Gok de Top 2025, Singapore

Gestart door Sphinx, 01 oktober 2025 - 18:34:43

« vorige - volgende »

Sphinx

En daar zijn we weer. Plaats uw voorspellingen aub. Deadline 3 oktober 11:30. Succes!

Tussenstand
1. Mickey   1213
2. Sphinx   1194
= Breaktest   1194
4. Robbert65   1127
5. BMW.WilliamsF1 52
6. Gloudiesaurus  44
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Sphinx

Mickey

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Braketest

Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Sphinx

Ok, we kunnen zo langzaam aan stellen dat RBR dezelfde rol heeft aangenomen als Mclaren vorig jaar, heel slecht begin, wel snel aan het eind van het seizoen. Maarrrrr, Max zou dan wel overal voor ze moeten eindigen in de komende races, liefst met Norris ook nog voor Piastri.

Uitslag race:
1. Russel (crikey, die zag even niemand aankomen)
2. Verstappen (haperende bak en iets te koude omstandigheden, maar wel voor beide Papaya's gebleven)
3. Norris (wordt derde na een ramactie in bocht 2 die de WCC titel laat ondersneeuwen)
4. Piastri (zoekt naar een cricketbat)
5. Antonelli (wordt bijna stiekem vijfde op dit circuit)
(6. Leclerc (vergooit het weer zelf op vrijdag)

Uitslag weekend:
1. Sphinx - 81
2. Mickey - 78
= Breaktest - 78
4. Robbert65 - 41

Stand na dit weekend:
1. Mickey   1291
2. Sphinx   1275
3. Breaktest   1272
4. Robbert65   1168
5. BMW.WilliamsF1 52
6. Gloudiesaurus  44

Ik loopt drie punten in, maar dat is nog niet voldoende voor een remontada. Over twee weken Texas, kijken hoe dit verder gaat.

Mickey

Spannend zo!

Wat wk betreft, ik had een paar scenario's rekenkundig uiteengezet. Belangrijkste is wel dat Pia gewoon overal derde kan worden als Ver alles wint, dan nog is Pia kampioen.

Dus tenzij de papayaboys elkaar in de wielen rijden en allebei een of meerdere keren nul scoren, is de kans toch wel heel klein dat het nog lukt. Misschien met wat hulp van Mercedes, als die wat punten weg blijven snoepen...

Braketest

Ik was deze GP weer in slaap gevallen. Overkomt me wel vaker. Was 't een spannende race?

Robbert65

Citaat van: Braketest op 07 oktober 2025 - 15:42:43Ik was deze GP weer in slaap gevallen. Overkomt me wel vaker. Was 't een spannende race?

De saaiste race in de laatste twee jaar. Behalve natuurlijk die eerste ronde, maar goed, dat bleef nagenoeg zonder gevolg, en toen sliep je vast nog niet.

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Braketest

Nee die heb ik nog meegemaakt. Maar steeds als Melroy Heemskerk aan het woord is zet ik het geluid uit (wegens opkomende migraine). Ik denk ik zo in slaap ben gedommeld.

Mickey

Op F1TV Pro kan je je lekker onderhoudend ergeren aan het gekleurde commentaar en gemiste momenten van de Engelsen.

Robbert65

Citaat van: Mickey op 09 oktober 2025 - 08:50:25Op F1TV Pro kan je je lekker onderhoudend ergeren aan het gekleurde commentaar en gemiste momenten van de Engelsen.

En als je de taalinstellingen van Nederlands naar Engels verzet kun je kiezen uit de Sky jongens en die van F1TV.

Ik ben een fan van Martin Brundle, dus ik luister naar international met de Engelse instelling. Bevalt me bijna altijd heel goed.

Sphinx

Citaat van: Mickey op 09 oktober 2025 - 08:50:25Op F1TV Pro kan je je lekker onderhoudend ergeren aan het gekleurde commentaar en gemiste momenten van de Engelsen.

Ik heb de laatste paar races bij F1TV de start gekeken, en daarna ben ik tussen de driver cams in het middenveld heen en weer gaan springen. Zaten veel leuke acties tussen die helemaal niet door de regisseur opgepakt werden. Hielp goed om wakker te blijven in Singapore. Alonso en Sainz hebben gelijk, regisseur was veel te veel naar celebs aan het zoeken en mistte veel, zo niet alles

Braketest

Citaat van: Sphinx op 15 oktober 2025 - 21:55:19

Ik heb de laatste paar races bij F1TV de start gekeken, en daarna ben ik tussen de driver cams in het middenveld heen en weer gaan springen. Zaten veel leuke acties tussen die helemaal niet door de regisseur opgepakt werden. Hielp goed om wakker te blijven in Singapore. Alonso en Sainz hebben gelijk, regisseur was veel te veel naar celebs aan het zoeken en mistte veel, zo niet alles
Waarschijnlijk zitten Alonso en Sainz onder het rijden ook TV te kijken.

Fietser

Citaat van: Sphinx op 15 oktober 2025 - 21:55:19Ik heb de laatste paar races bij F1TV de start gekeken, en daarna ben ik tussen de driver cams in het middenveld heen en weer gaan springen. Zaten veel leuke acties tussen die helemaal niet door de regisseur opgepakt werden. Hielp goed om wakker te blijven in Singapore. Alonso en Sainz hebben gelijk, regisseur was veel te veel naar celebs aan het zoeken en mistte veel, zo niet alles

Ik ga niet mee met de kritieken van Sainz en Alonso. Natuurlijk baal ik ook als de regisseur iets mist, of als commentatoren onzin verkopen, maar dat is volgens mij van alle tijden. Bovendien is het camerawerk anno nu een grenzeloos technische klus, dus dat maakt de regie al helemaal niet makkelijk. De belangrijkste vraag blijft: wat wil hij/zij laten zien. Voor 'ouderwetse' F1-liefhebbers is dat louter actie op de baan. Maar de F1 is anno nu huge, bedient een veel grotere groep, waardoor de evenementen commerciëler worden, er meer belangen spelen, enz. Ook voor de F1 geldt: buiten is het 2025, dus velen willen 24/7 vermaak - verveling is hun grootste vijand. 
Neem Sainz. Die vindt het kennelijk niet leuk dat zijn vriendin te veel in beeld komt. (Overigens komt Sainz sr. ook vaak in beeld.) Maar miljoenen mensen vinden het juist wél leuk om tussen al het (vaak saaie) vroemvroem door ook celebs of aanhang van coureurs te zien. Of overvliegende straaljagers, vlagvertoon, schreeuwende tifosi, spuitende champagne. Ik ben redelijk verslaafd aan F1, maar vind het ook best aardig om af en toe even te zien hoe moeders Gasly en Norris op hun tanden bijten, of hoe broer Hamilton of een willekeurige filmster, pop- of sportidool toekijkt. Of een schattige kleuter op de tribune. En als de regisseur daardoor iets mist, so be it. Het is mensenwerk. Trouwens, ik zie Sainz en Alonso ook wel eens een apex of zelfs hele bocht missen...
Daarnaast vind ik coureurs niet altijd even consequent. Ze willen niet dat hun dame te veel in beeld komt, maar nodigen Netflix wel uit bij ze thuis. De hele vrolijke familie Sainz aan tafel, gezellig...
The show must go on, en daar wordt hier en daar waanzinnig veel geld mee verdiend – ook door coureurs. Belangrijker nog is dat F1-races, ondanks alle fratsen/fouten van regisseur, cameralieden, commentatoren, nog nooit zo uitgebreid, kleurrijk, creatief, spannend en intensief bij de mensen thuis gebracht als vandaag de dag. Ten slotte dit: een beetje ergeren is best lekker ;)