Gok de Pole [24] - GP van Abu Dhabi 2025

Gestart door Braketest, 02 december 2025 - 14:32:34

« vorige - volgende »

Braketest

Deadline: 5 dec. 10:30
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Braketest

1:22.413

Sphinx

1:22.009

Oh en volgens mij heb ik nog een Joker, dus als dat zo is die zet ik ook in.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Charrel

1:21.968

En ik wil graag de joker inzetten.

Robbert65

Citaat van: Mickey op 06 december 2025 - 16:05:24
Citaat van: Robbert65 op 03 december 2025 - 23:18:381:22.200

Super!👌🏻
Is fijn dat hetv op de valreep een keer werkte, al dat gestoei met oude data en rekensommetjes, geconsulteer van chatgpt etcetera. Of kwam deze toch gewoon van de natte vinger? ::)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Braketest

We hebben een  winnaar!
Een terechte winnaar ook, maar daar kom ik later  op. Eerst  nog over de laatste aflevering. Het is sowieso geweldig dat  tot het laatst nog  drie grote kanshebbers  over bleven, net als in het echt.
Ook achter de schermen ging het er zenuwslopend aan toe, met deze keer twee variabelen: wat denk je dat de winnende tijd wordt, en hoeveel marge heb ik op mijn concurrentie? Dit speelde niet alleen tussen Robbert en Sphinx die nog een joker had en een inhaalslag kon maken, maar ook aan de top.

Als koploper in het kampioenschap had ik bijvoorbeeld op de tijd van Mickey kunnen zitten om zo het onderling verschil in stand te houden. Ik had zelfs uitgerekend welke tijd ik moest indienen om mogelijk met 1 punt verschil het kampioenschap te winnen - leek me leuk. 
Maar die vlieger ging plotseling niet meer op omdat wij beiden inmiddels binnen schootsafstand van Charrel  met zijn joker waren komen te liggen: van kampioenschapsleiders naar  Opperhoofd Sitting Duck.
Zelf had ik een 1:22.213 voorspeld, en met de kennis van nu had me dat, net als Robbert, 300 punten opgeleverd plus de eindoverwinning met een marge  van 3 punten. Maar Charrell zat met zijn tijd, en nog vijf minuten te gaan dicht op de mijne.  Een snelle rekensom leerde dat, hoe de echte tijd ook zou uitpakken, hij met zijn joker altijd over me heen zou gaan - wat zou betekenen dat óf Charrel óf Mickey kampioen zou worden, en ik op zijn best 2e. Maar terwijl ik me suf prakkiseerde wie nu mijn grootste concurrent was, veranderde Charrel met nog een paar minuten te gaan zijn tijd enigszins. Het was echter onmogelijk te voorspellen of dat gunstig was, of niet, en voor wie. Aangezien ik niet geïnteresseerd was in de 2e plaats, besloot ik nog iets scherper aan de wind te zeilen en de marge tussen ons nog tweetiende  groter te maken.  Of dit gunstig uitpakte en voor wie leest u in het vervolg.

Mickey

Spannond!

Maar Charrel wint, dankzij zijn joker! Of zit ik ernaast?

Charrel

Spannend! Ik durf het nog niet te voorspellen wie er heeft gewonnen haha, ik had mijn tijd idd last minute iets aangescherpt, maar dat pakte niet gunstig uit..

Is het genoeg? Net de echte strijd in het kampioenschap  :o

Braketest

Om een lang verhaal nog langer te maken - de verliezer van dit epos is Mickey, die 90% van de tijd het kampioenschap aanvoerde maar met de haven in zicht begon te zigzaggen. Voorts, de aangescherpte tijd van Charrel pakte inderdaad niet goed uit voor hem. Echter, mijn domme aanpassing weer wel, die ging immers van bulls eye naar iets ernaast, maar zelfs dan... Zonder joker zou ook dit mij het kampioenschap met 3 punten verschil hebben opgeleverd... Maar ja, die joker he. Die op het juiste moment inzetten is ook een vak; daar weet Robbert65 alles van, met zijn dubbele 0 punten bij de immer wisselvallige Grand Prix van België. Dus onder de huidige regels is de uitslag..., ach laat ik de grafiek publiceren, een plaatje zegt immers meer dan 1000 woorden.

Ai.... foutmelding:

"There was a problem during the uploading of Gok de pole 2025.jpg.
The upload directory is full. Please contact an administrator about this problem. 50.4 KB"

Mickey

Leuk verslag zo Break. Plaatje even uploaden via een externe plaatjeshost.

Charrel

:D  :D  :D  WK teasen dit haha!

Hoe dan ook, de eerste GP gemist.. en gedurende het seizoen 1x te laat, was gelukkig voor iedereen geen punten toen.

Spannend!

Braketest

Citaat van: Mickey op 07 december 2025 - 12:10:39Leuk verslag zo Break. Plaatje even uploaden via een externe plaatjeshost.

Uh... hoe gaat dat precies? Ik kan 'm wel op We transfer zetten, maar hoe komt ie dan hier terecht?