DE GRAND PRIX VAN LAS VEGAS 2025, wat gaat dat worden?

Gestart door Robbert65, 17 november 2025 - 21:12:39

« vorige - volgende »

Robbert65

Oké, Vegas! Voor de derde keer alweer. Geen onaardig baantje, maar ik ben bang dat ik er niet heel veel van ga zien...

De eigenaren van de mooiste autosport ter wereld hebben bedacht de evenementen in Las Vegas in de vroege nacht van donderdag op vrijdag en vrijdag op zaterdag te plannen.

Zondag kun je nog vóór de kerkgang zingend de pitstraat uit, dat scheelt dan weer wel:

De tijden:

Vrijdag 21 november:
1.30-2.30 uur: Eerste vrije training
5.00-6.00 uur: Tweede vrije training

Zaterdag 22 november:
1.30-2.30 uur: Derde vrije training
5.00-6.00 uur: Kwalificatie

Zondag 23 november:
5.00 uur: Race
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey

De race was noet spectaculair, maar wat een uitkomst! :)

Het is nog niet gedaan, maar normaliter is de kans nog wel heel klein dat hij zo'n achterstand nog inloopt. Maar ja, Norris is Norris en Verstappen is Verstappen.

Twee races en een sprintrace. Uitgangspunt is 24 punten verschil. Stel dat Verstappen twee races en een sprintrace wint: 10+25+25=60. Stel dat Norris drie keer derde wordt: 8+15+15=38. Komt Norris op 428, Verstappen op 426 en Norris toch kampioen. Wordt Norris ook nog een keer ergens tweede, wordt het nog moeilijker.  Maar, vandaag hebben we weer gezien dat je niets kan uitsluiten. Wordt een geweldige apotheose.

Mickey

Mickey

Ah foutje hierboven. 58 ipv 60 punten te verdelen, maar komt op hetzelfde neer.

Robbert65

Norris heeft nog altijd de grootste kans inderdaad. Cijfermatig gesproken. Maar ik heb een klein vermoeden dat Norris lijdt aan discalculie🤣
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Braketest

In zekere zin fijn voor McLaren dat beide auto's werden afgekeurd. Ik denk dat intern de pleuris was uitgebroken als het maar 1 betrof. Anyway, hiermee houdt Max zijn kansen op het vice-kampioenschap levend.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Braketest

Citaat van: Mickey op 23 november 2025 - 12:00:34De race was noet spectaculair, maar wat een uitkomst! :)

Het is nog niet gedaan, maar normaliter is de kans nog wel heel klein dat hij zo'n achterstand nog inloopt. Maar ja, Norris is Norris en Verstappen is Verstappen.

Twee races en een sprintrace. Uitgangspunt is 24 punten verschil. Stel dat Verstappen twee races en een sprintrace wint: 10+25+25=60. Stel dat Norris drie keer derde wordt: 8+15+15=38. Komt Norris op 428, Verstappen op 426 en Norris toch kampioen. Wordt Norris ook nog een keer ergens tweede, wordt het nog moeilijker.  Maar, vandaag hebben we weer gezien dat je niets kan uitsluiten. Wordt een geweldige apotheose.
Ik heb gehoord dat Jos de volgende race wordt ingevlogen om als human bowlingbal te fungeren.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond