GP VAN HONGARIJE 2025, wat gaat dat worden?

Gestart door Robbert65, 30 juli 2025 - 16:33:43

« vorige - volgende »

Robbert65

Ja, jaja! De Grote Prijs van Hongarije in Boedapest.

Dat is dat heerlijke baantje waar het meestal prachtweer is in de zomer, lijkt in de verte op Zandvoort, Portimao, Dunnington, gewoon een pure racebaan, vaak dus ook leuk voor ons, als kijkers.

De tijden:

Vrijdag 1 augustus
Eerste vrije training 13:30-14:30
Tweede vrije training 17:00-18:00

Zaterdag 2 augustus
Derde vrije training  12:30-13:30
Kwalificatie 16:00-17:00

Zondag 3 augustus
Race 15:00
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

Wat een heerlijke race was dat! Leclerc begon heel goed, ik gunde hem de overwinning wel. Mclaren kleurde de wedstrijd toch weer papaya, en Charles moest Russel ook nog voorlaten... Norris' strategie werkte veel beter dan die van Verstappen, maar Mclaren heeft nu de luxe van 2 rijders die kunnen winnen, dan is een risicootje makkelijker genomen.

Red Bull bewijst overigens dat de neergang definitief is ingezet. Ze gaan Mercedes achterna als het meezit, maar als het tegenzit net zo'n dip meemaken als Williams en Mclaren meema(a)k(t)en. Mclaren was 15 jaar lang de draad kwijt, bij Williams vraag je je soms even af of ze de weg omhoog eigenlijk al wel gevonden hebben.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey

CitaatRed Bull bewijst overigens dat de neergang definitief is ingezet.

Daar heeft het de schijn van. En de hegemonie en onvermijdelijke neergang van een bepaald team is eenmaal een wetmatigheid in Formule 1.

Wat je nu ziet is echter allemaal nog gevolg van beleid en keuzes onder Horner. Mekies heeft minstens de rest van het seizoen nodig om substantiële verandering te realiseren, áls hem dat al lukt.

Braketest

Papaja for breakfast = constipatie for dinner
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Citaat van: Braketest op 05 augustus 2025 - 08:28:25Papaja for breakfast = constipatie for dinner

Goed om te weten! Ben je verlost inmiddels? ;D

Braketest

Citaat van: Mickey op 04 augustus 2025 - 09:46:35

Daar heeft het de schijn van. En de hegemonie en onvermijdelijke neergang van een bepaald team is eenmaal een wetmatigheid in Formule 1.

Wat je nu ziet is echter allemaal nog gevolg van beleid en keuzes onder Horner. Mekies heeft minstens de rest van het seizoen nodig om substantiële verandering te realiseren, áls hem dat al lukt.
Maar eigenlijk toch prima? We zijn die krankzinnig langdurige hegemonieën toch zat? Ik tenminste wel.
Zelfs Max lijkt er redelijk zen onder. Alleen die bekrompen NL media en zijn 'moehahah'analisten lijken er moeite me te hebben.

Inmiddels begint de loser top 3 zich behoorlijk uit te kristalliseren. Naast Tsunoda en Hamilton lijkt me dat Sainz. Had ik eigenlijk ook niet verwacht.

Braketest

Citaat van: Mickey op 05 augustus 2025 - 08:56:22
Citaat van: Braketest op 05 augustus 2025 - 08:28:25Papaja for breakfast = constipatie for dinner

niet ik he

You cannot view this attachment.

Mickey

Citaat van: Braketest op 05 augustus 2025 - 08:58:36
Citaat van: Mickey op 04 augustus 2025 - 09:46:35

Maar eigenlijk toch prima? We zijn die krankzinnig langdurige hegemonieën toch zat? Ik tenminste wel.
Zelfs Max lijkt er redelijk zen onder. Alleen die bekrompen NL media en zijn 'moehahah'analisten lijken er moeite me te hebben.

Inmiddels begint de loser top 3 zich behoorlijk uit te kristalliseren. Naast Tsunoda en Hamilton lijkt me dat Sainz. Had ik eigenlijk ook niet verwacht.

Eens hoor, ik denk dat de winning streak van Red Bull "gemiddeld" was van lengte en die van Mercedes erg lang. Je kan het stikje Brawn GP dan weer als zeer kort bestempelen, een trendbreuk. Dat gezegd, nu we weer aan de vooravond van grote wijzigingen staan mag je ook wel verwachten dat er weer een team zal opstaan dat zijn huiswerk het beste voor elkaar heeft. In de regel duurt zoiets ook weer gewoon een paar jaar.

Wat betreft de top 3. Hamilton is gewoon echt gebroken. Ook soort van onvermijdelijk, achteraf. Hij was mentaal al niet supersterk, als het tegenzat. Tsunoda is gebroken door de omstandigheden. In het licht van alle nummers 2 bij RBR lijkt de schuld daarvan buiten hem te liggen. En Sainz? Het is me eigenlijk niet opgevallen. Gaat hij zo slecht de laatste tijd?

Mickey

Citaat van: Braketest op 05 augustus 2025 - 09:02:56
Citaat van: Mickey op 05 augustus 2025 - 08:56:22

niet ik he

You cannot view this attachment.

Je irony meter even afstellen.   ;)