en '28.

Nooooo Mickey, noooo!!!!!

Piastri rijdt komend seizoen met nummer 1.

Verstappen stopt na 2028 en zal alleen voor RBR rijden, tenzij Alonso laat zien dat Newey weer een wonder heeft verricht. Dan zou er mogelijk een overstap inzitten.

Norris huilt steeds vaker en Hadjar wordt vervangen door Lindblad na de tweede race.

Christian Horner vindt een plekje als assistent perschef in Indycar. 

Zak Brown krijgt schurft in Azerbeidzjan en wordt daarom voor de rest van het seizoen geschorst. Hij klaagt in ieder telefonisch interview over jeuk en zegt dat hij zich eenzaam voelt. Na ampel onderzoek blijkt Andrea Stella stiekem 3 cavia's in Zak's hotelkamer te hebben losgelaten. Hij wordt vervangen door Günter Steiner.

Aan het eind van het seizoen wordt bepaald wie de nieuwe wereldkampioen wordt.

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey

Fietser

Ik verwacht het meeste van de (nieuwe) Mercedes-techniek. Dus gaat de titelstrijd tussen Piastri, Russell, Norris en Antonelli. De Italiaan zet trouwens een flinke stap voorwaarts. Van de vier genoemden gok ik toch weer op Norris: hij heeft de meest natuurlijke snelheid in huis en is nu zelfverzekerder dan hij ooit was. Andere Mercedesklanten als Williams en Alpine blijven in het middenveld rondhangen, met mogelijke uitschieters van Sainz en Gasly. Het zou me verrassen als Ferrari zich bij de top zal voegen (hoop van wel), en eigenlijk vrees ik hetzelfde voor Red Bull (Ford). Aston Martin zou best wel eens een subtopper kunnen worden, hoewel ik hun rijders over datum vind. Van Audi verwacht ik weer niet zo heel veel: ervaring opdoen en volgend jaar een grote coureur aantrekken zal de gedachte zijn. Cadillac vormt steevast de laatste startrij. Niet vooruit te branden...

Dan het laatste maar zeker niet het minste: de Amerikaanse races gaan niet door want worden geboycot door de toonaangevende coureurs. Vrijwel niemand kan het nog aanzien hoe onschuldige burgers op straat worden doodgeschoten door triggerhappy ICE-men die daartoe bevoegd zijn door een dictatoriaal regime. (Ja, ik weet dat je dat ook kunt zeggen over China of sommige Arabische Staten.) Maar het gaat nu om de machtigste, meest belangrijke en invloedrijke natie ter wereld, met de meest stompzinnige en levensgevaarlijke, Nobelgeile administratie ooit, een land waar ook nog eens drie (!) F1-races zullen plaatsvinden. Een boycot zou ik op moment van schrijven volkomen terecht en groots vinden. (Toegegeven: dit is meer persoonlijke hoop dan voorspelling, dus beetje off-topic.) Dus kom op megarijkecoureurs met rechtvaardigheidsgevoel en het hart op de goede plaats, Lewis, Max, Carlos, Charles, Nico, Pierre, Fernando, etc. Ga nergens knielen, maar toon ballen en blijf 3x thuis. En mochten de commerciële belangen te zwaar wegen (en dat doen ze ongetwijfeld), meld je dan af wegens ziekte of 'ongelukje'. En wees trots op jezelf.
Verder hoop ik op een net zo'n spannend seizoen als 2025.

Braketest

Ik bid met je mee, maar aangezien Hamilton op de toppen van zijn kunnen Putin gewoon de hand schudde (weliswaar niet Putin de massamoordenaar, maar Putin de kleine moordenaar - van Navalny en wat afvallige Russen), met nul fiducie. En met F1 tegenwoordig in Amerikaanse handen hoeven we vanuit die hoek al helemaal geen scrupules te verwachten. Die gaan zelfs in Israel racen als dat voldoende geld biedt.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Robbert65

Niemand mag van sporters verwachten dat ze om politieke of morele redenen hun kansen op het bereiken van doelen loslaten.

Of de FIA moet dat doen, of we hebben het er niet meer over.

En dat geldt precies zo voor het WK voetbal komende zomer.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Fietser

Waarom mag ik dat om morele redenen niet verwachten? En van wie eigenlijk niet? Van jou niet?
Vooropgesteld, mijn verwachtingen van topsporters en megasterren zijn niet al te hoog, want hun hele bestaan hebben ze aan hun successen opgehangen. Logisch. Maar hij/zij is vooraleerst een mens, en daarna pas loodgieter, broodbakker, postbode, kno-arts, auteur of popidool of topsporter. Juist van onafhankelijke, miljoenen verdienende sportlieden en megasterren zou je kunnen verwachten dat ze zich soms iets meer als mens lieten zien, en niet alleen voor de bühne. Zij hebben nml. de middelen en hun vermaardheid om dat te doen. We zijn allemaal menselijke individuen met een eigen moreel kompas. En ieder heeft de vrijheid tegen onrecht in het geweer te komen (pikant 'wapenvoorbeeld' bij huisvrouw Good die recht in het gezicht werd geschoten). De FIA: Prima! De FIFA: nog veel en veel leuker!
Ja zeg, laten onze sporthelden (en wij) vooral braaf achter de fanfare aanlopen dan wordt het allemaal reuze gezellig en leuk. Vooral dat laatste, het moet vooral 'leuk' zijn. Laten we daar alsjeblieft niet aan tornen...

