GP VAN MONTREAL 2025, wat gaat dat worden?

Gestart door Robbert65, 10 juni 2025 - 13:55:51

« vorige - volgende »

Robbert65

Komend weekend de grote prijs van Canada in de grootste stad van Québec, Montréal. Een toffe, semi-permanente baan die al een lange tijd meedoet in het F1-circuit en velen tot de verbeelding spreekt. Voor teamleden en het journaille een zeer aangename ook, de stad is vlakbij en verwelkomt zijn gasten met open armen, lekker eten en ander aangenaam vertier.

De race is nogal eens nat. En bijna altijd spectaculair!

De tijden:

Vrijdag 13 juni
19.30-20.30 uur: Eerste vrije training
23.00-00.00 uur: Tweede vrije training

Zaterdag 14 juni
18.30-19.30 uur: Derde vrije training
22.00-23.00 uur: Kwalificatie

Zondag 15 juni 20.00 uur: Race
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Braketest

Nou, erg spannend was het niet, afgezien van die malle caramboool van Norris die zijn kampioenskandidatuur toch wel stevig inlevert. Montreal ontpopt zich steeds meer als de lelijke versie van Monaco; alleen regen kan redding brengen.
Dus ik zeg: afvoeren ten behoeve van Spa.
Verder hebben we vandaag allemaal weer eens kunnen ervaren hoe onbevredigend en onnodig het is een race achter de safety car te eindigen.
Dus mijn gedachten gaan vooral naar Michael Masi wiens gelijk (Abu Dhabi 2021) met terugwerkende kracht opnieuw is aangetoond. Niet dat F1 zich daar iets van aantrekt; naar eenmaal uitgevaardigde de regels wordt nl nooit meer omgekeken, maar als a force of nature beschouwd. Petje af, Michael.
De huidige racedirecteur - ik weet zijn naam niet eens - is een schijtlaars.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Robbert65

Leve Michael Masi. (That's motor racing Toto! ("What did he say?" "That's motor racing!")
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey

This was so not right.

En Norrie is echt een sukkel. 🤦🏼