GP VAN QATAR 2024, wat gaat dat worden?

Gestart door Robbert65, 26 november 2024 - 16:44:43

« vorige - volgende »

Robbert65

Hoewel Verstappen de angel uit het seizoen haalde afgelopen zondag is er nog altijd de spanning rond het wereldkampioenschap voor constructeurs.
Wordt het Ferrari of Mclaren? Houdt Red Bull het of wordt Mercedes derde? Pakt Verstappen als enige punten of haalt Perez, zoals vaker op het eind van het seizoen, ineens zijn oude niveau?

Er is nog zat om voor te gaan, blijf kijken!!!

De tijden:

Vrijdag 14.30-15.30 uur:
vrije training 1

Vrijdag: 18.30-19.14 uur:
kwalificatie sprintrace

Zaterdag 15.00-16.00 uur:
Sprintrace

Zaterdag 19.00-20.00:
Kwalificatie

Zondag 17.00 uur:
Race
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Fietser

Ik ben niet zo van het gezeur richting stewards. Maar zonet lees ik dat Verstappen zijn pole kwijt raakt aan Russell. Heel vreemd dit. Beiden bevinden zich in een opwarmronde. De eerste rijdt erg langzaam, de tweede juist erg snel. Russell kan als volger makkelijk anticiperen, maar doet dat niet - mogelijk bewust vanwege het dramatisch effect.
Als ik deze 'misdaad' bijvoorbeeld afzet tegen het op eigen houtje wegrijden van de grid onder rood in Brazilie (er was een wagen gecrasht!) door Norris e.a. - waarop slechts bescheiden geldboetes werden uitgedeeld - dan komt het afpakken van Verstappens pole mij echt absurd voor.

Breaktest

Waarvan akte.
De FIA lijkt langzamerhand tot een naargeestig syndicaat verworden.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Robbert65

Spectaculair! RBR kan ineens weer gewoon winnen zonder natte pleur, de stop en go is ook weer terug, de drive through is weer terug, Gasly is weer terug en Sauber is weer terug.

Wat gaat dat worden in Abu Dhabi?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

In ieder geval geen Ocon in Abu Dhabi  ;)

Het grote ding in Abu Dhabi is de constructeurstitel. Kan Ferrari McLaren nog voorbij?

En kan Leclerc Norris nog voorbij voor de 2e plek?

McLaren had in Abu Dhabi wel snelheid. Zonder die straf had Norris Verstappen misschien nog kunnen aanvallen, het verschil was klein.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is