GP van MELBOURNE, AUSTRALIË 2025, wat gaat dat worden?

Gestart door Robbert65, 10 maart 2025 - 16:00:28

« vorige - volgende »

Robbert65

Tsja, het is zover, de eerste Grand Prix van het nieuwe seizoen staat voor de deur.

En het belooft een enorm spannend jaar te worden, immers, alle teams kennen de huidige specs nu van haver tot gort en we mogen er wel vanuit gaan dat ze allemaal een optimum bereiken nu.

Tenzij:
-Er weinig geld is
-Je een beetje pech hebt
-Je de hele tijd fouten maakt
-Je de negatieve spiraalbeweging hebt getroffen.

Op welke teams zijn deze tenzijs van toepassing? In ieder geval zou de laatste wel eens kunnen blijken te gelden voor Red Bull Racing....

En nog een dingetje: de tijden van dit weekend😵

Vrijdag 2.30-3.30 uur:
Eerste vrije training

Vrijdag 6.00-7.00 uur:
Tweede vrije training

Zaterdag 2.30-3.30 uur:
Derde vrije training

Zaterdag 6.00-7.00 uur:
Kwalificatie

Zondag 5.00 uur: Race
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey

gloudiesaurus

En Melbourne de thuisrace van Piastri. Meteen een mooi moment om Norris te verslaan  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Braketest

Hier is de hamvraag die ik me elk jaar stel: gaan van de eerste vrije trainingen enige caleidoscopische eigenschappen uit?
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Ik denk dat het een redelijk waarheidsgetrouw beeld geeft van wat we de eerste paar maanden gaan zien.

En je kan ook je klok er weer op gelijk zetten dat met name Red Bull Racing gedurende de weekends altijd weer ""iets"" gaat vinden waardoor ze in de race weer om de overwinning vechten.

Braketest

Dat was toch weer een uiterst vermakelijke race. Normaal behoort Melbourne tot de saaiere edities, maar regen blijft het juiste ingredient to spice it up. De grote verliezers in dit geval waren zowel de jonkies (muv Antonelli) als de oudjes.
Waren er trouwens nog coureurs die niet van de baan zijn gegaan? Stroll misschien? Van Verstappen viel me verder op een staaltje verstandig racen. In het begin had ie even getest hoe de papayaheimers erbij stonden en geconstateerd dat Norris zich niet van de wijs liet brengen. Dus in de slotfase hield ie de focus op het hogere doel, niet de dagprijs. Tot slot ook die -achteraf mislukte - late bandenwissel kon ik wel waarderen, want in de spirit van het oude Red Bull, no guts no glorie.

Robbert65

Precies! Vermakelijk, spannend, veel gelachen ook, om die adremme boordradio van Leclerq natuurlijk (we'll ad that to the list of words of wisdom), om Mclaren en de board radio's rondom wel of niet tegen elkaar racen en om Lewis' engeneer in het algemeen. 

Dat opstaan om half 4 's-nachts, dat doe ik nooit meer. Denk ik.....
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

Gisteren de f2 en f3 nog even gekeken. Maar daar viel veel in het water helaas. Verschoor was 4de in de sprint, kwalificeerde 2de in de hoofdrace, maar die is wegens regen toch uiteindelijk afgeblazen.  Laurens van Hoepen bleef in F3 buiten de punten.

Braketest

Citaat van: Robbert65 op 17 maart 2025 - 07:21:37Gisteren de f2 en f3 nog even gekeken. Maar daar viel veel in het water helaas. Verschoor was 4de in de sprint, kwalificeerde 2de in de hoofdrace, maar die is wegens regen toch uiteindelijk afgeblazen.  Laurens van Hoepen bleef in F3 buiten de punten.
Zonde.