GP Nederland 2025 - wat vinden we ervan?

Gestart door Braketest, 27 augustus 2025 - 13:54:59

« vorige - volgende »

Braketest

Opvallend: voor het eerst raakt de GP niet uitverkocht. Dat heeft vast voor een deel met het teruglopend succes te maken (Hollanders zijn nu eenmaal geen echte raceliefhebbers maar hosannapubliek).
Maar misschien is het ook gewoon niet zo'n goeie deal. Eigenlijk moet je 't aan een neutrale partij vragen, buitenlanders. Anyway, ik ben te nuchter voor die shit en weet wel iets beters met mijn geld te doen.
Ouwehoeren wat me niets kost, ja dat kan ik wel.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

De vraag stellen is 'm beantwoorden.

Successupporters pur sang, gemiddeld genomen. Voetbalsupporters van het Nederlands elftal, die wat nieuws zochten en door Max op hun wenken bediend werden. De slagroom op zijn geldtaart.

Overigens ga ik heel die Grand Prix en alle carnaval eromheen echt niet missen. Heb zelfs bedankt voor een zakelijke uitnodiging voor het weekend, met opnieuw de nodige hospitality. Beetje decadent, geef ik gelijk toe. Kijk liever op tv. Krijg het thuis niet uitgelegd, maar zakelijk zoiets bijwonen betekent dat je het hele weekend ook aanstaat, van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat. En er vervolgens weer fris en fruitig staan maandag. Mij niet meer gezien. Ik word oud denk ik.

Braketest

Jan Lammers (in De Telegraaf): 'Juist nu heeft Max Verstappen de steun van het Nederlandse publiek nodig'.
Aha! Dus als het goed gaat, kunnen we wegblijven!? (had die eikel dat niet ff eerder kunnen zeggen?)

Fietser

Heb een heel aardige race op Zandvoort gezien, zeg een dikke 7. Een soevereine Piastri, een ongelukkige Norris (die, buiten zijn pech, de race zaterdag op enkele honderdsten verloor), een ijzersterke Verstappen, een Hadjar die lijkt uit te groeien tot een nieuwe Bull-ster. Trouwens ook Bearman is iemand om in de toekomst rekening mee te houden: gewoon zeer F1-waardig. Hoogtepunten waren de safe van Verstappen in de openingsronde, de inhaalmanoeuvre van Leclerc op Russell en laat ik ook het baanpersoneel een pluim geven voor het snelle én dappere verwijderen van carbon, wat weer een VSC scheelde. En dan was er nog de regendreiging die alles nóg scherper zetten. Bovendien levert Zandvoort vanuit de lucht (heli's, drones) gewoon de mooiste plaatjes van de hele cyclus, ook voor mensen die niet van oranje houden. F1 is tof, maar het oog wil ook wat. Dus Zandvoort chapeau! One to go.

Braketest

Ja, een 7 daar kan ik me wel in vinden. Trouwens ook een pluim voor de gemeente met het het strakke vervoersplan. Ik schakel een uur later in en zap in sprongetjes de finish toe om daar zo ongeveer gelijk met liveview aan te komen. (Da's vooral om maar niet het strontvervelende commentaar van die Melroy Heemskerk aan te horen). Persoonlijk vind ik het een stel malloten die naar Zandvoort afreizen - ik hoop hiermee weer voldoende mensen beledigd te hebben - maar ik zou het jammer vinden als deze van de kalender verdwijnt.