GP VAN MONACO 2025, wat gaat dat worden?

Gestart door Robbert65, 19 mei 2025 - 07:55:16

« vorige - volgende »

Robbert65

Komende zondag de Grande Dame de l'autosport,  de Grand Prix de Monte Carlo.

Deze behoeft in onze kringen geen introductie, wij weten wel dat de race, zondag gehouden, op zaterdag gewonnen wordt. Dus hier volgen de tijden:

Vrijdag 13.30-14.30 uur:
Eerste vrije training

Vrijdag 17.00-18.00 uur:
Tweede vrije training

Zaterdag 12.30-13.30 uur:
Derde vrije training

Zaterdag 16.00-17.00 uur:
Kwalificatie

Zondag 15.00 uur: Race
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Braketest

Volgens Peter Windsor is de Racing Bulls een betere auto dan de RB21. Met de ouderwets crashende en huilende Isack Hadjar op P6 en Lawson een paar plekjes erachter zou je dat bijna geloven.
Maar dan blijft de olifant in de kamer waarom men Verstappen niet eens in zo'n Racing Bulls zet. Bij wijze van test, tijdens een Fp1 of zo; desnoods een hele GP. Kom op Red Bull, jullie zijn meester in de wisseltrucs.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

C.G. de Beaufort

Ik snap niet waarom Max z'n de laatste snelle race-ronde liet maken. Alleen Tsunoda werd binnen geroepen in de 76 ronde. Jammer hoor. Nu kwam het bij Norris.

Groet,

C.G. de Beaufort

Mickey

C.G. de Beaufort

Citaat van: Mickey op 25 mei 2025 - 17:04:00Wat bedoel je?

Je krijgt hier door een punt of is dit veranderd?

Groet,

C.G. de Beaufort

Mickey

Sinds dit seizoen geen extra punt meer voor de snelste ronde inderdaad.

C.G. de Beaufort

Citaat van: Mickey op 25 mei 2025 - 17:10:58Sinds dit seizoen geen extra punt meer voor de snelste ronde inderdaad.

Jammer hoor. Ik vond dit wel een goede oplossing.

Groet,

C.G. de Beaufort

Mickey

Citaat van: Braketest op 25 mei 2025 - 10:24:11Volgens Peter Windsor is de Racing Bulls een betere auto dan de RB21. Met de ouderwets crashende en huilende Isack Hadjar op P6 en Lawson een paar plekjes erachter zou je dat bijna geloven.
Maar dan blijft de olifant in de kamer waarom men Verstappen niet eens in zo'n Racing Bulls zet. Bij wijze van test, tijdens een Fp1 of zo; desnoods een hele GP. Kom op Red Bull, jullie zijn meester in de wisseltrucs.

Ik bedacht me het volgende. Nu ook Tsunoda vrij duidelijk de lat niet haalt, wordt toch wel -opnieuw- meer en meer duidelijk A) hoe buitenaards goed Verstappen is en B) wat een perenkist die Red Bull is.

In een McLaren had Verstappen het kampioenschap al bijna in zijn zak gehad.

Braketest

Citaat van: Mickey op 25 mei 2025 - 17:39:08
Citaat van: Braketest op 25 mei 2025 - 10:24:11Volgens Peter Windsor is de Racing Bulls een betere auto dan de RB21. Met de ouderwets crashende en huilende Isack Hadjar op P6 en Lawson een paar plekjes erachter zou je dat bijna geloven.

Ik bedacht me het volgende. Nu ook Tsunoda vrij duidelijk de lat niet haalt, wordt toch wel -opnieuw- meer en meer duidelijk A) hoe buitenaards goed Verstappen is en B) wat een perenkist die Red Bull is.

Toch vind ik dit niet het hele verhaal, aannemende dat Max grote inbreng heeft in de ontwikkelingsrichting van de auto. Stel dat Max zo goed is dat ie met elke auto beter dan wie dan ook uit de voeten kan. Dan zou het toch veel beter zijn om de auto vooral naar de wensen van de tweede rijder te ontwikkelen? Dan heb je in ieder geval twee scorende coureurs.

Braketest

Monaco is toch wel wat veranderd sinds 1973You cannot view this attachment.

Mickey

Citaat van: Braketest op 26 mei 2025 - 11:05:15

Toch vind ik dit niet het hele verhaal, aannemende dat Max grote inbreng heeft in de ontwikkelingsrichting van de auto. Stel dat Max zo goed is dat ie met elke auto beter dan wie dan ook uit de voeten kan. Dan zou het toch veel beter zijn om de auto vooral naar de wensen van de tweede rijder te ontwikkelen? Dan heb je in ieder geval twee scorende coureurs.

Als je marge groot genoeg is dan klopt die stelling, maar ik maak op uit de huidige stand van zaken dat die auto gewoon in de basis al niet goed genoeg is. Dus zullen ze de ontwikkeling volledig op Verstappen richten.

Dat gezegd, het zou inderdaad geen gek idee zijn om hem eens in een Racing Bull te zetten, al was het in de sim.

Robbert65

Citaat van: Braketest op 26 mei 2025 - 11:05:15

Exact.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Fietser

Ik vond de GP van Monaco opnieuw een oogverblindend mooie ansichtkaart. Maar op de schrijfzijde las ik een zouteloze en vertragende invuloefening. Ik zeg 5-. 
Als we tradities koesteren, moeten we hier jaarlijks doorheen...

Mickey

We horen uit alle hoeken elk jaar dezelfde kritiek. Maar niemand wil er vanaf volgens mij, hooguit de coureurs zelf. Persoonlijk zie ik liever een handvol zielloze zandbakcircuits of andere stratencircuits geschrapt worden dan deze.

Robbert65

Het ligt ook helemaal niet aan het circuit maar aan de regels. De auto's zijn veel te groot geworden. Om begrijpelijke redenen, maar toch.