GP VAN BRAZILIË 2024, wat gaat dat worden?

Gestart door Robbert65, 29 oktober 2024 - 20:29:04

« vorige - volgende »

Breaktest

Veel records zijn nogal nikszeggend, maar dat van de langste aaneengesloten periode wereldkampioen, vind ik wel een uitdrukking van dominantie.

Max Verstappen: 898 dagen
    Michael Schumacher: 896 dagen
    Michael Schumacher: 630 dagen
    Ayrton Senna: 581 dagen
    Alberto Ascari: 574 dagen
    Fernando Alonso: 560 dagen
    Lewis Hamilton: 546 dagen
    Juan Manuel Fangio: 532 dagen
    Niki Lauda: 518 dagen
    Juan Manuel Fangio/Sebastian Vettel: 490 dagen
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Fietser

Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 04 november 2024 - 12:37:07...of een gridstraf voor de volgende race aangezien ze het pas na de race hebben bekeken.
Hier had ik ook op gerekend. Wat ik al zei: extreem mild.

Mickey

Lewis Hamilton onderbroken door Rosberg natuurlijk. Waarom staat hij niet met twee periodes in dat rijtje? Tweede periode onder de ondergrens dus?

Robbert65

Ik denk dat die 546 dagen de periode na Rosberg was? Mexico 2018, dan 19, 20 tot Abu Dhabi 21?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

BMW.WilliamsF1

ff opgezocht, die van Lewis was van Singapore 2014 tot Melbourne 2016 waar Rosberg de 1e race van het seizoen won.

Tussen 2017 en 2021 heeft Vettel nog een keer aan de leiding van het WK gestaan in 2018 en in 2019 won Bottas de 1e race dus ging ie ook ff aan de leiding van het kampioenschap.

Edit: En in 2020 won Bottas ook de 1e race van het seizoen. Dus dan is het lastig om zo'n lange periode op kop te staan van het WK.

Breaktest

Het record van de langste aaneengesloten regeerperiode waarbij je 1 grand prix mag aftrekken - is dat een officieel record?
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

BMW.WilliamsF1

Dat ligt er aan, wie komt er dan bovenaan? :)