GP VAN ITALIË 2024, wat gaat dat worden?

Gestart door Robbert65, 27 augustus 2024 - 11:29:47

« vorige - volgende »

Robbert65

We gaan naar Monza. Autodromo Nazionale Monza. Een van de iconen, een van de circuits waar alle fans elk jaar weer naar uitkijken. Silverstone, Spa, Suzuka, Sao Paulo, Monza.

Voor mij zijn daar Singapore en Austin bijgekomen.
Tot voor jaren geleden zouden we (het oude) Hockenheim ook genoemd hebben.

Misschien mis ik er een of twee, zeg het maar.

Maar komend weekend wordt zo anders dan afgelopen weekend. Monza is diametraal tegenovergesteld aan Zandvoort. Alle vleugels naar de kleinste maat, volledig plat gelegd. Terwijl je Zandvoort niet rond komt zonder maximale downforce.

Topsnelheid is de sleutel. Totaal andere uitslagen te verwachten, Haas en Alpine komen meer naar voren bijvoorbeeld, let ook op Alonso.

Met andere woorden: het wordt weer een feest!!!
Ik heb er zin in!
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey

Nou zegt u het maar, wat vonden we ervan?

De kansen van Red Bull om kampioen te worden zijn nog niet verkeken. Dit met dank aan de suboptimale strategieën van McLaren.

Je kunt stellen dat Norris zich heeft laten piepelen, maar dit had om te beginnen geen race tussen Norris en Piastri moeten zijn, met zicht op het kampioenschap. Net zo'n dom besluit als die swap van enkele weken geleden. Die zeven punten kunnen nog weleens heel kostbaar worden.

En dan natuurlijk de veilige tweestopper waar Leclerc met eentje de race wint. Hulde voor Ferrari dit keer!

Mickey

Wat ik me inmiddels bedenk, is dat er wellicht contractuele afspraken ten grondslag liggen aan het principe van McLaren om die boys te laten racen. Dat Piastri bijvoorbeeld bedongen heeft dat hij niet gehouden is om dergelijke teamorders te accepteren.

Ze roepen dan wel dat ze uit principe vrij zijn om te racen,  maar misschien spelen er dus hele andere belangen.

BMW.WilliamsF1

Dat zal zijn manager Mark Webber er wel in hebben laten zetten na het Multi 21 gedoe bij Red Bull  ;D

Sabai

Ik denk dat op de langere termijn Piastri ook de betere van de twee word/is. Norris is te lief.

Mickey

Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 02 september 2024 - 19:32:06Dat zal zijn manager Mark Webber er wel in hebben laten zetten na het Multi 21 gedoe bij Red Bull  ;D

Maar precies dit dus inderdaad.

Breaktest

Enig foutje van Leclerc: hij had natuurlijk wel een rode overall moeten dragen. Het leek net of Lotus terug was van weggeweest.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

gloudiesaurus

Citaat van: Sabai op 02 september 2024 - 20:11:02Ik denk dat op de langere termijn Piastri ook de betere van de twee word/is. Norris is te lief.

Het lijkt erop dat Norris onder druk te veel foutjes maakt. In Italië de start, daarna bij zijn 1e pitstop de aanrijding met dat bordje, en vervolgens in de 2e stint ook nog een foutje.

Norris heeft al eerder gezegd in een interview mentale hulp nodig gehad te hebben. Dat is niet erg, maar de vraag is hoe sterk hij echt is.

GPPits.net: als Formule 1 een passie is