Robbert65

Dat jij en ik het niet eens zijn met bepaalde politieke stromingen en ontwikkelingen mag zo zijn. Maar je kunt van een topsporter niet verwachten dat die om politieke redenen kansen op een wereldkampioenschap vergooit. Dat is niet eerlijk.

Mickey

@Fietser, ik snap dat je zelf die moraliteit zo hoog plaatst. Op ethische gronden kan ik je slechts gelijk geven.

Maar voor vrijwel de meeste topsporters, toch in elk geval zij die nog geen financiële onafhankelijkheid hebben bereikt, lijkt me dit erg veel gevraagd.

Het betekent gewoon einde carrière, wellicht zelfs einde inkomen, terwijl ze vaak ook gewoon een gezin te huisvesten en te voeden hebben en een hoge levensstandaard, waar ze toch aan gewend zijn. Er zijn er weinig die dat inruilen voor hun morele gelijk. Bovendien zonder kans op enig relevant effect.

Fietser

Citaat van: Mickey op 02 februari 2026 - 07:34:03@Fietser, ik snap dat je zelf die moraliteit zo hoog plaatst. Op ethische gronden kan ik je slechts gelijk geven.

Maar voor vrijwel de meeste topsporters, toch in elk geval zij die nog geen financiële onafhankelijkheid hebben bereikt, lijkt me dit erg veel gevraagd.

Het betekent gewoon einde carrière, wellicht zelfs einde inkomen, terwijl ze vaak ook gewoon een gezin te huisvesten en te voeden hebben en een hoge levensstandaard, waar ze toch aan gewend zijn. Er zijn er weinig die dat inruilen voor hun morele gelijk. Bovendien zonder kans op enig relevant effect.

Eens Mickey, principes zijn moeilijk vast te houden als je eigen wankele positie (inkomen, toekomst, huisvesting) in gevaar komt. Maar ik richtte mijn (impulsieve, boze) pijlen vooral op hen die superrijk en geheel onafhankelijk zijn, zoals invloedrijke megasterren en toppers in zeer lucratieve sportdisciplines met tientallen miljoenen (of meer) plus een zeewaardig jacht en een privéjet op zak. Daar zou ik soms wel iets meer idealisme of verhevens van verwachten, wellicht tegen beter weten in. Maar dat moet de mens zelve natuurlijk uitmaken. Wel wens ik iedereen hier alvast een mooi en fair sportseizoen.

Mickey

Volledig eens. Je wordt niet blijer van 250 miljoen dan van 50 miljoen denk ik. Maar het genoegen om het verschil te kennen zal ik nooit ervaren. Ik zou zelf echt een totale filantroop zijn met zoveel geld. Wat heb je nou nodig naast een mooi huis, paar auto's en al dat andere materiële snoepgoed. Niets eigenlijk, behalve gezondheid, leuke mensen om je heen en een blije geest.

Braketest

Ik denk dat ik niet eens een miljoen op krijg; nou ja twee dan. Wandelen langs het strand op een koude winterdag maakt mij blijer dan een tweede of derde auto. Een groot huis slaat ook nergens op (nou ja, als belegging misschien).Ik heb eens enige tijd vertoefd bij zo'n echtpaar; ze moesten elkaar bellen waar ze zaten.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Citaat van: Braketest op 03 februari 2026 - 12:08:55ze moesten elkaar bellen waar ze zaten.

Ideaal lijkt me dat.;D

Maar volgens mij zijn wij een stel semi-boomers bij elkaar en hebben wij allang geleerd dat geluk niet groeit door materieel bezit.

Dat gezegd, in ander nieuws. Drie weken geleden is totaal onverwacht mijn hond, de oudste van mijn twee Ridgebacks overleden. Van topfit voor haar leeftijd, in een paar uur tijd niet meer te redden door een gescheurde milt. Horrornacht, hele gezin totaal van de kaart en nu het gemis zien te verwerken. Ik had er alles voor overgehad om dat anders te laten verlopen als ik kon.

Om maar aan te geven dat als je een stabiele en fijne basis hebt, financieel zal dat voor iedereen anders zijn, dan zijn andere dingen veel belangrijker. Eigenlijk gewoon piramide van Maslow.

Fietser

Ik heb een groot hondenhart, met veel viervoeters samengeleefd. Weet zo ongeveer hoe pijn dat gemis voelt, zeker zo onverwachts. Oprecht sterkte ermee.

Mickey

Zeer gewaardeerd. Dankjewel.