GP USA, COTA, AUSTIN, TX, wat gaat dat worden?

Gestart door Robbert65, 16 oktober 2024 - 16:33:10

« vorige - volgende »

Robbert65

Circuit of the Americas. Hartje Texas. De Amerikanen lusten wel pap van Formule 1 en dat is vooral op Cota te zien. Volle bak, drie dagen lang en dat zorgt voor vooruitgang; F1 doet nu ook Miami en Las Vegas aan.

Wat Bernie nooit lukte, Make America F1-gek, dat lukte Liberty met Netflix wel: Formule 1 is een ding in de steets en dat gaat zo blijven.

Niet dat iedereen in de VS Formule 1 op de voet volgt hoor, maar er is nu voldoende animo voor een levensvatbare businesscase voor drie races, en da's mooi.

Nou, we gaan ervan genieten komend weekend!
heel veel plezier!!!!
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

Thnx Robbert!
Formule 1 is in ieder geval wel aan het groeien in de VS en COTA is een leuk circuit.

Sowieso leuk na enkele weken pauze! En meteen een sprintrace erbij.

Ben benieuwd wat de updates bij Red Bull gaan doen. Het wordt spannend!

En natuurlijk de terugkeer van Lawson bij Visa Cash App RB.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Leuke sprintrace, beloofd wat voor het hoofdgerecht vanavond!
En Red Bull lijkt eindelijk weer eens de weg omhoog gevonden te hebben. Maar de verschillen met McLaren en Ferrari zijn klein.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey

Ja lekker puntje stoel weer dat slotstuk. En wat was Verstappen weer ouderwets goed in het verdedigen van zijn positie. Was het ook niet met Hamilton in 2021 dat hij dit rondenlang wist vol te houden?

Sabai

Het duurde ook lang voordat Norris doorkreeg dat hij wat anders moest gaan proberen. En toen werd hij alsnog gepiepeld door max :-* . Ik vond de straf overigens in lijn met de straf van Gasly. Was een 1 op 1 vergelijkbare situatie. Op internet word Russel zijn penalty erbij gehaald maar die vind ik dan juist niet vergelijkbaar.

Breaktest

De uitspraak van de racestewards over Verstappen-Norris incident blijft staan, ook na the right to review van Mclaren. Daaruit kunnen we toch wel wat leren:
1. Leaving the track and gaining advantage slaat kennelijk vooral op de aanvallende coureur, niet op de verdediger. Mogelijke redenering: poging tot positiebehoud is strikt genomen geen gaining advantage.
2. De verdediger kan zich in deze situatie meer permitteren. Blokkeren, zelfs buiten de baan, is (tot op zekere hoogte?) toegestaan.

Daar is ook wel wat voor te zeggen: wil je zijn positie overnemen, dan moet je 't als aanvaller domweg beter doen; meer van hetzelfde is niet goed genoeg. Bovendien gelden voor de verdediger andere restricties, zoals niet bewegen in de remzone.
Maar ook na deze uitspraak blijft er ruimte voor interpretatie. We zullen nooit weten wat het oordeel zou zijn geweest indien de heren elkaar raakten, (en of er verschil is indie ndit binnen of buiten de lijnen gebeurt). Ook zeg dit niets over blokkeren door een aanvaller, de zgn dive bomb. Kortom er blijft genoeg te debatteren over. Maar dit lijkt wel een handgreep om te controleren hoe consequent ze zijn.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond