GP VAN MIAMI 2025, wat gaat dat worden?

Gestart door Robbert65, 28 april 2025 - 11:43:39

« vorige - volgende »

Braketest

Hmmm.... die Sainz/Leclerc/Albon vergelijking vind ik toch wel wat kort door de bocht. Ik kijk vooral uit naar Sainz Sr als nieuwe FIA voorzitter. Ben-Sulayem heb ik nu wel genoeg gepruimd.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Braketest

Nog even terugkomend op deze oude koe. "This is not good teamwork", daarin had Hamilton gelijk, maar goed teamwerk had niets aan de uitslag veranderd - slechts de sfeer en het gepijnigd ego van de gevallen Brit wat verzacht.
Hamilton is gewoon de langzaamste van de twee. Ik heb nog eens wat rondetijden bekeken: Op betere banden liep Leclerc 8 seconden uit. In de omgekeerde situatie en pakte Hammie daar maar 2 van terug wat bij vrije doorgang had kunnen oplopen tot 4.
Wat dat betreft zie ik Miami als maatgevend voor de rest van het seizoen. Je ziet het niet alleen aan de uitslag, maar ook bv aan het aantal keren dat een coureur een snellere rondetijd rijdt dan zijn teamgenoot. Dat was deze race +13 voor Leclerc. Het snelheidsverschil is gering maar begint wel chronisch te worden. Hamilton heeft of een topdag of vrouwe Fortuna nodig om hem nog voorbij te gaan. Dat bewees Imola weer.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Wat me bij Hamilton ook opvalt, is dat hij pas écht volle bak gaat en pas gemotiveerd is, als het een keer zijn kant opvalt, zoals zondag. Van een coureur van zijn kaliber mag je verwachten dat hij intrinsiek ook voldoende gemotiveerd is om het naar zijn hand te zetten, maar zodra het allemaal tegenzit, laat hij zijn hoofd hangen. Zie daar het verschil met Max.