GP VAN MEXICO 2024, wat gaat dat worden?

Gestart door Robbert65, 21 oktober 2024 - 12:49:27

« vorige - volgende »

Robbert65

We gaan naar Mexico City. Sterker nog, velen zullen er al zijn, er moet opgebouwd worden, want we hebben nog maar 3 dagen te gaan en dan is het VT1. Rijden we die vrijdag weer eens op grote hoogte. Daardoor is de aerodynamische techniek veel belangrijker dan elders.

Hier is iedere turbo verworden tot een amechtig naar lucht happend haardrogertje. Elke moter lijdt aan COPD, dus die factor speelt een toontje lager.

Wie zijn aero op orde heeft wint. Dus Ferrari, Mclaren en wellicht Red Bull gaan vechten om het podium, maar wie zal ons verrassen door bovengenoemde uitzonderingssituatie? Haas? Aston Martin?

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey

Ik voorzie nog wel wat opborrelende titelaspiraties bij Leclerc, om er eens een verrassende draai aan te geven. Als ze overal zo sterk zijn en ze kunnen meerdere keren 1 en 2 worden, dan kan het hard gaan.

Mickey

Hoe in vredesnaam komen ze er bij McLaren bij om hun ace uit de auto te halen in VT1 in deze omstandigheden

Robbert65

Tsja, dit keer vergallopeerde Verstappen zich volledig en liep tegen de muur van consequenties op. 10 punten inleveren is echt

wel even een tik hoor.

Wel een enerverende race met veel actie, de twee Mercs in gevecht, een heroïsche strijd tussen de twee troonpretendenten en een spannende opmars door Piastri en Verstappen.

Over drie weken rijdt Lawson in een RBR, Perez in een Sachsapp of hoe heet die Minardi tegenwoordig en wordt Yuki vervangen door Beitske Visser.

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Breaktest

Wat ik ook een beetje vind tegenvallen is 't gebrek aan zelfreflexie van Verstappen na afloop. Nou ja, daar hebben er meer last van, maar nu het kampioenschap op enkele punten beslist gaat worden, zal ie het vooral ook van intelligentie en slimheid moeten hebben, niet van stoerdoenerij.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Fietser

Domme acties van Verstappen, die hier 'gewoon' vierde had moeten worden en zodoende de schade beperken.
De straffen waren dan ook volkomen terecht, ofschoon velen wel weer zullen schermen over een gebrek aan consequentie. Maar het moet eens uit zijn met die lelijke buiten-de-baan-druk-acties, waarin vooral een Verstappen heeft doorgestudeerd. Het meest lelijke voorbeeld was wel Brazilië, vier jaar terug. Verstappen duwde een veel snellere Hamilton vele, vele meters buiten de baan - voor iedereen duidelijk met opzet. Toen had men al hard moeten ingrijpen; wellicht waren de recentelijke excessen daarmee voorkomen.
Ik kom heel vaak de mening tegen dat zeer grote kampioenen zich kenmerken door een bijzonder, vaak rucksichtslos karakter. Nou, van mij kan dat gestolen worden. Liever zie ik andere eigenschappen, ook bij topsporters. Zet 'm op, Lando.

Robbert65

Wellicht komt die zelfreflectie nog. Die 20 seconden kwamen natuurlijk als een verrassing nadat hij een race ervoor wel weg kwam met een (terecht) straffeloos verhaal. Zelf riep ik hier: hij krijgt 10 seconden aan z'n broek. Dat het er 20 werden had ik echt niet zien aankomen.

Breaktest

Overigens, wat een verschil tussen Perez en Piastri, de twee 'toppers' die hun kwalificatie verknalden.

Mickey

Citaat van: Breaktest op 28 oktober 2024 - 08:16:51Wat ik ook een beetje vind tegenvallen is 't gebrek aan zelfreflexie van Verstappen na afloop. Nou ja, daar hebben er meer last van, maar nu het kampioenschap op enkele punten beslist gaat worden, zal ie het vooral ook van intelligentie en slimheid moeten hebben, niet van stoerdoenerij.

