GP VAN SPANJE 2025, wat gaat dat worden?

Gestart door Robbert65, 27 mei 2025 - 17:41:59

« vorige - volgende »

Braketest

Overigens hulde voor Nico en Hadjar (weer). Jammer dat hun prestaties een beetje wordt overschaduwd door de controverse.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Braketest

Na 9 races is het wel duidelijk - Hamilton wordt op alle fronten afgetroefd door Leclerc.
Het begint een beetje pijnlijk te worden, dat mismoedige gezicht en geen verhaal hebben na afloop van bijna elke race. Het zou wat dragelijker zijn als ie er zelf de lol van inziet - de oudjes die ingehaald worden door dat tuig op hun e-bike; iets waar Schumacher 2.0 veel minder moeite mee had.
Misschien toch maar tijd om aan een eervolle way-out te denken? Of zijn eer en legacy nutteloze begrippen in deze wereld?

Mickey

Citaat van: Braketest op 02 juni 2025 - 11:05:42Peter Windsor, ooit redelijk objectief maar tegenwoordig devoot Max-idolaat schreef, geheel tegen de stroom in, een begripvol verslag vanuit het perspectief van Max. Dat lezend krijg ik ook begrip voor Max' handelen. Maar de fundamentele fout is: waarom zou ik Max perspectief kiezen? Ik wil niemands perspectief kiezen; voor mij zijn het namelijk allemaal vervelende manipulerende jengelende mannetjes die mij iets op de mouw willen spelden. En dat speelt ook bij de actie op Russell: het is bijna onmogelijk een oordeel te vellen zonder vooraf - bewust of onbewust - een perspectief te hebben ingenomen.
Maar als ik daar toch een poging toe doe, zie ik noch opzet, noch 'oeps, foutje'. Ik zie namelijk opzettelijke onverschilligheid, voortkomend uit frustratie, en dat zint me eveneens niks. 

Eigenlijk mijn probleem met Max is dat ie nog steeds die laatste stap niet zet, en misschien wel nooit zal doen, nl die van (meervoudig) kampioen naar Groot Kampioen. Daar horen extra ongeschreven kwaliteiten bij, zoals leven en laten leven, je frustratie richten op wie het betreft of de leiding nemen wanneer niemand het verwacht. Bv, je krijgt gvd zoveel betaald, moet je dan zelf niet voorafgaand aan de race precies weten welke banden je nog hebt liggen? En als de keuze lastig is - ook wat wel of niet pitten betreft - moet je dan niet zelf je stem laten horen? Of vaar je nog steeds blind op een team waarvan duidelijk is dat ze lang niet meer de kwaliteiten hebben als in hun hoogtijdagen.

Ik weet niet of hem dat nou een Groot Kampioen zou maken. Misschien wel en als hij zoals in '23 comfortabel domineerde, zou hij daar wellicht al zijn. Het is juist die eigenschap die zich als het slecht en moeizaam gaat, uit in frustratie, die er ook voor zorgt dat hij kampioenschappen binnenschráápt als het nodig is. Killer instinct.

C.G. de Beaufort

Laten wij met het begin starten. Volgens Max was er nog een zachte compound met 7 rondes en toen aan het team dat'ie inkwam voor nieuwe banden. Vandaar een miscommunicatie. Ze zetten dus een harde compound eronder. Tja.

Groet,

C.G. de Beaufort

Mickey

Ergens halverwege dacht ik, hoopte ik, dat ze een briljante strategie hadden door Verstappen juist op een tweestopper te zetten. Wetende dat de papaja's nog móesten stoppen, had hij zoveel marge opgebouwd dat hij gemiddeld anderhalve seconde per ronde had kunnen verliezen. En die mediums zagen er nog best redelijk uit. Zelfs met de safetycar had hij op de koppositie gelegen. en dan alledrie op gebruikte softs. Ze zouden hem echt niet zomaar hebben ingehaald denk ik, met nog maar een klein stukje te gaan. We weten hoe Verstappen kan verdedigen als het er echt op aan komt.

Braketest

Nou we zijn eruit. Het komt allemaal neer op slechte communicatie. Van beide kanten.
Max roept: Geef me nieuwe banden (zelf niet goed voorbereid, niet meetellend, blind vanuit gaand dat er nog een setje soft klaar ligt, die veronderstelling ook niet verifiërend met een controlevraag.

Het team - hetzij verbaasd, hetzij suffend - gaat er van haar kant blind vanuit dat Max weet wat ie doet. In ieder geval noteren we een gebrek aan regie (ze hadden moeten weten dat de beste strategie buiten blijven was) en eveneens slechte communicatie. Controlevraag:'Weet je 't zeker, Max?; we hebben alleen nog hard.'

Het is toch een beetje arrogantie van de macht wat ik hier zie. Andere rijders maar voor f*cking idiots uitscheldend, 11 strafpunten op je conto - eigenlijk een kampioen onwaardig - omdat je alsmaar de regels wilt oprekken of opnieuw uitvinden, en je frustraties, mede ontstaan door eigen fouten, op anderen botvieren. En ik heb begrepen dat de excuses achteraf ook maar heel magertjes waren.