Teloorgang Hamilton

Gestart door Breaktest, 30 november 2024 - 10:44:54

« vorige - volgende »

Breaktest

Het is vragen om moeilijkheden als je zo lang doorgaat, en dat begint Hamilton zich nu ook eindelijk te realiseren. Hij lijkt duidelijk door zijn opties heen om Russell in de kwalificatie te verslaan, en dat is een groot probleem.
Want al is ie in de race misschien nog net iets de betere (maar voor hoe lang nog?), als je steeds op achterstand moet beginnen, leg je het bij deze concurrentie op den duur ook op de eindstreep af. En tegenover kwalificatiebeest Leclerc zal het beslist niet beter worden.
Dat realiseert Hamilton zich langzamerhand ook. Ergens las ik dat ie in zak en as zat na zijn sprintkwalificatie omdat ie voor zichzelf door zijn excuses heen was en dus eigenlijk op kwaliteit werd verslagen. Uiteraard blijven het dagprijzen - lang seizoen, niets meer om voor te vechten, eindstation bij team. Je kunt dit dus interpreteren als tijdelijk verlies aan motivatie, en geloven in een herboren scharlaken Hamilton in 2025. Maar volgens mij is er meer aan de hand. Vorig jaar had ie weliswaar een goed seizoen, maar het huidige verval van Hamilton is inmiddels dusdanig dat ie over drie seizoenen gerekend in de kwalificatie de mindere van George is gebleken.
Als deze trend zich voortzet zou best het wel eens kunnen dat Hammie aan de vooravond van een onwaardig afscheid staat.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

You've said it all.

Ik vind dat al heel lang het meest voor de hand liggende scenario.

Fietser

Mee eens.
Maar heul misschien speelt er ook iets anders mee: de niet te onderschatten dadendrang en ontwikkeling bij Russell. M.a.w. roetsjt Hamilton roemloos via de glijbaan naar beneden of is zijn teamgenoot bezig een écht grote te worden? In huize Fietser heerst twijfel.

Breaktest

Het is wel duidelijk dat Russell tot de top 4 behoort die het racen de komende jaren gaat domineren. Maar ik geloof niet dat hij daar nog een stap extra bovenuit zal stijgen, tot de geitenkudde waartoe Hamilton, Senna, Verstappen, Schumacher wel behoren.
Daarvoor is ie iets te veel stijl 'Piastri', dwz vooral zakelijk. Het andere uiteinde van het spectrum is stijl 'Tsunoda'. Verstappen zit iets meer in het midden.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Citaat van: Fietser op 01 december 2024 - 08:14:33Mee eens.
Maar heul misschien speelt er ook iets anders mee: de niet te onderschatten dadendrang en ontwikkeling bij Russell. M.a.w. roetsjt Hamilton roemloos via de glijbaan naar beneden of is zijn teamgenoot bezig een écht grote te worden? In huize Fietser heerst twijfel.

In huize Mickey geen twijfel.

Ik zie niets speciaals bij Russell. Van een goede middenmoter mag je verwachten dat hij zich blijft ontwikkelen zoals hij doet. En zijn prestaties krijgen wat surrogaatglans door de ingezette fall van Hamilton.

Top 4 (dixit Break), ok, maar echt niets bijzonders verder.

Mickey

En geeft ook weer een start weg...

Mickey

Én niet liften bij dubbel geel. Beunhaas.