Interessant. Welke voormalige kampioen trok wel openlijk het boetekleed aan bij dit soort incidenten? Dat wordt door veel van die mannen toch echt als een zwakte gezien.

Ik zit persoonlijk echt niet te wachten op Leclerc die zichzelf voor de camera beschuldigt. Of Norris die vond dat 'ie reed als een krant. Kan wel heel nobel zijn allemaal, maar we kopen er niets voor en zelf worden ze er niet beter van.

Verstappen blijft ook vast leren van zijn fouten, dit zal 'm niet snel nog een keer gebeuren. Willen we nu ineens dat hij daar schuchter de camera ontwijkend met roze wangetjes sorry gaat zeggen tegen de hele wereld? Natuurlijk niet.

C.G. de Beaufort

Nou, het komt er aan hoor. Max was 2e en Perez werd 18e in de kwalificatie van Mexico. Daarna kreeg Perez een straf in de race. Zijn succes versterkt het contrast tussen beide coureurs verder. Horner weigerde te bevestigen of Perez zijn stoel de rest van het seizoen zou behouden"

https://www.independent.co.uk/f1/sergio-perez-christian-horner-red-bull-f1-b2636694.html

https://www.crash.net/f1/news/1059202/1/christian-horner-losing-patience-sergio-perez-difficult-decisions-have-be-made

Groet,

C.G. de Beaufort

Mickey

Denk dat 'ie dit seizoen nog wel afmaakt. Maar vervolgens weer taco's kan gaan vouwen. ;D

Robbert65

Citaat van: Mickey op 28 oktober 2024 - 14:09:46Denk dat 'ie dit seizoen nog wel afmaakt.

Dat kan, maar dan bij Torro Rosso.

Breaktest

Citaat van: Mickey op 28 oktober 2024 - 12:42:10
Citaat van: Breaktest op 28 oktober 2024 - 08:16:51Wat ik ook een beetje vind tegenvallen is 't gebrek aan zelfreflexie van Verstappen na afloop. Nou ja, daar hebben er meer last van, maar nu het kampioenschap op enkele punten beslist gaat worden, zal ie het vooral ook van intelligentie en slimheid moeten hebben, niet van stoerdoenerij.
Interessant. Welke voormalige kampioen trok wel openlijk het boetekleed aan bij dit soort incidenten? Dat wordt door veel van die mannen toch echt als een zwakte gezien.

Ik zit persoonlijk echt niet te wachten op Leclerc die zichzelf voor de camera beschuldigt. Of Norris die vond dat 'ie reed als een krant. Kan wel heel nobel zijn allemaal, maar we kopen er niets voor en zelf worden ze er niet beter van.

Verstappen blijft ook vast leren van zijn fouten, dit zal 'm niet snel nog een keer gebeuren. Willen we nu ineens dat hij daar schuchter de camera ontwijkend met roze wangetjes sorry gaat zeggen tegen de hele wereld? Natuurlijk niet.
Dat is ook zo, en hoeft voor mij ook niet. Maar zo'n 'stoere' houding van 't doet me allemaal niks' belooft ook niet veel goeds.

Mickey

Ik denk dus dat de psychologie van die beeldvorming hem op de baan wel degelijk helpt. Ze weten dat hij tot het uiterste gaat, over de grens als het moet, waardoor ze al drie keer nadenken voordat ze wat proberen en dat dan vaak ook nog halfslachtig of twijfelachtig doen.

gloudiesaurus

Citaat van: Mickey op 28 oktober 2024 - 16:00:43Ik denk dus dat de psychologie van die beeldvorming hem op de baan wel degelijk helpt. Ze weten dat hij tot het uiterste gaat, over de grens als het moet, waardoor ze al drie keer nadenken voordat ze wat proberen en dat dan vaak ook nog halfslachtig of twijfelachtig doen.

Dat denk ik ook. Norris bleef ook achter Verstappen hangen. Dat kostte tijd, terwijl de McLaren veel sneller was. Had hij die tijd niet verloren dan had Norris in de eindfase misschien Sainz kunnen aanvallen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is